Dijital Dönüşümde Verimlilik Kuramı Nedir?

Dijital Dönüşümde Verimlilik Kuramı Nedir? Konusu çok önemli bir konudur ve firmaların bu konu üzerine ciddi şekilde düşünmesi ve bütün oyunu bu kural üzerine kurması gerekmektedir. Dijital dönüşüm artık kaçınılmaz, eğer potansiyel müşterilerinizin cebinde akıllı telefonlar varsa ve siz de bu müşterilerle iletişim kurmak istiyorsanız, o zaman dijital dönüşümünüzü verimlilik kuralı üzerine kurmalısınız.

Dijital Dönüşüm Nedir?

Dijital dönüşüm, geleneksel iş yapış biçiminizin değişmesi ve bu süreçlerin dijital ortamlara taşınması demektir. En basit örneği şu şekilde verebiliriz: Eğer daha önce faturalarınızı yazıcı aracılığıyla kesiyorsanız ve kağıt faturayı müşterinize kargoya vererek gönderiyorsanız; dijital dönüşüm gerçekleştirdikten sonra faturalarınızı aracı bir yazılım aracılığıyla kesiyor olacaksınız ve bu faturaları onların e-posta adreslerine pdf olarak e-fatura şeklinde gönderebileceksiniz, bu bir dijital dönüşümdür.

Verimlilik Kuramı Nedir?

Bir kaynağın başka kaynaklarla bir arada kullanılması halinde, değerinin tahmin edilmesi için marjinal verimliliğe bakılmasıdır. İktisatçılar tarafından ise açıklanan Marjinal Verimlilik Teorisi ya da Emeğin Marjinal Verimliliğine göre bir işletmede üretime katılan ilave bir işçinin toplam üretime yaptığı etkiyi ifade eden bir kuramdır. Peki dijital dönüşümde verimlilik kuramından nasıl faydalanabilirsiniz.

Verimlilik Esaslı Dijital Dönüşüm

Dijital dönüşümün temel mantığı verimlilik esasına dayanması veya maliyetleri azaltarak şirketi verimli hale getirmesidir. Bunun formülünü aşağıdaki şekilde açıklayabiliriz.

Verimli Dijital Dönüşüm = Ürün + İşyeri + Stok + Prosedürler + İş Yapanlar + Yönetenler / Çıktı

Yukarıdaki formülde verimli bir dijital dönüşüm bir işyeri için gerekli olan tüm girdilerin girilmesi ve bunun sonucunda çıktının hesaplanmasıyla ölçülür. Eğer girdi puanlarınız 10 fakat çıktı puanınız 2 ise bu dönüşümü sorgulamanız gerekir. 

Bir Şirket Nasıl Verimli Olur?

Yukarıda açıkladığımız formülde eğer girdiler çok ve bu girdilerin sonuçları az ise burada bir verimsizlik vardır. Örnek olarak bir şirkette 10 kişi çalışıyor; fakat bu 10 kişiden 7 kişi yönetici. Bu formüle göre negatif bir girdidir. Bir şirkette 10 kişi çalışıyor ve 7 kişi yöneticiyse nasıl verimli olmasını düşünebilirsiniz. Dijital dönüşümde verimlilik kuramında da mantık bu şekildedir. Bir e-ticaret yazılımı kurdurdunuz; fakat bu yazılım çalışmıyor veya sizin istediğiniz hizmeti veremiyor, o zaman verimli değildir.

Verimlilik Neye Göre Belirlenir?

Verimlilik sadece insan gücü veya bir yazılımın çalışıp çalışmadığına göre belirlenmez. Verimlilik göreceli bir kavram da değildir. Verimlilik koyulan hedeflerin başarılmasıyla ilgili matematiksel bir sonuçtur. Örnek vermek gerekirse şirketiniz için bir e-fatura yazılım alt yapısı kuruyorsunuz ve bu yazılım günde 100 fatura kesmeli; fakat siz insan gücüyle fatura hedefini yakalayamıyorsunuz ve günde 30 fatura kesiyorsunuz. Bu kesinlikle bir verimsizliktir. Bu sorunu aşmak için dönüşümdeki insan etkisini kaldırıp faturaları direk satışla birlikte otomatik keserseniz ve 100 fatura hedefine ulaşırsanız, işte dijital dönüşümde verimlilik kuramı başarıyla çalışmış olacaktır.

Dijital Dönüşümde Oyunun Kuralı

Dijital dönüşümde oyunun kuralı kesinlikle verimlilik olmalıdır. Verimlilik yoksa dijital dönüşüm kavramının da bir anlamı olmayacaktır. Örnek olarak neden elektrikli araçları kullanıyoruz; çünkü yakıt tüketimi sağlıyorlar ve çevreyi kirletmiyorlar. Elektrikli araçların yapımı aslında tam bir dijital dönüşüm örneğidir. Dijital dönüşüm sadece bir websitesi ya da yazılım kurmaktan ibaret değildir. Dijital dönüşüm insan hayatının olduğu her yerde yer alacaktır ve verimlilik kuramı üzerine kurulacaktır.

Özetlemek Gerekirse;

Dijital dönüşüm stratejilerinizi verimlilik kuralı üzerine kurmalısınız. Eğer iyi bir teknoloji ve CRM altyapısı kurarsanız ve hala insanlar sizi telefonla arayıp 10 tane müşteri temsilcisi çalıştırmaya zorluyorsa burada bir sorun vardır. Aşamaları ve süreçlerinizi yeniden gözden geçirip dijital dönüşüm altyapınızı kurmalı ve kendinize uygun süreçler geliştirmelisiniz. 

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar