Apple App Store E-Ticaret Sektörüne 519 Milyar Dolar Kolaylık Sağladı

E-Ticaret sektörü her geçen gün gelişiyor ve dış kaynaklar da e-ticaret sektörünün gelişmesine oldukça katkı sağlıyor. Dijital pazarlama kadar, akıllı telefonlarda yer alan uygulamalar da e-ticaret sektörünün gelişmesine ve satın alma davranışına katkı sağlıyor. Örneğin, bir uygulamada oyun oynayan bir kullanıcı, orada gördüğü bir menüden satın almak için satıcının sitesine gidip satın alma yapabiliyor. Bir oyun ya da bir uygulama içi gezinmede kullanıcılar yakalanarak farkındalık yaratılabiliyor. Bu noktada uygulama yani app store oldukça önemli hale geldi ve Apple App Store e-ticaret sektörüne 519 milyar dolar katkı sağladı.

ABD düzenleyicileri tarafından artan antitröst incelemesinin ortasında Apple, App Store ekosisteminde bir güncelleme açıkladı. Şirket, WWDC açılış konuşması sırasında normalde bazı App Store metriklerini paylaşırken, bugün App Store ekosisteminin 2019’da dünya çapında yarım trilyon 519 milyar $ milyarlarca dolar ve satış sağladığını iddia eden yeni bir çalışmanın sonuçlarını detaylandırdı. Çalışmada, şu anda yaklaşık 2 milyon uygulamaya ev sahipliği yapan App Store; ilk olarak 2008’de başlatıldı ve 175 ülkede her hafta yarım milyar kişi tarafından ziyaret ediliyor. Toplu olarak, kullanıcılar cihazlarına yüz milyarlarca kez uygulama indirdi. Apple Developer ekosistemi ise 23 milyon geliştiriciyi destekliyor.

Yeni çalışma, App Store’daki daha geniş işlem dünyasını inceliyor. Apple daha önce bugüne kadar geliştiricilere 155 milyar dolar doğrudan ödeme yaptığını açıklasa da, çalışma, fiziksel mallar ve hizmetler gibi diğer kaynaklardan satışlar da dahil edildiğinde, bu ödemeleri toplamın “küçük bir kısmı” olarak konumlandırmaya çalışıyor. Başka bir deyişle, çalışma, örneğin Hedef veya Best Buy iOS uygulamasını satın aldığınızda olduğu gibi App Store’dan akan perakende satışların sayısını göz önünde bulundurmakta. Veya bir Uber rezervasyonu yaptığınızda veya DoorDash veya Grubhub’dan yemek sipariş ettiğinizde burada harcanan rakamları tam göremiyorsunuz.

Çalışma, Apple’ın yalnızca dijital ürünler ve hizmetlerle ilgili faturalardan komisyon aldığı için “519 milyar dolarlık toplamın %85’inden fazlasının yalnızca üçüncü taraf geliştiricilere ve her büyüklükteki işletmeye tahakkuk ettiğini” söylüyor. 519 milyar dolar özellikle aşağıda anlatılıyor. Çalışma, Fiziksel Mal ve Hizmetlerden yapılan satışların 413 milyar dolar ile en büyük paya sahip olduğunu tahmin ediyor. Bu kategoride, M-ticaret uygulamaları satışların büyük çoğunluğunu oluşturdu ve Perakende 268 milyar doların en büyüğü oldu. Bu Perakende kategorisi, Target gibi tuğla ve harç mağazalarının yanı sıra Etsy gibi sanal pazarları da içeriyor, ancak market alışverişi teslimat hizmetlerini içermiyor.

Diğer en iyi M-ticaret uygulamaları, 57 milyar dolarlık Expedia ve United gibi Seyahat uygulamalarını içeriyordu. Uber ve Lyft gibi sürüş dolu uygulamalar 40 milyar dolarlık satış içeriyordu. Grubhub ve DoorDash gibi Food Delivery uygulamaları da 30 milyar dolar kazandı. Market Teslimatı sadece 14 milyar dolardı – ancak bu çalışmanın 2019’daki COVID dönemi öncesi verilerine dayanıyor. Bu arada, Dijital Ürünler ve Hizmetler bölümünden yapılan faturalamalar 2019’da 61 milyar dolara ulaştı. Buna müzik ve video akışı hizmetleri, fitness, eğitim, e-kitaplar, sesli kitaplar, haberler, dergiler ve flört uygulamaları da dahil

Oyunlar kategorisi, dijital ürünler ve hizmetler içindeki en büyük kategoriydi, ancak çalışma 61 milyar doların ne kadarının diğer uygulamalara kıyasla oyunlara atfedildiğini ayrıntılandırmadı. Uygulama İçi Reklam Satışları 45 milyar dolar daha oluşturdu ve bu rakamın %44’ü 20 milyar dolar oyun reklamlarından geliyordu. Çalışma, Twitter ve Pinterest gibi önemli uygulama içi reklam satışları üreten oyun dışı uygulamalar genellikle ücretsizken, MLB.com veya The New York Times gibi bazı abonelikler sunuyor.

Apple, kendi hizmetlerinin rakiplere karşı rekabet ettiği rekabetçi olmayan bir uygulama pazarı işletmekle suçlanıyor. Örneğin, Amazon yıllarca kullanıcıları e-kitap, sesli kitap ve yakın zamana kadar video satın almaya yönlendirdi. Yine de Apple, “App Store… dünyanın en güvenli ve en canlı uygulama pazarı” dedi. “Her yaştan ve arka plandan içerik oluşturucuların, hayalperestlerin ve öğrencilerin daha parlak bir gelecek ve daha iyi bir dünya oluşturmak için ihtiyaç duydukları araç ve bilgilerle bağlantı kurmasına yardımcı oluyor” dedi. Apple Store gelecekte de satışlarıyla ve uygulamalarıyla oldukça önemli bir mecra olacak gibi gözüküyor.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here