E-Ticaret sektörü her geçen gün gelişiyor ve dış kaynaklar da e-ticaret sektörünün gelişmesine oldukça katkı sağlıyor. Dijital pazarlama kadar, akıllı telefonlarda yer alan uygulamalar da e-ticaret sektörünün gelişmesine ve satın alma davranışına katkı sağlıyor. Örneğin, bir uygulamada oyun oynayan bir kullanıcı, orada gördüğü bir menüden satın almak için satıcının sitesine gidip satın alma yapabiliyor. Bir oyun ya da bir uygulama içi gezinmede kullanıcılar yakalanarak farkındalık yaratılabiliyor. Bu noktada uygulama yani app store oldukça önemli hale geldi ve Apple App Store e-ticaret sektörüne 519 milyar dolar katkı sağladı.
ABD düzenleyicileri tarafından artan antitröst incelemesinin ortasında Apple, App Store ekosisteminde bir güncelleme açıkladı. Şirket, WWDC açılış konuşması sırasında normalde bazı App Store metriklerini paylaşırken, bugün App Store ekosisteminin 2019’da dünya çapında yarım trilyon 519 milyar $ milyarlarca dolar ve satış sağladığını iddia eden yeni bir çalışmanın sonuçlarını detaylandırdı. Çalışmada, şu anda yaklaşık 2 milyon uygulamaya ev sahipliği yapan App Store; ilk olarak 2008’de başlatıldı ve 175 ülkede her hafta yarım milyar kişi tarafından ziyaret ediliyor. Toplu olarak, kullanıcılar cihazlarına yüz milyarlarca kez uygulama indirdi. Apple Developer ekosistemi ise 23 milyon geliştiriciyi destekliyor.
Yeni çalışma, App Store’daki daha geniş işlem dünyasını inceliyor. Apple daha önce bugüne kadar geliştiricilere 155 milyar dolar doğrudan ödeme yaptığını açıklasa da, çalışma, fiziksel mallar ve hizmetler gibi diğer kaynaklardan satışlar da dahil edildiğinde, bu ödemeleri toplamın “küçük bir kısmı” olarak konumlandırmaya çalışıyor. Başka bir deyişle, çalışma, örneğin Hedef veya Best Buy iOS uygulamasını satın aldığınızda olduğu gibi App Store’dan akan perakende satışların sayısını göz önünde bulundurmakta. Veya bir Uber rezervasyonu yaptığınızda veya DoorDash veya Grubhub’dan yemek sipariş ettiğinizde burada harcanan rakamları tam göremiyorsunuz.
Çalışma, Apple’ın yalnızca dijital ürünler ve hizmetlerle ilgili faturalardan komisyon aldığı için “519 milyar dolarlık toplamın %85’inden fazlasının yalnızca üçüncü taraf geliştiricilere ve her büyüklükteki işletmeye tahakkuk ettiğini” söylüyor. 519 milyar dolar özellikle aşağıda anlatılıyor. Çalışma, Fiziksel Mal ve Hizmetlerden yapılan satışların 413 milyar dolar ile en büyük paya sahip olduğunu tahmin ediyor. Bu kategoride, M-ticaret uygulamaları satışların büyük çoğunluğunu oluşturdu ve Perakende 268 milyar doların en büyüğü oldu. Bu Perakende kategorisi, Target gibi tuğla ve harç mağazalarının yanı sıra Etsy gibi sanal pazarları da içeriyor, ancak market alışverişi teslimat hizmetlerini içermiyor.
Diğer en iyi M-ticaret uygulamaları, 57 milyar dolarlık Expedia ve United gibi Seyahat uygulamalarını içeriyordu. Uber ve Lyft gibi sürüş dolu uygulamalar 40 milyar dolarlık satış içeriyordu. Grubhub ve DoorDash gibi Food Delivery uygulamaları da 30 milyar dolar kazandı. Market Teslimatı sadece 14 milyar dolardı – ancak bu çalışmanın 2019’daki COVID dönemi öncesi verilerine dayanıyor. Bu arada, Dijital Ürünler ve Hizmetler bölümünden yapılan faturalamalar 2019’da 61 milyar dolara ulaştı. Buna müzik ve video akışı hizmetleri, fitness, eğitim, e-kitaplar, sesli kitaplar, haberler, dergiler ve flört uygulamaları da dahil
Oyunlar kategorisi, dijital ürünler ve hizmetler içindeki en büyük kategoriydi, ancak çalışma 61 milyar doların ne kadarının diğer uygulamalara kıyasla oyunlara atfedildiğini ayrıntılandırmadı. Uygulama İçi Reklam Satışları 45 milyar dolar daha oluşturdu ve bu rakamın %44’ü 20 milyar dolar oyun reklamlarından geliyordu. Çalışma, Twitter ve Pinterest gibi önemli uygulama içi reklam satışları üreten oyun dışı uygulamalar genellikle ücretsizken, MLB.com veya The New York Times gibi bazı abonelikler sunuyor.
Apple, kendi hizmetlerinin rakiplere karşı rekabet ettiği rekabetçi olmayan bir uygulama pazarı işletmekle suçlanıyor. Örneğin, Amazon yıllarca kullanıcıları e-kitap, sesli kitap ve yakın zamana kadar video satın almaya yönlendirdi. Yine de Apple, “App Store… dünyanın en güvenli ve en canlı uygulama pazarı” dedi. “Her yaştan ve arka plandan içerik oluşturucuların, hayalperestlerin ve öğrencilerin daha parlak bir gelecek ve daha iyi bir dünya oluşturmak için ihtiyaç duydukları araç ve bilgilerle bağlantı kurmasına yardımcı oluyor” dedi. Apple Store gelecekte de satışlarıyla ve uygulamalarıyla oldukça önemli bir mecra olacak gibi gözüküyor.