Dijital pazarlama, teknolojik araçların mümkün kıldığı tüm alanlarda ya da ortamlarda ürün ve hizmetlerinizi tanıtabileceğiniz bir pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama, diğer geleneksel pazarlama yöntemlerinden hiçbir şekilde farklı değildir. Sadece bu süreci dijitale taşıyarak, ürün ve hizmetlerinizi kullanacak potansiyel kullanıcılara ulaşmak için bir araçtır. Dijital pazarlama, günümüzde en modern ve en gelişmiş pazarlama yöntemidir.
Dijital pazarlama yöntemlerine örnek vermemiz gerekirse, en önemli örnek bir şirketin web sitesidir. İkinci örnek olarak ise şirketin sosyal medya kanallarını örnek gösterebiliriz. Üçüncü örnek ise e-ticaret siteleridir.
Şirketlerin, kurumların ve kişilerin web siteleri
Şirketlerin, kurumların ve kişilerin sosyal medya kanalları
Şirketlerin veya kurumların e-ticaret siteleri, kişisel satış kanalları
Yukarıda paylaştığımız dijital kanallar temel dijital kanallardır ve bu kanallar, tüm şirketler, kurumlar ve kişiler tarafından kullanılmaktadır. Bu kanallara ek olarak verebileceğimiz diğer dijital pazarlama kanalları ise; uygulamalar, SaaS platformları, CRM platformları ve kanalları gibi kanallardır. E-mail ve mobil dijital kanallar da, diğer örnek verebileceğimiz dijital pazarlama kanallarıdır. Günümüzde dijital pazarlama kanalları çok çeşitlenmiştir ve dijital pazarlama kavramı altında yüzlerce başlık bulunmaktadır. Verimaker olarak size tüm alanlarda inovatif dijital çözümler sunabiliyoruz.
Bu blog yazımızda vurgulamak istediğimiz en önemli konu dijital yapıların bir araç olduğudur ve bu teknolojik araçların sürekli güncel hale getirilerek, çağın gerektirdiği yapıya sahip olmasıdır. Örnek vermek gerekirse, daha önce şirket bünyesinde çalışan bir server günümüzde çok efektif çalışamamaktadır. Bir uygulama şirketine sahip olduğunuzu düşünün ve müşterilerinize marketten sipariş ulaştırıyorsunuz, ülke genelinde 10 milyon kişi uygulamanızı kullanıyor ve uygulamanız tüm taleplere cevap vermek zorundadır. Yani %99.9 oranında uptime zamanı olmalıdır. Bunun anlamı, uygulamanızın en iyi ve hızlı şekilde bulut sunucularda çalışması gerektiğidir.
Yukarıda örnek verdiğimiz uygulamanın çalışması için bulut alt yapısı kadar; kullanıcı deneyimi(UX) ve kullanıcı ara yüzlerinin de çok başarılı planlanması gerekmektedir. Tüm bunlara ek olarak, bu uygulamanın tasarımının, yazılım alt yapısının ve dijital stratejilerinin de oluşturulması gerekmektedir. Uygulama teknik ve stratejik anlamda tamamlandığı zaman, bu uygulamanın dijital kanallardan reklamının yapılması ve tanıtılması
gerekmektedir. Bir uygulamanın başarılı olması, sadece teknik alt yapısının kurulması ve yazılım sürecinin tamamlanmasından ibaret değildir. Süreç, teknik altyapı ve dijital strateji gibi birkaç aşamadan oluşmaktadır. Ayrıca, inovatif pazarlama yöntemleri de sürece dahil edilmektedir.
Verimaker olarak, tüm süreçlerde size destek vermekteyiz. Detaylı bilgi almak ve bize ulaşmak için mail ile bilgilerinizi paylaşabilirsiniz: [email protected]