Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var. Örnek olarak Wallmart ve Target gibi şirketler Amazon’un rakipleri ve ayrıca bu şirketler sadece perakende kanalında değil; e-ticaret kanalında da Amazon’un rakibi. Amazon, Reuters’e yaptığı açıklamada; ABD ve İngiltere’de 68 perakende mağazasını ve Amazon Books storelarını kapatacağını açıkladı.

Amazon bir e-ticaret şirketi ve şirket ilk olarak çevrimiçi bir kitapçı olarak işe başladı. Daha sonra online kitap satmak için ABD’de 2015 yılında Seattle’da ilk fiziksel kitap mağazasını açtı ve ardından da ABD’nin diğer illerinde mağazalarını açmaya başladı. Şirket, California, Massachusetts, New Jersey, New York, Teksas, Washington gibi birçok ilde mağazalarını açtı ve bu illerin sayısı 10’u aşıyor.

Amazon’un bu mağazaları açmasının iki ana hedefi vardı; ilki müşterilerin fiziksel ürünleri deneyimleyerek satın alması ve Amazon’un Alexa ve diğer ürettiği ürünleriyle etkileşime girebilecekleri bir yer olarak kurgulandı. Bir diğer nedeni ise, çevrimiçi satın alınan ürünleri alan müşteriler bu noktalardan ürünlerini teslim alabilecekti. Şirket daha sonra Whole Foods’u satın aldı ve kendi Amazon Fresh marketlerini de hayata geçirerek genişledi. Amazon, bir de adından anlaşılacağı gibi, tamamen insansız olarak hayata geçirdiği Just Walk Out kasiyersiz alışveriş mağazaları Amazon Go marketini hayata geçirdi.

Amazon, kapatacağı mağazalara karar verdi ve burada çalışanlar için mümkün olduğunda yeni roller bulmaya veya onlara kıdem tazminatı vererek işten çıkaracağını da duyurdu. Amazon’un bu kararı almasının en büyük nedeni, COVID pandemisi sonucunda mağaza trafiklerinin azalması ve online satışların daha fazla artması olarak neden gösteriliyor. Yüz yüze perakendeciliğin zor olması ve çalışanlarının örgütlenmeye başladığı, sendika baskısı perakende işçilerinin daha iyi ücretler, daha esnek katılım politikaları, daha uzun molalar ve diğer avantajlar talep ettiğini gördü. Tüm bunlar, perakende mağaza işletmeciliğinin ne kadar zor olduğunu gösterdi.

Amazon yine de fiziksel mağazalardan tamamen elini çekmiyor, Amazon, kasiyersiz marketleri ve LA’da yakın zamanda açılan Amazon Style adlı fiziksel giyim mağazası gibi diğer yeni konseptler üzerinde çalışmaya devam edeceğini söyledi. Amazon, fiziksel mağazalardan kazanç sağladı; fakat şirketin asıl odağı online olduğu için bu tarafı yönetmekte biraz zorlandı diyebiliriz. Amazon daha çok, New York’ta ilk Starbucks Pickup with Amazon Go mağazasının açılması ve Amazon Style gibi mağazalara ağırlık verecek ve bu tarz markaların büyümesine destek verecek.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar