Facebook ve Hindistanlı Reliance WhatsApp üzerinden JioMart markette siparişe başlıyor

Geçen gün yazdığımız yazıyla Facebook’un, Hindistanın en büyük mobil operatör ve teknoloji şirketi Relience girişimine yatırım yaptığını duyurmuştuk. Bu yatırımla birlikte Facebook, mobil pazarda çok büyük bir yer alan Hindistan’da önemli bir oyuncu haline geldi. Ayrıca iki şirket, uygulama üzerinden Jio Mart marketin tüm süreçlerini de dijitalleştirmeye karar verdiler ve JeoMart’ı e-ticarete açmayı ve mobil uygulamalar üzerinden satış yapmaya stratejik olarak karar aldılar. Facebook’un bünyesinde olan WhatsApp’da bu alanda oldukça işe yarayacak.

Hindistan’ın en değerli firması Reliance tarafından işletilen bir e-ticaret girişimi olan JioMart, WhatsApp’ta bir “sipariş sistemi” test ediyor ve bize Facebook ve Hint telekom devi Reliance Jio Platforms arasındaki işbirliğinin neden önemli olduğunu size açıklamamıza imkan veriyor. Hindistan eyaleti Maharashtra’daki üç şehir olan Navi Mumbai, Thane ve Kalyan’daki kullanıcılar, market alışverişi için JioMart’ın WhatsApp işletme hesabını marketlerde kullanabilir hale geldiler.

Sistem şu şekilde çalışacak, tarayıcıda mini bir mağaza penceresi açan bir bağlantı sağlanacak ve market ürünleri tarayıcıda listelenecek. WhatsApp kullanıcıları, temel ürünlerden cips, yağ, sabun, diş macunu, atıştırmalıklar, çay ve kahve, pirinç, çikolata vb gibi çeşitli bakkal ürünlerini seçmelerine olanak tanıyan + 91-8850008000 mesajını “Merhaba” olarak mesaj göndererek sipariş başlatabilecekler. Şu anda dijital olarak ödeme yapmanın bir yolunu içermeyen bir sipariş verildikten sonra, JioMart otomatik olarak onlara bir mahalle mağazası atayacak ve o mağazadan ürünler müşteriye teslim edilecek.

WhatsApp ve JioMart’ın işbirliğine aşina olan bir kaynak hareketi doğruladı, ancak sipariş sisteminin şu anda pilot aşamada olduğunu söyledi. 1.200’den fazla mahalle mağazası pilot programına katılıyor. Hindistan’ın en büyük perakende zinciri Reliance Retail ile 385 milyondan fazla abonesi olan Hindistan’ın en büyük telekom ağı olan Reliance Jio Platform’un ortak girişimi olan JioMart, personelin hijyen ve güvenliği, uygun fiyatlar, hızlı ve dakik operasyon gibi tüm operasyon süreçlerini etkili bir şekilde yönetebilecek güçte.

Yapılan bu pilot test Reliance Jio Platforms’un WhatsApp’ın Facebook’taki hizmetin 400 milyondan fazla kullanıcıyı topladığı Hindistan’daki benzersiz erişiminden nasıl yararlanmak istediğine dair bir fikir veriyor. Geçtiğimiz hafta Facebook, Reliance Retail gibi Hindistan’ın en değerli şirketi olan Reliance Industries’in bir yan kuruluşu olan Hint firmasının % 9,9’unu almak için Reliance Jio Platformlarına 5,7 milyar dolar yatırım yaptığını açıklamıştır ve bunu haber de yapmıştık.

Şirketin Hindistan’daki işlerini denetleyen bir Facebook Başkan Yardımcısı olan Ajit Mohan, bir röportajda TechCrunch’a iki şirketin işbirliği yapma yollarını keşfedeceğini söylemişti ve JioMarket tarafında da birlikte iş birliğine gideceklerini belirtmişti. Bu işbirliklerinden biri, kullanıcıların WhatsApp’ta çevrelerindeki yerel mağazaları bulmasına, mağaza operatörleriyle konuşmasına ve Facebook’un sahip olduğu anlık mesajlaşma servisinden sipariş vermesine izin verme fikriydi. Bu fikir, çok hızlı bir şekilde hayata geçti ve WhatsApp üzerinden JioMarket pilot çalışmaları başladı.

WhatsApp uygulaması ve Facebook’la birlikte en yakındaki dükkanlara göz atabilir ve dükkan sahibiyle konuşabilirsiniz. Kullanıcılar bu iki sosyal medya platformunu kullanarak siparişlerini verebilir ve ödeme de yapabilir hale geldi. WhatsApp, Hindistan’da Pay’ın ülke çapında dağıtılması için Yeni Delhi’den henüz onay almadı. Fakat yerel medya raporları bu yılın başlarında WhatsApp’ın Pay’ın ülkedeki erişimini çeşitli aşamalarda genişletmeye başladığını iddia etti. Facebook’dan Mohan geçen hafta Hindistan’da daha önce olduğu gibi 1 milyon WhatsApp kullanıcısının mobil ödeme hizmetine erişebileceğini söyledi.

Tüm detayları göz önüne aldığımızda sosyal medya platformu Facebook, Hindistan’a yaptığı yatırımla artık sosyal medya platformu olmaktan çok, bu platformları perakende de kullanma yolları arıyor ve bu alanda da oldukça başarılı işler yapıyor. Daha önceden yapılan yorumlarda Facebook batacak mı diye konuşulurken, şirketin WhatsApp’ı satın alması ve tüm perakende süreçlerini WhatsApp ve Facebook’la birleştirmesi, şirket için oldukça stratejik bir adım olacak. Facebook, bu atılımını tüm dünyada yapacağa benziyor.

Resimler: JioMarket

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here