Hong-Kong Girişimi Pickupp E-ticaret lojistik maliyetlerini düşürüyor

E-ticaret günümüzde çok popüler hale geldi ve şirketler e-ticaret üzerinden ve sosyal medya gibi diğer online kanallardan ürünlerini satmak ve bu ürünlerin satışı yapıldıktan sonra; ürünlerini hızlı bir şekilde müşterilerine ulaştırmak istiyorlar. E-ticaret sektöründeki en önemli sıkıntılardan bir tanesi de lojistik süreçleri ve lojistik maliyetlerinin çok fazla olması. E-ticaret sitesi olanlar çok iyi bilir, ürünün satışından daha çok; lojistik süreçleri çok düşündürücüdür. Hong-Kong Girişimi Pickupp E-ticaret lojistik maliyetlerini düşürüyor.

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, e-ticaret için en büyük challange meydan okuma, e-ticaret lojistik maliyetleri ve lojistik operasyonlarının çok sıkıntılı olmasıdır. Eğer büyük bir firma değilseniz, bu sorun sizin başınızı daha da fazla ağrıtacaktır. Bir e-ticaret şirketi kurdunuz ve sattığınız ürünleri müşterilerinize ulaştırmak istiyorsunuz ve sizin bilmediğiniz gizli bir sorun vardır. Bu sorun lojistik sorunudur ve zaman geçtikçe bu sorun başınızı çok fazla şekilde ağrıtacaktır. Büyük bir firma değilseniz de, bu sorunla başa çıkmanız da oldukça zordur.

Hong-Kong’dan çıkan Pickupp girişimi, e-ticaret lojistik süreçlerini kolaylaştırmayı ve lojistik maliyetlerini daha uygun fiyatlı hale getirmek için kuruldu ve şirket yaptığı yazılımla bunu da başardı gibi gözüküyor. Pickupp girişimi, sunduğu e-ticaret lojistik çözümünü Malezya, Singapur ve Tayvan gibi ülkelerde işletmeye başladı. Şirketin modeliyle işe başladığınızda, lojistik maliyetlerinizi %28 oranında düşürüyorsunuz ve bu oran da e-ticaret için gerçekten çok önemli bir oran.

Pickupp, diğer lojistik firmaları gibi kendi deposu ve aracına sahip değil ve tüm araçları sisteme Uber benzeri bir üyelikle dahil ediyor. Sisteme üye olan taşıyıcılar ve lojistik yer sağlayıcıları sayesinde sistem işliyor ve sistem kullandığı yapay zeka ve data yönetimi sayesinde, maliyeti en uygun olan ve en iyi puanlanan tedarikçilerle çalışmaya devam ediyor. Bu iş modeli, gelecekte çok önemli hale gelecek ve Türkiye’de de HoopGo Smart Teslimat uygulamasıyla bir çalışma yapılıyor, çok yakında bu konu hakkında da bir açıklama yapacağız.

Şu anda yaklaşık 10.000 e-ticaret tüccarına hizmet veren şirket, geçtiğimiz ay Vision Plus Capital, Alibaba Enterpreneurs Fund, Cyperport Macro Fund, Swire Properties New Ventures ve SparkLabs Taipei’den A Serisi fonunda açıklanmayan bir tutarı kapattığını duyurdu. Pickupp şu anda üç tür kapıdan kapıya teslimat hizmeti sunmaktadır: dört saatlik bir zaman aralığında teslimat yapan isteğe bağlı kuryeler, aynı gün teslimatlar ve bir ila üç günlük teslimatlar. Ayrıca işletmeler için lojistik ve son dakika teslimat çözümlerini özelleştirebilir hale getirmek de isteniyor.

Singapur’da Pickupp kendi e-ticaret platformunu işletiyor. Shop On Pickupp olarak adlandırılan platform, tüccarların perakende operasyonlarının çoğunu çevrimiçi olarak taşımasına olanak tanıyor ve COVID-19 salgını sırasında Shilin Singapur Gece Pazarı gibi pazarları dijitalleştirmek için kullanıldı. Pickupp’ı kurmadan önce, eğitim almış bir yazılım mühendisi olan Crystal Pang’ın kurucu ortağı ve CEO’su Crystal Pang, Uber’i 2014’te Hong Kong’da başlatan ekibin bir parçasıydı ve şu şekilde süreci özetliyor: “O sıralarda, lojistiğe bakmaya başladım, çünkü birçok tüccarın Uber arabalarını başka şeyler, insanlardan başka her şeyi teslim etmek için kullanmaya çalıştığını öğrendim” dedi ve devam etti: Ancak teslimat hizmetlerinden farklı olarak, satıcılar Uber sürücüleriyle pazarlık yapamadılar – örneğin, bir araç için daha uzun süre bekleyebilselerdi indirimli ücretler için pazarlık yapmak. Pang, “Lojistiğin özü bu, çünkü herkes bu maliyet tasarruflarının bir parçası olmak istiyor,” dedi. Bir pazar fırsatını algılayan Pang, bir çözüm düşünmek için yazılım mühendisliği geçmişini kullanmaya başladı.

Pickupp, Aralık 2016’da kuruldu ve gelecek yıl faaliyete geçti. Pickupp piyasaya çıktığında zaten Gogovan ve Lalamove gibi zorlu rakiplere sahipti. Ancak bu şirketler esas olarak talep üzerine, noktadan noktaya teslimata odaklandığından, Pang, tedarik zincirinin diğer bölümlerini ele alma fırsatı gördü. “Diğer lojistik şirketlerine göre kendimizi nasıl gördüğümüz, tüm bu e-ticaret ihtiyaçlarını karşılamamızdır. Bir lojistik şirketi gibi davranıyoruz, ancak hiçbir şeye sahip olmamıza gerek yok. Bu nedenle, bu alanda depoları kiralayan ve kendi filolarını işleten SF Express veya Ninja Van olan geleneksel bir lojistik şirketinin işlevini yerine getiriyoruz, ancak Pickupp bunu yapmak için hafif bir varlık yaklaşımını seçiyor ”dedi.

Pang, Pickupp’ın kendisini daha çok bir veri ve teknoloji şirketi olarak konumlandırdığını ekledi. Şirket, teslimat görevlilerinin ne zaman ve nerede müsait olacağını tahmin ederek maliyetleri düşük tutuyor, böylece bunları toplu siparişlerle eşleştirebiliyor. Bu aynı zamanda talep artışları sırasında darboğazları da önliyor ve kuryelerin mümkün olan en yüksek kapasitede kullanılmasını sağlıyor; bu, özellikle tatiller ve Kara Cuma Black Friday gibi büyük alışveriş etkinlikleri için oldukça önemli.

Pickupp’ın avantajlarından biri, sisteminin esnek olacak şekilde tasarlanmış olması ve böylece yeni Asya pazarlarına hızla ölçeklenebilmesidir. Şirketin kurucusu Pang’ın isteği, daha fazla yatırım alarak; mevcut sisteme daha fazla hizmet eklemek ve makine öğrenimine, tahmine dayalı analitiklere ve müşteri satın alma davranışını anlamak için yatırım yapmak. Şirket ayrıca önümüzdeki üç yıl içinde beş yeni Asya pazarına açılmayı planlıyor. Ülkemizde de HoopGo Smart Delivery ile bu sistemi Verimaker Digital Growth olarak hayata geçirmeyi planlıyoruz.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar