E-Ticarette yeni trend headless e-ticaret ve geleceği ile ilgili görüşler

Headless e-ticaret yeni ortaya çıkan bir kavram ve bu yeni iş modeliyle ilgili yeni girişimler ortaya çıkmaya başladı. Headless e-ticaret için girişimler çalışıyor ve bu girişimlerden bazıları Storefront, Coatue, Fabric gibi girişimler e-ticaretin backend veya frontend yapıları için çalışıyor ve bu yapıları otomatik çalışan bir sistem haline getiriyor. Headless e-ticaret sistemi kullanarak, tasarımını yaptığınız bir e-ticaret sitesine, headless e-ticaret backend sistemi entegre ederek tüm yazılım sistemini anında kullanabiliyorsunuz ve bu sayede ayrı bir şekilde yazılım geliştirmeyle uğraşmıyorsunuz.

Storefront, e-ticaret için destek olmayı hedefliyor

“Headless e-ticaret” yeni ortaya çıkan ve çokça konuşulan bir tabir ve bu alanda çalışmalar yapan girişimlerden bir tanesi de Storefront ve Y Combinator tarafından destekleniyor. Storefront CEO’su Patrick Friday, girişiminin daha geniş ekosistemdeki yerini göstermek için konsepti kullanmanın özellikle canlı bir yoluna sahip. Friday, “Vue Storefront, gövdesiz ön panel veya uç noktadır” diye görüşlerini belirtti. “Biz yürüyen kafayız.” Başka bir deyişle, çoğu headless ticaret şirketi arka uç altyapısı oluşturmaya odaklanırken, Vue ön ucu, yani tüketicilerin gerçekten etkileşimde bulunduğu ilerici web uygulamalarını güçlendirir. Şirket kendisini “headless ticaret için yıldırım hızında ön uç platformu” olarak tanımlıyor. Şirket ayrıca hızlandırıcı Y Combinator’daki en son sınıfın bir parçasıydı ve yakın zamanda SMOK Ventures ve Movens VC liderliğindeki tohum finansmanında 1,5 milyon dolar topladı.

Friday ve ekibi, Vue’nun yalnızca web uygulamaları oluşturmaktan daha fazlasını sunduğunu fark ettiler, çünkü Magento ve Shopify gibi e-ticaret platformlarını aşağıdaki gibi headless içerik yönetim sistemleriyle birbirine bağlıyor. Contentstack ve Contentful, PayPal ve Stripe gibi ödeme sistemleri ve diğer üçüncü taraf hizmetlerine destek veriyor.

Aslında Friday, müşterilerin onlara “Yapıştırıcı gibisin. Headless benim için çok karmaşıktı ve sonra bu Vue Storefront şeyini diğer her şeyin üstüne çıkardım ve her şeyi birbirine bağlayan yapıştırıcı oldu.” Platform, dünya çapında 300’den fazla mağaza oluşturmak için kullanıldı. Cuma, pandemi olarak benimsemenin hızlandığını ve bunun sonucunda e-ticaretteki büyümenin, işletmeleri “dört veya beş yıl öncesine ait eski çerçeveleri ve teknolojileri kullanan bu eski platformu” kullandıklarını fark etmeye yönlendirdiğini söyledi.

Headless e-ticaret platformu için Coatue liderliğindeki 16 milyon dolar artırdı

“Headless” ticaret – şirketlerin mal ve hizmet satmak için uygulamalar oluşturmak için kendi özelleştirilmiş ön uçlarıyla kullanabilecekleri bir dizi araç – sadece şirketler çevrimiçi satın alan insanlar için her zamankinden daha büyük bir talep gördüğü için değil, büyük bir iş haline geldi, ancak bu şirketler genellikle dünyaya nasıl ve ne sunmak istediklerine ilişkin kendi stratejilerine daha fazla odaklandıkları için. Bugün, headless software yapan şirketlerden biri, işini genişletmeye devam ederken bir dizi finansman duyurusu yapıyor.

İşletmelerin kendi özelleştirilmiş ön uçlarıyla e-ticaret uygulamaları oluşturmaları için bir dizi API sağlayan Commerce Layer, işini genişletmeye ve API kitaplığına daha fazla ticaret aracı eklemeye devam etmek için kullanacağı 16 milyon dolar topladı. Şu anda Commerce Layer, kendi mobil, giyilebilir ve sesli uygulamalarınızı, satış noktası çözümlerinizi, aboneliklerinizi ve çok satıcılı ticaret modellerinizi oluşturmak için araçlar ve kendi alışveriş sepetlerinizi oluşturma ve dönüş yapma gibi hizmetler sunar. CEO ve kurucu ortak Filippo Conforti, birçok yeni özellik getirmeyi planladığını söyledi. Yol haritasında yeni bir geliştirici panosu, bir komut satırı arabirimi (CLI) ve sipariş yönetim sistemi ve barındırılan bir ödeme uygulaması, ölçüm API’si, bir raporlama uygulaması ve abonelik ve pazar modelleri için daha iyi destek sunmak istediklerini belirttiler.

Mayıs 2020’de defterlerinde yalnızca altı müşteriyle küçük bir yerden başlasa da, şirketin gelirlerinin geçen yıl 6 kat arttığını gördüğünü söyledi. Şu anda araçlarını kullanan yaklaşık 26 işletmesi var, dedi. “Başsız” platformlarla ilgili ilginç olan şey, konu e-ticaret deneyimleri oluşturmak ve yürütmek olduğunda denklemin çok daha büyük bir parçası haline gelmeleridir. Bu sadece sektörün perakendeciler açısından nasıl olgunlaşmaya devam ettiğinin ve kendi stratejilerinde tak-çalıştır, tek bedene uyan bir yaklaşımdan fazlasını nasıl aradıklarının bir işareti değil gibi görünüyor. Ayrıca, günümüzde insanların nasıl ve nerede satış yaptığına dair artan sayıdaki permütasyondan ve buna yönelik araçlara duyulan ihtiyaçtan da bahsediyor.

Headless e-commerce platformu Fabric $43M yatırım aldı

E-ticarete güç veren bir girişim olan Fabric, A Serisi fonlamada 43 milyon dolar topladı. Duyuru, Fabric’in 9,5 milyon dolarlık tohum turunu açıklamasından dört aydan kısa bir süre sonra geldi. CEO Faisal Masud, Fabric’in bu kadar hızlı bir şekilde daha fazla fon toplamayı amaçlamadığını, ancak büyümesi ve yatırımcı ilgisi göz önüne alındığında, girişimin liderlik ekibinin “Büyümeyi geciktiriyor muyuz yoksa şimdi mi gidiyoruz?” Diye sorması gerektiğini söyledi. E-ticaret pandemi sırasında hızla büyüdü ve (Masud’un bir blog yazısında açıkladığı gibi) “başsız” bir yaklaşım sunan bir dizi platform var, alışveriş deneyiminin ön yüzünü ve arka ucunu birbirinden ayırıyor. Ancak Masud, ister doğrudan tüketiciye ister işletmeler arası olsun, büyük, büyüyen markaları destekleme konusunda “bugün pazarda büyük bir boşluk” olduğunu söyledi.

“Shopify Plus’ın rampamız olduğunu ve Salesforce Commerce Cloud’un çıkış rampamız olduğunu söylemekten hoşlanıyoruz” dedi. Başka bir deyişle, Fabric, “Shopify Plus’ı aşan ancak Salesforce Commerce Cloud’a bir servet harcamak istemeyen” işletmelere hizmet ediyor. Bu müşterilere hizmet vermek için Fabric, mevcut ticaret araçlarıyla entegre edilebilen ve müşteri deneyiminden ürün bilgilerine ve sipariş yönetimine kadar her şeyi toplu olarak kapsayan 32 ayrı uygulama oluşturdu. Masud, kendilerini başsız e-ticaret platformları olarak faturalandıran diğer ürünlerin çoğunun “kendilerini başsız olmak için kandırdığını” savundu. Yeni finansman ile Fabric, ürünü geliştirmeye devam ederken satış ve pazarlama ekibini genişletebilecek. Masud, daha büyük veya daha küçük müşterilere ulaşmakla daha az ilgilendiğini ve örneğin sipariş lojistiğini ve yerine getirilmesini desteklemek için daha fazlasını yaparak “daha büyük bir yardımcı pilot uygulama paketi oluşturarak” genişlemeyle daha fazla ilgilendiğini söyledi.

Headless e-commerce startup Swell $3.4M yatırım aldı

3.4 milyon dolarlık tohum fonu topladığını açıklayan Swell, temel iş modelleri söz konusu olduğunda daha fazla esneklik sunmak için tasarlandı. Ingram (şirketi Stefan Kende, Dave Loneragan, Joshua Voydik ve Mark Regal ile birlikte kuran), e-ticaret şirketleri için iş modelleri geliştikçe büyüyebilen ve onlarla uyum sağlayabilen “geleceğe hazır arka uç” olarak nitelendirdi. Platformda “tipik kataloglar” oluşturuldu, dedi, ancak aynı zamanda Spinn’in bağımsız kahve kavurma makineleri pazarını, B2B vakum pompası pazarı Nowvac’ı ve etik doğrudan tüketiciye yönelik elmas perakendecisi Great Heights’ı da destekliyor.

Aslında Voydik, Swell’i “sonsuz esnek” olarak tanımladı. Diğer şeylerin yanı sıra şirket, bu esnekliği, her bileşene API erişimi, yerel abonelik desteği ve sınırsız sayıda ürün özelliği sunarak elde ettiğini söylüyor. Ingram, “Swell’deki her mağazanın etkin bir şekilde kendi veritabanı SaaS platformu vardır” diye ekledi. Genel olarak, platformun normalde açık kaynak yaklaşımından teknik sorunlar yaşamadan elde edeceğiniz esnekliği sunduğunu söyledi: “Hiç kimse kendi kod tabanını ve kendi veritabanını korumak istemez.” Müşterilerimizin çoğu geliştiricidir, ancak bunların çoğu sadece normal pazarlamacılar ve biraz geliştirme kavramları bilen ve sistemler üzerinde kontrol sahibi olmak isteyen operasyon uzmanlarıdır.”

Shopistry bags headless e-ticaret için $2M yatırım yaptı

Kanada merkezli Shopistry, başsız ticaret kavramını tersine çevirmek istiyor. Pazartesi günü, e-ticaret girişimi, markaların çevrimiçi ölçeklenmesi için ürün, entegrasyon, hizmet ve yönetilen altyapı araç setini geliştirmeye devam etmek için 2 milyon dolarlık tohum finansmanı duyurdu. Haidar’ın geçmişi, e-ticaret ve bulut yazılımında çıkışları ve girişimleri olan bir seri teknoloji kurucusudur. Shopistry fikrini aldığında bir risk sermayedarı olarak çalışıyordu. Zabian, çevrimiçi sınıflandırılmış bir pazar yeri olan OLX’in eski bir genel müdürüdür.

Shopistry, müşterilerin herkesin erişebileceği kişiselleştirilmiş ticaret deneyimleri oluşturmasını sağlar. Haidar, başsız olarak adlandırmaya pek hevesli olmasa da, önümüzdeki beş yıl içinde başsız mimarinin baskın olacağını umuyor. “Modüler” terimini daha çok tercih ediyor.

Şu anda şirket beş ürün sunuyor: Shopistry Konsolu: Markalar, yeniden platform oluşturmadan optimum yığınlarını açar ve istedikleri zaman değişir. Shopify veya Square gibi birden çok e-ticaret yönetim aracı, ödeme sağlayıcıları, analitik ve pazarlama yetenekleri için destek vardır. Shopistry Cloud, hizmetler arasında performans, veri yönetimi ve düzenlemeye öncülük eden yönetilen bir altyapıdır. Web vitrinlerini ve mobil uygulamaları yönetmek için Shopistry Storefront ve Mobile. Shopistry CMS, bir kez oluşturup kanallar arasında yayınlamak için veri odaklı, başsız bir müşteri yönetim sistemi. Shopistry Services, tasarım ve mühendislik yardımına ihtiyaç duyan markalara yönelik bir teklif.

Shopistry, e-ticaret varlıklarını maliyet, karmaşıklık veya büyük bir teknoloji ekibine ihtiyaç duymadan yönetmek için Honed ve Oura Ring gibi perakendecilerle halihazırda çalışıyor. Tohum finansmanının peşine düşmeden önce Haidar ve Zabian, altyapısını oluşturmak için yüksek büyüme gösteren markalarla iki yıl çalıştı. Haidar, yeni sermayeyi bu gelişme için kullanmanın yanı sıra satış ve pazarlama personelini de getirmeyi planlıyor. Haidar henüz büyüme metrikleri sağlayamadı. Şirketin müşteri tabanını büyüttüğünü ve bu büyümeyi gelecek yıl paylaşmayı beklediğini söyledi. Shopistry platformunun arka ucuna daha fazla esneklik ve entegrasyon eklemeyi ve diğer platformlar için destek eklemeyi planlıyor.

Nacelle headless e-ticaret platformu için $4.8M yatırım yaptı

E-ticaret şirketleri, yerinde barınma ile bağlantılı çevrimiçi harcama patlamasından yararlanmayı ve fiziksel perakendeciler yeniden açıldıkça partinin devam etmesini sağlamayı amaçladıkça, daha fazla kişi dikkatlerini çevrimiçi vitrinlerinin işlevselliğini nasıl artırabileceklerine ve iyileştirebileceklerine yöneltiyor. alışveriş yapanlar için deneyimler. Gelişmekte olan “headless” e-ticaret alanında LA tabanlı bir girişim olan Nacelle’e girin.

Başlangıç, kendisini e-ticaret için bir JAMstack olarak faturalandırıyor ve çevrimiçi vitrinlere daha fazla performans ve ölçeklenebilirlik sağlayan bir geliştirici platformu sunuyor. Nacelle, Index Ventures ve Accomplice liderliğindeki fonlarda bugüne kadar yaklaşık 4.8 milyon dolar topladı. Nacelle, e-ticaret markalarının kafasız bir yapıyı benimsemesi için daha kolay bir yol oluşturuyor. Başsız web uygulamaları esasen bir sitenin ön ucunun arka uç altyapısından ayrıldığı anlamına gelir, bu nedenle her biri için kullanıcılara içerik sunmak için tamamen özel çerçevelere dayanır. Daha yüksek performans, daha iyi ölçeklenebilirlik, daha az barındırma maliyeti ve daha akıcı bir geliştirici deneyimi dahil olmak üzere, başıboş siteler için bazı dikkate değer avantajlar vardır. E-ticaret siteleri için, vitrinlerin nasıl çalıştığı ve başsız CMS’lerin dinamik envanterleri ve kullanıcı alışveriş sepetlerini nasıl barındırması gerektiği nedeniyle bazı dikkate değer karmaşıklıklar da vardır.

Anderson daha önce Shopify Plus müşterileri için özel vitrinler inşa eden bir teknik ajans işletiyordu; bu, şirketin ilk müşterilerinin çoğuna yol açan bir girişimdi. Nacelle ayrıca kısa süre önce Kelsey Burnes’i girişimin ilk pazarlama başkan yardımcısı olarak işe aldı; e-ticaret eklenti platformu Nosto’dan katılıyor. Daha fazla marka başsız yapıları benimserken, Nacelle deneyimi yönetmeyi hedefliyor. Nacelle, Shopify kullanıcılarının en hızlı şekilde çalışmaya başlaması için optimize edilmiştir. Kullanıcılar ayrıca Contentful ve Sanity gibi popüler CMS’lerle sistemi kolayca entegre edebilir. Sonuç olarak, ödeme platformları, SMS pazarlama platformları, analiz platformları ve daha fazlası dahil olmak üzere 30’dan fazla hizmet için Nacelle spor entegrasyonları. Amaç, kullanıcıların verileri taşıma veya yeni iş akışları öğrenme ihtiyacını en aza indirmektir.

Tiger Global, e-ticaret altyapısı için Nacelle’yi 50 milyon dolar ile destekliyor

Los Angeles merkezli Nacelle, yatırımcıların dikkatini çekmeye devam eden e-ticaret altyapı şirketlerinden biri ve aynı zamanda hızlı bir şekilde. Tiger Global’den 50 milyon dolarlık B Serisi turunda kapandı. Bu, Inovia liderliğindeki 18 milyon dolarlık A Serisi turundan sadece altı ay sonra ve 2020’de 4.8 milyon dolarlık bir başlangıç ​​turunu takip ediyor. “Çevrimiçi alışveriş yeni değil, ancak müşterinin onunla olan ilişkisi sürekli değişiyor” dedi. “Çevrimiçi alışveriş teknolojisi yetersiz kalıyor – bir şeye tıkladığınızda, Instagram gibi bir uygulamaya kıyasla her şeyin yeniden yüklenmesi gerekiyor.”

Mobil cihazlarında alışveriş yapan daha fazla insan, her marka için bir uygulama indirmesi nedeniyle anlaşmazlık yaratıyor. Anderson, bunun “çevrimiçi alışverişin eğlencesini emmek” olduğunu, çünkü hiç kimsenin telefonunda bu kadar çok uygulamayı istemediğini ekledi. Hybris’in yönetim kurulu üyesi ve eski EVP’si Steven Kramer, e-posta yoluyla son yirmi yılda e-ticaret endüstrisinin birkaç yenilik dalgasından geçtiğini söyledi. Artık olgunlaşan tüketici davranışları ve beklentileri mevcut aşamayı hızlandırıyor.

Kramer, “Perakendeciler ve markalar, günümüzün çeviklik, hız ve kullanıcı deneyimi gereksinimlerini karşılamak için en son teknolojileri benimsemekle mücadele ediyor” diye ekledi. “Nacelle, kuruluşlara inovasyonlarını hızlandırmaları, mevcut yatırımlardan yararlanmaları ve bunu maddi yatırım getirisi ile yapmaları için geleceğe yönelik bir yol sunuyor.” Veriler şimdiden COVID dönemi trendlerinin e-ticareti yaklaşık beş yıl hızlandırdığını gösteriyor ve Gartner, 2023 yılına kadar yeni ticaret yeteneklerinin %50’sinin API merkezli SaaS hizmetleri olarak dahil edileceğini tahmin ediyor.

Ticaretle uğraşan bir mühendis olan Anderson, başsız ticaretin benimsenmesi arttıkça dişlerini yeni ürünlere sokmak istiyor. Bunlar arasında, geleneksel olarak statik olan vitrinler için teknoloji yığınının üzerine dinamik bir işlevsellik katmanı sağlamak ve hatta bu yılın ilerleyen zamanlarında bazı canlı akış yeteneklerini tanıtmak yer alıyor. Bu nedenle, Nacelle yeni tura pazara açılma stratejisine yatırım yapacak ve müşteri başarısını, ortak ilişkilerini ve ürün geliştirmesini genişletecek. Nacelle’nin, Shopify Plus tüccarları için kafasız hale gelen “fiili standart” olduğunu söyledi.

Headless e-ticaret, dinamik ve statik yapıların birleştiği ve shopify gibi de platformların kullanılabildiği; tüm e-ticaret araçlarının bir araya getirildiği bir sistem. Bu sistemleri kullanarak çok gelişmiş e-ticaret yapıları kurabilir ve yönetebilirsiniz.

Picture Credit: Pixabay

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız.