Facebook, daha önce Whatsapp ve Instagramı satın alarak çok önemli atılımlar yapmıştı. Şirket, stratejik satın almalara devam ediyor ve şimdi de Giphy’i satın almaya karar verdi. Facebook, web tabanlı animasyonlu gif arama motoru ve platform sağlayıcısı olan Giphy’yi, Facebook’un bugün onayladığı, yaklaşık 400 milyon dolar değerinde bir anlaşma ile satın alacak. Facebook, anlaşmanın şartlarını açıklamadığını söyledi.
Giphy, paylaşılabilir, yüksek katılımlı içerikler için merkezi bir kaynak haline geldi ve animasyonlu yanıt gifleri Facebook platformlarında ve web üzerindeki diğer sosyal uygulamalar ve hizmetler aracılığıyla kullanılabilir. Facebook, bu anlaşmayla birlikte görsel anlamda kendini geliştirmek istiyor ve TikTok gibi uygulamaların yolundan giderek, challenge gibi süreçleri Giphy hareketli görsellerle tanıtmayı planlıyor. Şirket için çok statejik bir karar olduğuna göre, önümüzdeki günlerde şirketten farklı aksiyonlar beklemeliyiz.
En önemlisi, Giphy, Facebook’un Instagram için yerleşik arama ve çıkartma işlevleri sunuyor ve bu kapasitede çalışmaya devam ederek Instagram ekibinin bir parçası haline gelebilir. Şirket, Instagram’ın TikTok’la rekabeti için bu satın almayı yapmış gibi gözüküyor. Giphy, mevcut ve ek entegrasyonlarla Facebook’un diğer uygulamalarına da sunulacak. İnsanlar yine de kendi GIF’lerini yükleyebilecek ve Facebook, Giphy’yi kendi markası altında kullanmaya ve dış geliştiricilere entegrasyon sunmaya devam edecek.
Facebook, Giphy için ek teknoloji geliştirmeye yatırım yapacağının yanı sıra hem içerik tarafında hem de uç nokta geliştirici tarafında yeni ilişkiler kuracağını söylüyor. Şirket, Giphy’nin aldığı trafiğin% 50’sinin Instagram, Messenger, FB uygulamasının kendisi ve WhatsApp da dahil olmak üzere Facebook’un uygulamalarından geldiğini söylüyor. Ek teknoloji geliştirmesiyle, bu trafiğin daha da artacağı ve teknoloji şirketinin, Facebook bünyesinde olması da trafik açısından avantaj sağlayacak.
Giphy 2013 yılında kuruldu ve aslında sadece gifler için bir arama motoruydu. Web sitesinin ilk büyük ürün genişletmesi, kuruluş yılında daha sonra tanıtılan Facebook üzerinden paylaşıma izin veren bir uzantıydı ve Twitter’ı ikinci bir entegrasyon olarak hızla ekledi. Crunchbase’den en son verilere göre, Giphy, DFJ Growth, Lightspeed, Betaworks, GV, Lerer Hippeau ve daha fazlası dahil olmak üzere beş turda 151 milyon dolar topladı. Facebook ve Google gibi şirketler satın almalara devam ediyor ve dijital dünya giderek çok daha önemli hale geliyor.