Cruise ve Waymo, San Francisco’da robotaksi hizmetini başlatmak için onay aldı

Daha önceki yazılarımızda otonom araçlarla ilgili haber yapmıştık ve test denemeleri için, belirli bölgelerde 6’ya yakın otonom aracı üretici teknoloji firmasına izin çıkmıştı ve bu firmalar testler yapmaya başlamıştı. Bu araçlar, tamamen sürücüsüz ve kendi kendine gidiyor. Bu alanda iş yapan bir sürü şirket var ve bu şirketlerden öne çıkan iki farklı şirket Cruise ve Waymo. California Motorlu Araçlar Departmanı, General Motors destekli Cruise ve Alphabet’e ait Waymo’ya halka sunulan otonom hizmetler için ücret almaya başlamaları için yeşil ışık yaktı.

Perşembe günü Cruise, ön koltukta bir güvenlik operatörü olmadan sağlanan hizmetler için tazminat alabileceği anlamına gelen “sürücüsüz dağıtım izni” aldı. Waymo’nun “sürücülü dağıtım izni”, operatörün bir AV kullanırken, ancak ön koltukta bir sürücü varken para talep etmesine olanak tanır. Her ikisi de teorik olarak otonom teslimat hizmetleri için ücret alabilirken, robotaksi hizmetleri için ücret alabilmekten hala bir adım uzaktalar. Bu son engel, California Kamu Hizmetleri Komisyonu’ndan (CPUC) bir izin gerektirecek, ancak hem Waymo hem de Cruise, SF’de ticari bir araç çağırma hizmeti başlatmak için potansiyel bir zaman çizelgesi hakkında yorum yapmayı reddetti.

Kaliforniya’daki yollarda AV’lerinden iş çıkaran sadece onlar olmayacak. Aralık 2020’de, otonom teslimat girişimi Nuro, California DMV’den eyaletteki halka açık yollarda ticari bir sürücüsüz hizmet başlatmak için izin alan ilk şirket oldu. Cruise ve Waymo, AV’lerini sırasıyla 2015 ve 2014’ten bu yana ve Ekim 2020 ve Ekim 2018’den bu yana güvenlik sürücüsü ile halka açık yollarda test ediyor. Cruise ayrıca Haziran ayında Kaliforniya’da yolculara sürücüsüz yolculuklar vermeye başlama izni aldı, bu nedenle şirket son birkaç aydır çalışanlarına ücretsiz yolculuklar sunuyor. Ağustos ayında Waymo, şehirde Güvenilir Test Kullanıcısı programına da başladı ve San Fransiskanların, güvenlik sürücüsü olan otonom, elektrikli Jaguar I-Pace araçlarından birini ücretsiz sürüşler için hizmet almasına izin verdi.

Cruise’un en son yetkilendirmesi, şirkete, Chevy Bolt tabanlı otonom araç filosunu, San Francisco’nun belirli bölgelerindeki halka açık caddelerde 22:00 arasında ticari hizmetler için kullanma izni veriyor. ve sabah 6’da saatte maksimum 30 mil hızla. Waymo, hafif hizmet AV filosunu SF ve San Mateo ilçelerinin bazı kısımlarında halka açık yollarda saatte 65 mile yani yaklaşık 105km kadar hız sınırıyla ve görünür zaman kısıtlaması olmadan kullanabilir. Her ikisi de yağmurda ve hafif siste çalışabilir.

Hem Cruise hem de Waymo, Bay Area’da ne zaman ticari bir hizmet başlatmayı planladıkları veya bir teslimat hizmetine başlama planları olup olmadığı konusunda yorum yapmayı reddetti. Geçen Kasım ayında, Cruise ve Walmart, ön koltukta bir güvenlik operatörü ile mal teslim etmek için Arizona, Scottsdale’de ortaklık kurdu. Waymo Via’nın yerel teslimat işi de Ocak 2020’den bu yana Phoenix, Arizona’da faaliyet gösteriyor ve ayrıca UPS ve AutoNation gibi müşterilere hizmet veren eğitimli bir operatörle birlikte hizmet verecek.

ABD’nin önde gelen otonom araç şirketlerinden ikisi olan Waymo ve Cruise, California Motorlu Araçlar Departmanından yolculara robotaksilerinde yolculuk yapma izni aldı.

Ancak Cruise’un tamamen sürücüsüz araçlarında güvenlik sürücüleri olmadan yolculuk yapması onaylanırken, Waymo’nun yalnızca otonom araçlarını direksiyon başında bir insan monitörü ile kullanmasına izin veriliyor. Arizona’da olduğu gibi, ödeme yapan yolculara tamamen sürücüsüz araçlarında yolculuk yapabilmek için, Google yan şirketinin California Kamu Hizmetleri Komisyonu’ndan ek bir izin başvurusunda bulunması gerekecek.

Waymo, 2018’de sürücüsüz test izni alan ilk şirketti. Bir sözcüye göre, tamamen otonom bir araç çağırma hizmeti fikri hala Waymo’nun “kuzey yıldızı ve nihai hizmet modeli” olsa da, şirket yalnızca güvenlik sürücülerini kaldıracak. Bunu yapmaya hazır olduğunda araçlarından.

WAYMO’NUN ARTIMLI YAKLAŞIMI
Sözcü, “Waymo’nun tamamen sürücüsüz deneyimi yeni bir coğrafi alanda kullanıcılarımıza sunma konusundaki aşamalı yaklaşımının bir parçası olarak, önce otomatik sürüş sistemimiz (“ADS”) ile donatılmış AV’leri ve direksiyon başında eğitimli bir sürücüyü devreye alıyoruz” dedi. bir e-postada. “Yalnızca sürücü modunda yolculuklar sunmak için sürücüyü çıkarmadan önce yolculara geziler sunmaya başlıyoruz.”

Cruise, kendi adına, tamamen sürücüsüz araçlarda yolculara yolculuk yapma iznini bir dönüm noktası olarak selamlıyor. Hükümet işleri ve sosyal etkiden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Rob Grant, iznin “[Cruise]’u tamamen elektrikli, kendi kendine çalışan filomuzla şehirlerde ulaşımı daha güvenli, daha iyi ve daha uygun fiyatlı hale getirme misyonumuzu gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaştırdığını” söyledi. sürüş ve ortak araçlar.”

Şirket, 2019 yılında San Francisco’da ticari bir robotaksi hizmeti başlatmayı planlamıştı, ancak bunu başaramadı ve henüz kamuya açık bir şekilde yeni bir tarih belirlemedi.

Cruise Self Driving Car

CALIFORNIA, ABD’DE AV TESTİ İÇİN SIFIR OLDU
Kaliforniya, ABD’de AV testi için sıfır noktasıdır ve eyalette test amaçlı otonom araçları işletmek için lisanslı 50’den fazla şirket vardır. Bir avuç şirket, direksiyon başında güvenlik sürücüleri olmadan tamamen sürücüsüz araçları test etme izinlerine sahiptir. Ve ticari bir pilot hizmetin bir parçası olarak yolcuları almak ve bırakmak için daha da küçük bir sayı onaylandı. Bugünün izinleri bu süreçteki bir sonraki adımı temsil ediyor.

Kaliforniya’da kayıtlı AV’ler, 2020’de halka açık yollarda otonom modda yaklaşık 1,99 milyon mil seyahat etti. Waymo ve Cruise tarafından kat edilen toplam mil, 1,39 milyon, 2020’de Kaliforniya’da kullanılan toplam otonom millerin yüzde 70’ini oluşturuyor.

Cruise araçlarının 22:00 ile 06:00 saatleri arasında maksimum 30mph hızda çalışması onaylanmıştır ve hatta “hafif yağmurlu ve sisli” havada bile sürülebilir. Waymo araçları, San Francisco ve San Mateo ilçelerinin bazı bölgelerinde halka açık yollarda maksimum 65mph hızda çalışabilir.

Bir Cruise sözcüsü, “Bu saatlerde (son CPUC dağıtım iznine kadar) halka yalnızca sürücüsüz AV’lerde ücretli yolculuklar sunabiliriz” dedi. “Hem sürücüsüz hem de şoförlü olarak 7/24 yolculu veya yolcusuz testlere devam edebiliyoruz. Çalışma saatlerini ve coğrafi koridorları genişletirken düzenleyicilerimizle koordineli olacağız.”

Geçen hafta, California Valisi Gavin Newsom, AV şirketlerinin 2030’dan itibaren yalnızca elektrikli araçları kullanmasını gerektiren bir yasa tasarısı imzaladı.

Resim Hakları: Waymo, Cruiser

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar