Swell girişimi, uyarlanabilir headless e-ticaret altyapısı geliştirmek için 20 milyon dolar yatırım aldı

E-ticaret sektörü pandemiyle birlikte ivme kazandı ve bu ivmenin ardından şirketler, e-ticaret sektörüne yatırım yaptı ve e-ticarette başarılı olmak için altyapılarını geliştirmek için adımlar attılar. Bu şirketlerden bir tanesi de Swell girişimi ve girişim headless e-ticaret sektörünü geliştirmek için 20 milyon dolar yatırım alarak yoluna devam ediyor.

https://www.swell.is/

E-ticaret sitesi kurup satış yapmaya karar verdiğinizde tercih edeceğiniz en önemli ve hızlı yol hazır e-ticaret siteleri kullanmak; fakat bu hazır e-ticaret sitelerini kurmanın da birçok açıdan problemi var. Hazır e-ticaret sitesi dediğimizde de aklımıza dünyaca meşhur olan marka Shopify geliyor. E-ticarete hızlı giriş yapmak isteyen firmalar, Shopify gibi yapıları tercih ediyor; fakat Shopify tarafında da bazı geliştirmeler gerekiyor.

Swell girişimi e-ticaret alanında “Headless E-Commerce” e-ticaret iş modelini geliştiriyor ve bu alanda oldukça iyi bir ekibe sahip. Günümüzde, hazır e-ticaret yapılarının yanında bir de pazaryerleri mevcut ve sektördeki komisyon fazlalıklarından dolayı pazaryerleriyle ilgili de ciddi şikayetler var ve girişimler bu sorunları çözmek için yola çıktı. Shopify modeli ile yola çıktığınızda, belirli yerde bu modelin tıkandığı noktada desteğe ihtiyacınız oluyor ve girişim de size destek oluyor.

Headless e-ticaret yeni ortaya çıkan bir kavram ve bu yeni iş modeliyle ilgili yeni girişimler ortaya çıkmaya başladı. Swell girişimine ek olarak başka girişimler de Headless e-ticaret için girişimler çalışıyor ve bu girişimlerden bazıları Storefront, Coatue, Fabric gibi girişimler e-ticaretin backend veya frontend yapıları için çalışıyor ve bu yapıları otomatik çalışan bir sistem haline getiriyor. Headless e-ticaret sistemi kullanarak, tasarımını yaptığınız bir e-ticaret sitesine, headless e-ticaret backend sistemi entegre ederek tüm yazılım sistemini anında kullanabiliyorsunuz ve bu sayede ayrı bir şekilde yazılım geliştirmeyle uğraşmıyorsunuz.

Swell, girişimi “Headless E-ticaret” üzerinde odaklandı ve şirket daha iyi bir alışveriş deneyimi yaratmak için müşterinin gördüğü ön yüzü sürekli arkadaki verilerle ve bilgilerle besleyip çok harika bir kullanıcı ürün deneyimi sürüyor. Web sitelerinin ön yüzü yani vitrin tarafını çok iyi yönetmek gerekiyor ki, müşterilere çok başarılı bir deneyim sunulsun ve müşteriler harika bir deneyim yaşasın. Ayrıca, arka tarafta ise harika bir data yönetimi uygulayıp kullanıcıyı rahatsız etmeden tüm güncellemeleri gerçekleştirmek gerekiyor.

Swell’in iş modeli şirketin büyüklüğü ne olursa olsun, bir yapı sunarak tüm ölçeğe hitap edecek ve büyüyen her türlü şirketle birlikte büyüyebilecek tüm araçları içeren API’ler, Web ve App arayüzleri ve vitrinlerle birlikte, raporları analiz edebilecek bir panel sunuyor. Şirketin CEO’su Eric Ingram konuyla ilgili teknoloji sektörüne verdiği röportajlarda ilk başta API hizmeti vermeye başladıklarını; fakat sonradan işletmeleri desteklemek için Shopify’a rakip bir iş modeli kurmaya karar verdiğini belirtti; çünkü firmaların API hizmetinden çok daha fazla hizmete ihtiyaçları vardı.

Küçük ölçekli ya da standart bütçeye sahip şirketlerin Shopify gibi bir altyapı kurması neredeyse imkansız ve çok maliyetli. Şirket Shopify kadar kolay bir yapı kurmayı hedefledi ve şirketin ana hedefi şirketlerin milyonlarca dolar harcamadan yapabilecekleri hizmeti onlara sağlamak için yola çıktı ve bu hedefi gerçekleştirecek çok önemli bir sistem kurdu.

Swell, e-ticaret şirketi Digital River’daki deneyiminden faydalandı ve çeşitli sektörlere destek vererek burada deneyim kazanarak ilerledi ve iş modelini geliştirdi. Şirket geçen yıl $20 milyon dolar yatırım aldı ve bu yatırımla eksiklerini tamamlayarak yoluna devam etti. Şirketin aldığı bu yatırımın arkasında Bonfire Ventures, Willow Growth, Commerce Ventures ve Red Antler, Attentive CEO’su Brian Long, Gorgias CEO’su Romain Lapeyre, Remote First Capital ve Product Hunt’ın eski CTO’su Andreas Klinger, Fast.co CEO’su Domm Holland ve Warby Parker’dan Brian Magida yer alıyor.

Şirket geçtiğimiz yıl müşteri sayısını 1.000’li sayıların üzerine çıkardı ve neredeyse 10 kat satışlarını artırdı. Şirket bu yatırımı önümüzdeki yıllarda çalışan sayısını ve teknik niteliklerini güçlendirmek için kullanacak. Şirket aldığı 20 milyon dolar yatırımı önümüzdeki 24 ayda bir ekosistem oluşturmak için de kullanacak. Şirket ekibini 100 kişiye yükseltecek ve müşterilerin arka tarafta verileriyle çok daha verimli sonuçlar elde etmek için çalışmalar yapmayı planlıyor. Şirket aldığı yatırımla birlikte ciddi bir data ve eticaret şirketi olmayı planlıyor.

Headless Commerce: Pros & Cons and Examples | SOFTLOFT

Picture Credit: Softloft Wikipedia

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar