Türkiye’den çıkan mobil oyun girişimi Spyke, yeni sosyal oyunlar geliştirmek için 55 milyon dolar yatırım aldı

Oyun girişimleri Türkiye’nin yükselen değerleri ve gün geçtikçe bu sektörde harika girişimler çıkıyor. Oyun yatırımları önemli hale geldi ve şirketler, oyun girişimlerine yatırım yapıyor. Geçtiğimiz yıl Dream Game, 1 milyar dolar yatırım almıştı. Ardından da Zynga 1.8 milyar dolara satın alındı ve tüm bu yatırımlar, Türkiye’nin oyun sektörüne gözleri çevirdi. Şimdi de, İstanbul odaklı yeni bir girişim olan Spyke Game 55 milyon dolar gibi önemli bir yatırım alarak ilk turda ciddi bir yatırım aldı. Şirket, aldığı yatırımın değerlemesini açıklamadı.

Şirketin kurucu ortağı ve CEO’u Rina Onur Şirinoğlu yatırımla ilgili verdiği röportajda, oyunda takımlar ve ittifaklar kurulabiliyor ve turnuvalar düzenleyebiliyorlar, insanların birlikte oyun oynamasına ve birlikte rekabet etmesine izin veren bir oyun platformu kurduk ve bu oyun çok oyunculu işlevsellik ve diğer sosyal unsurları kullanarak gündelik oyunlara yeni bir boyut getirmeyi hedefliyor. Spyke Games, sosyal oyun felsefesiyle ilk tur finansmanda 55 milyon dolar topladı.

Oyun şirketine yatırım tek bir yatırımcı olan Griffin Gaming Partners’dan geldi. Yatırım şirketi, sektördeki oyun endüstrisini inceliyor ve gelecek vadeden şirketlere yatırım yapıyor. Yatırım yapan VC fon şirketinin portföyünde Discord, Forte, AppLovin, Overwolf ve WinZO gibi girişimler yer alıyor. Spyke game, aldığı yatırımla, ilk oyunu olan Royal Riches’ı daha da geliştirmeyi ve bu oyunla piyasada pazar edinmeyi hedefliyor. Royal Riches çok sınırlı bir sürümde çıktı ve bu ay küresel olarak piyasaya sürülecek. Şirketin, sınırlı bir oyunu varken neden bu kadar büyük bir yatırım aldı derseniz, şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Rina Onur Şirinoğlu’nun sektörde tanınan biri olması ve sektörü iyi bilmesinden kaynaklanıyor.

Kurucu ortak ve CEO Rina Onur Şirinoğlu aynı zamanda Peak’te kurucu ortak ve baş ürün sorumlusuydu; COO Remi Onur daha önce Peak’in tasarım başkanıydı; CPO Barkin Başaran hem Peak’te hem de Zynga’da kıdemli ürün müdürüydü, CTO Fuat Coşkun Peak’in mühendislik direktörüydü; ve CMO Mithat Madra, diğer yerlerin yanı sıra Riot Games’te yöneticiydi. Yani oyun şirketinin kurucuları sektörü çok iyi biliyor ve sektörde önemli şirketlerde yer aldılar. Spyke, aldığı yatırımla insan gücünü büyütüp growth marketing ve pazarlama alanına odaklanarak verileri analiz edecek ve kullanıcı davranışlarını izleyerek oyunları ileriye taşıyacak.

Şirketin hedefi en kısa sürede dünyanın en büyük oyun şirketlerinden biri olmak ve bu hedefe ulaşmak için ekibini büyütüp, çok çalışarak başarılı oyunlar ortaya çıkarmak için çalışmayı amaçlıyor. Şirketin kurucusu Şirinoğlu, TikTok ve Instagram gibi platformlar ve buradaki online videolar, oyunların gerçek rakibi ve bu doğrultuda hareket ederek, insanların eğlenmesini sağlayacak oyunlar yapmayı düşünüyor diye konunun önemini vurguladı.

Spyke Game’in hedefi sadece daha rahat oyunlar yapmak değil, aynı zamanda daha fazla sosyal unsur içeren oyunlar yapmak ve bu oyunların rahat oynanmasını sağlamak. Spyke’ın hedefi sosyal oyunlar yapmak ve sosyal stüdyo oluşturmak. Şirket, gelecekte verileri analiz ederek insanların nerede daha çok zaman harcadığını ve hangi oyunlarda neler yaptıklarını belirleyecek ve oyunlarını bu verilere göre geliştirecek. İleride şirketin çıkaracağı oyunları merakla bekliyoruz.

Picture Credit: Spyke

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar