Metroid: Dread, Nintendo’nun Eski Oyunu için harika Yeni bir dönüş

Nintendo, onlarca yıllık franchise’larını yeniden icat etmeyi bırakmaya isteksiz olduğu için bırakamıyor gibi görünüyor. Ancak Metroid: Dread’de şirket, bazen iyi bir şeyle uğraşmamanın gerçekten daha iyi olduğunu kabul etti. Oyunun geleneksel yaklaşımı, son zamanlarda öne çıkan bazı oyunlar gibi türü ileriye taşımayabilir, ancak oynamak için harika bir zaman.

On yıldan uzun bir süre sonra çıkan ilk yeni Metroid oyunu olan Dread, Fusion’ın doğrudan devamı niteliğindedir, ancak size olay örgüsünün özetini vermeyeceğim – Mario ve Zelda oyunları gibi, hikaye şu an için ikinci bir deneyim sunuyor. Ancak galaktik ödül avcısı Samus Aran’ın kendisini araştırmak için gönderildiği yabancı bir gezegen olan ZDR’de mahsur bulduğunu ve şimdiye kadar hepimizin bildiğimiz tüm yeteneklerini kullanmasını engelleyen açıklanamaz bir fiziksel hafıza kaybı yaşadığını söylemek yeterli olabilir.

Nintendo’nun Haziran 2021 vitrini sırasında sunduğu fragman, yaklaşmakta olan Switch oyununun gerçek unvanını açıklamadan önce ekranda kısaca “Metroid 5” parladı. Bu sayının arkasında niyet vardı: Dread, serideki beşinci ana oyun olacak ve serinin Switch’teki ilk görünümü olmasına rağmen, bildiğimiz gibi Metroid için de bir son. Özetlemek gerekirse: Şimdiye kadarki “ana” Metroid oyunları, 1986’da NES için piyasaya sürülen Metroid; Metroid II: Samus’un Dönüşü, 1991 Game Boy oyunu; SNES için 1994’te piyasaya sürülen Super Metroid; ve 2002 Game Boy Advance oyunu Metroid Fusion. Diğer her şey ya bir yeniden çevrimdir (3DS için Samus Returns gibi) ya da başka bir zaman çizelgesidir (Prime üçlemesi gibi).

Dread, Nintendo’nun şimdi onayladığı beş bölümlük bir destan olan beşinci oyun olacak. Aynı zamanda Nintendo’nun bir bütün olarak serinin arkasındaki en önemli yaratıcı isimlerinden biri olan yapımcı Yoshio Sakamoto, Çarşamba günü basına yönelik bir sunumda yaklaşan oyunun daha derinlerine inen bir sunum sırasında bunun gerçekte ne anlama geldiğini açıkladı. Yaklaşık 15 yıl önce, Yoshio Sakamoto’nun bir sonraki ana hat Metroid oyunu için bir fikri vardı. Dread olarak adlandırılan oyun, uzun zamandır devam eden kahramanı Samus Aran’ı sürekli olarak bir tür güçlü güç tarafından takip edilecekti. Buradaki fikir, yenemeyecekleri bir düşmanla oyunculara korku aşılamaktı. Bu, Nintendo DS’nin çığır açan bir hit haline geldiği zamanlardı, ancak Sakamoto kısa süre sonra avuç içinin fikirleri için yeterince güçlü olmadığını fark etti. Geçenlerde gazetecilerle yaptığı bir toplantıda, “Bu konsepti bu donanımla gerçekleştirmek zordu” dedi.

“BİR SÜREDİR 2D BİR METROİD YARATMAK İSTİYORUM.” – METROID ORTAK YARATICI YOSHIO SAKAMOTO, SAMUS’UN GERİ DÖNÜŞÜYLE İLGİLİ:
Dread’deki geliştirme, bu teknik sınırlamalar nedeniyle birkaç kez durdu ve başladı, ancak sonunda süresiz olarak rafa kaldırıldı. Sakamoto, “Onu beklemeye almıştık,” diye açıklıyor. E3’te bu yılki duyuruyu bu kadar sürpriz yapan şey de buydu: Metroid Dread sadece gerçek değil, 8 Ekim’de Switch’e geliyor.

Dread, franchise’ın beşinci ana girişidir – başlangıçta E3 tanıtımı sırasında Metroid 5 olarak adlandırılmıştı – ve 2002’deki Metroid Fusion’dan bu yana ilk. Öncekiler gibi, aksiyon ve keşfi birleştiren bir 2D yan kaydırma oyunudur. Samus sadece düşman uzaylılarla savaşmakla kalmayacak, aynı zamanda sırlarla dolu labirent benzeri bir gezegende yolunu bulması gerekecek.

Ana bükülme, E.M.M.I. adlı yeni robotlar, Samus’un savaşacak kadar güçlü olmadığı ve onu saklanmaya zorladığı yırtıcı yaratıklar. Oyuna neredeyse korku benzeri bir unsur ekliyorlar; Samus etraflarında sessiz kalmak zorunda kalacak ve görünmez kalmak için gizlenme alanı gibi teknolojileri kullanabilir. Sakamoto makineler hakkında, “Oyuncuları rahatsız eden bir şey yaratmak istedim ve aynı zamanda robotik bir şeyin doğasında olan bu duygusuzluğu iletmek istedim” diyor.

Sakamoto, Dread’de yapımcı olarak görev yapıyor ve birkaç nedenden dolayı zamanın sonunda doğru olduğunu söylüyor. Biri, Switch şeklinde daha güçlü bir donanımdı. Diğeri ortaktır. 2017’de Nintendo, Game Boy başlığı Metroid II’nin yeniden yapımı olan 3DS’de Metroid: Samus Returns’ü piyasaya sürdü. Geliştirme öncelikle İspanyol stüdyo Mercury Steam tarafından gerçekleştirildi. Sakamoto, “Onlarla gerçekten tanışmamın nedeni, Metroid Dread için sahip olduğum kavramları gerçekleştirebileceklerini ummaktı” diye açıklıyor. “Onlarla tanıştığımda, tekil bir konsept için birlikte çalışabileceğimiz bir ekip olduklarını hissettim ve Metroid Dread için aklımdaki bu hedefi gerçekleştirdim.”

Samus Returns gibi Dread, 3D görsellerle 2D oyun oynamanın yanı sıra önceki Metroid oyunlarına kıyasla çok daha akıcı hareket sunuyor. Samus hızlı ve çeviktir, kayabilir ve karşı atak kullanabilir. Samus Returns’deki gibi serbest nişanı bile var. Bu arada, izlediğim canlı oyun demosunda, E.M.M.I. robotlar uygun şekilde ürkütücü, Samus’u soğuk, hesaplanmış bir hassasiyetle avlıyorlar. Sakamoto için her şeyin bu kadar sorunsuz bir şekilde bir araya gelmesini izlemek, vizyonunun buna değdiğini fark etmek için neredeyse uzun süre bekledi.

“15 yıl önce bunun için bir fikrim varken hayal ettiğimden gerçekten daha iyi” diyor. Bu oyun 15 yıl gecikmiş bir oyun ama baya bir ses getirecek gibi duruyor.

Image Credit: Nintendo

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar