AB veri koruma kurulu (EDPB), kişi hedeflemeli reklam takibini yasaklıyor

Kişisel verilerin korunması hakkında kanunlar tüm dünyada hızlı bir şekilde yaygınlaştı ve GDPR ismiyle Avrupa’da ve Amerika’da kanunlaşarak uygulamaya alındı. Türkiye’de de KVKK kanunu olarak devreye giren kanunlar, kişisel verileri koruyor ve bu verilerin işlenmesini belirli kurallara ve izinlere tabi tutuyor. Örneğin, kişinin onayı olmadan, bu verileri kullanamıyor, işleyemiyor ve paylaşamıyorsunuz.

Avrupa Birliği bu konuda en sıkı kanunlara sahip bölge ve özellikle vatandaşlarının kişisel güvenliğini en üst düzeyde koruyor ve bu kanunları ihlal eden şirketlere ciddi cezalar kesiyor ve yaptırımlar uyguluyor. Geçtiğimiz aylarda Facebook ve Google’de bu cezalardan nasibini almıştı ve yüklü tazminatlar ödemeye mahkum edildiler.

Avrupa Veri Koruma Kurulu (EDPB) AB milletvekillerine vatandaşların kişisel verilerini saran kuralların nasıl yorumlanacağı konusunda tavsiyelerde bulunan uzman bir yönlendirme organı ve bu organ tarafından, dijital verilerin nasıl korunacağıyla ilgili yönetmelikler hazırlandı ve milletvekillerine sundu. Taslak düzenlemeye göre kişisel verilerin korunmasıyla ilgili ciddi değişiklikler geliyor.

Bu yasada, verilerin işlenmesi ve yapay zekayı da içine dahil eden düzenlemeler var. Bu yasada, zararlı yorumların engellenmesi ve ceza yaptırımı gibi uygulamalar mevcut ve güncelleme, sosyal medyayı da düzenleyen bir yapıya sahip. EDPB, AB yasa koyucularına internet kullanıcılarının izlenmesini ve profillerinin çıkarılmasını gerektirmeyen alternatifler lehine hedefli reklamcılık konusunda daha katı düzenlemeler uygulamaya doğrudan çağrıda bulunuyor.

Ayrıca, EDPB bildirisi, çocukların reklam hedeflemesi için profillerinin çıkarılmasının genel olarak yasaklanması gerektiğini vurguluyor. DSA paketine eklenecek izleme tabanlı reklamların tamamen yasaklanması için bazı Millet Vekillerine baskı yapılıyor. Kişilerin reklamlarda hedeflenmesi ve kişisel verilerin kötü amaçlı kullanılmasını bu yasa ve düzenleme tamamen engellemeyi hedefliyor.

Bununla birlikte, Milletvekilleri, reklam hedefleme için reşit olmayanların izlenmesi ve profillerinin çıkarılması konusunda bir yasaklamayı düşünüyor gibi görünüyor. Uygulamanın bir yolu, tüm kullanıcılar için izleme reklamlarını kapatmaları olabilir ve bu da şirketlerin ya da mobil uygulamaların analiz süreçlerini zorlaştırabilir.

Bu kanunla hedeflenen temel amaç bireylerin temel hak ve özgürlüklerinin korunmaması; parçalı denetim; ve tutarsızlık risklerini en aza indirmeyi hedefliyor. Kurul ayrıca, Haziran ayında Avrupa Veri Koruma Denetçisi ile ortak bir açıklamanın ardından, halka açık yerlerde uzaktan biyometrik gözetim için AI kullanımına ilişkin daha önceki çağrısını yineledi ve burada da kişisel verilerin korunması hedefliyor.

Bireylerin temel hakları ve özgürlükleri üzerindeki önemli olumsuz etki göz önüne alındığında, EDPB, AIR’nin, yüzler gibi kamuya açık alanlarda insan özelliklerinin otomatik olarak tanınması için herhangi bir AI kullanımına yasak getirmesi gerektiğini vurguluyor. Yürüme, parmak izi, DNA, ses, tuş vuruşları ve diğer biyometrik veya davranışsal sinyallerin kişiye özel olduğu ve bu verilerin kullanılmaması isteniyor.

E-ticaret şirketlerinin ya da veriyle uğraşan tüm şirketlerin, müşterilerinin veya kullanıcılarının verilerinin korunması ve bu verilerin, kullanıcılarının rızası olmadan işlemesi yasak ve tüm şirketlerin bu konuya çok dikkat etmesi gerekiyor.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar