Facebook reklam yönetim platformu (Ad Targeting) tekil kullanıcıyı “nano-targeting” ile hedefleyebilir

Yayınlanan bir rapora göre facebook reklam yönetim platformu tek kişiyi hedefleyebilir. İspanyalı ve Avusturyalı bilgisayar bilim adamlarının yaptığı bir araştırma çalışmasına göre, Facebook Ad Tools’u kullanarak, kişilerin ilgi alanlarını kullanarak tekil hedefleme yapabilirsiniz. Araştırmayı yapan bilim adamları, bu hedeflemenin kullanıcı verilerini ihlal etmek anlamına geldiğini savunuyorlar; çünkü kişilerin ilgi alanı da “personal data” olarak değerlendiriliyor.

Eğer kişisel verinin tanımına GDPR açıklamasına bakarsak, şu şekilde ifade ediliyor: “‘kişisel veri’, tanımlanmış veya tanımlanabilir bir gerçek kişi (“veri konusu”) ile ilgili herhangi bir bilgi anlamına gelir; Tanımlanabilir gerçek kişi, doğrudan veya dolaylı olarak, özellikle isim, kimlik numarası, konum verileri, çevrimiçi tanımlayıcı gibi bir tanımlayıcıya veya fiziksel, fizyolojik, o gerçek kişinin genetik, zihinsel, ekonomik, kültürel veya sosyal kimliği;” olarak tanımlanıyor.

Yukarıdaki tanıma bakarsak, yayınlanan raporda, Facebook’un ilgi alanlarına göre hedefleme yapması, kişisel verilerin ihlal edildiği anlamına geldiği savunuluyor. Eğer Facebook Ad Tools’u kullanarak reklam veriyorsanız ve bu reklamlar da kullanıcıları ilgi alanlarından yola çıkarak hedefliyorsa, burada kişisel verilerin ihlali devreye girmiş oluyor ve sonucunda GDPR kanununa göre bu yasal değil. Türkiye’de henüz bu konuyla ilgili bir çalışma veya kanuni düzenleme mevcut değil; fakat ilerleyen dönemlerde bu tür çalışmaları sıkça göreceğiz.

Facebook, teknoloji devi, kullanıcıların kişisel verilerinin reklam hedefleme için kullanılmasına izin verdiğini iddia ediyordu ve bu izni de kişisel beğenilere ve ilgilere dayanarak iddia ediyordu. Ancak, insanlara davranışsal reklamlar için profil oluşturmak mı yoksa sadece arkadaşları ve aileleriyle bağlantı kurmak mı istedikleri konusunda özgür, spesifik ve bilinçli bir seçim sunmadığı için bu alan biraz muallak kalıyor. Veri güvenliği kısıtlamalarına rağmen, firmalar bu durumu aşmak için yöntemler deniyor, Facebook’da bu engeli Nano-Targeting teknolojileriyle çözmeyi deneyecek gibi görünüyor.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar