Pandemiden sonra girişim dünyası ve teknoloji temelli girişimlerin sayısı artıyor ve büyük girişimler hızla büyüyor; ancak daha küçük girişimler yine de ortaya çıkacak. Bu girişimlerden bir tanesi de: Nextiva. Şu anda 200 milyon dolarlık gelirin kuzeyinde olan şirket sessiz bir dev ve özellikle ölçeklendirme yolunda VC şirketleri fonu almadı. Teknoloji basınındaki konuşmanın finansman haberleriyle ne kadar sıklıkla konuşulduğu düşünüldüğünde, Nextiva ile yüksek harcama gerektiren büyümeye ve dış sermayeye dayanmadan nasıl ölçeklenmeyi başardığı hakkında konuşmak gerçekten de çok önemli bir gelişme oldu. CEO ve kurucu ortak Tomas Gorny 1996’da 20 yaşındayken Kaliforniya’ya taşındıktan sonra Gorny, dot-com patlaması sırasında teknoloji şirketleri için çalıştıktan sonra 2001’de bir web barındırma şirketi kurdu. Web barındırma şirketi, 2007 yılında Endurance International adlı başka bir şirkete satış yaptı, bu şirket 2011’de yaklaşık bir milyar dolara birleşik bir varlık olarak satıldı ve daha sonra geçen ay 3 milyar dolara özel olarak alınmadan önce halka açıldı.
Gorny, Nextiva’yı 2008 yılında kurdu ve bugün “UcaaS” veya bir hizmet olarak birleşik iletişim olarak tanımladığı şeye odaklandı. Başlangıç, yıllık yinelenen gelirde (ARR) yaklaşık 40 milyon dolara ulaştı ve bu noktada, donanım, destek ve hizmet yazılımını entegre edecek üçüncü taraf bir sistemle ilgili sorunlarla karşılaştı ve bu da düşüncesinde bir değişikliğe yol açtı. Şirket bir platform inşa etmek için yola çıktı. Nextiva yatay olarak genişledi ve CRM yazılımı, analitik ve diğer işlevleri ölçeklendikçe daha geniş paketine ekledi. Ve verimli bir şekilde büyüdü; Gorny, kurucu ekibinden aldığı parayla başlayarak, başkasının parasını kullansa bile şirketi aynı şekilde kuracağını söyledi. Platform değişikliği pahalıydı, Nextiva projeye 100 milyon dolar harcadığını hesapladı ve sadece orijinal tekliflerine odaklanmış olsaydı kısa vadede daha hızlı büyüyebileceğini söyledi. Nextiva’nın çok fazla zaman ve para harcadığı platform çalışması şu anda piyasada ve 2016’da 100 milyon ARR’den bu yıl 200 milyon dolara çıktıktan sonra, şirket artık kendisini platform statüsüne geçişini tamamlamış olarak görüyor.
Nextiva bir ürün paketi oluşturdu, ancak o noktada bir platform değildi. Bununla birlikte, şirketin tüm uygulamaları ve hizmetleri için paylaşılan bir müşteri verileri havuzu oluşturan ve Nextiva’nın temel katmanının üzerine daha hızlı inşa etmesine olanak tanıyan bir sistem kurduğunda şirket haline geldi. Nextiva için sırada ne var? Yılda % 30’dan fazla büyüyerek halka açılabilir. Kendi kendini finanse ettiği düşünüldüğünde, tanımı gereği ne kadar nakit yanması ve halka arz için gerekli kriterleri karşılaması mümkün değildir. Dahası, Gorny özel olmanın, ürün çalışmalarına daha fazla odaklanmak istediğinde şirketinin büyümesini hızlandırmasına ve yavaşlatmasına izin verdiğinin altını çizerken, Nextiva’nın daha iyi tanınmak istediği açık bir gerçek ve bir halka arz buna yardımcı olacak.
Nextiva halka açıldıktan sonra çok başarılı bir şekilde büyümeye devam edecek ve gelecekte çok önemli bir şirket haline gelecek. Bunu gören yatırım fonları da çok hızlı karar alarak şirkete yatırım yapmaya karar verdi. SaaS şirketleri gelecekte çok hızlı büyümeler gösterecek ve Türkiye’de de bu şirketler çok önemli hale gelecek. Gençlerin en önemli vereceği karar yazılım sektöründe kendilerini geliştirmeleri olacaktır. Nextiva gibi yatırım almadan hızlı bir şekilde büyüyebilirsiniz. Nextiva iletişim ve telekom altyapısına destek veriyor.
Röportajın orijinalini : TechCrunch’tan okuyabilirsiniz.