Sprout.ai yapay zeka destekli sigorta çözümü geliştirmek için, Londra’da Imperial Kolej içinde kurulmuş bir girişimdir. Imperial kolej kuluçka merkezinde çalışmalarına devam eden girişim, sigorta poliçeleri için yapay zeka destekli çözümler üzerinde çalışıyor. Kuluçka girişimi, en son katıldığı turda Playfair Capital isimli yatırım fonundan 2.5 milyon dolar yatırım aldı. Yatırım turuna liderlik eden şirket ise Amadeus Capital Partners oldu.
Sprout.ai yapay zeka destekli yazılımlar geliştirmek için 2018 yılında kuruldu ve çalışmalarını yapay zeka destekli çözümler üzerinde gerçekleştiriyor. Girişim, yapay zeka teknolojisini kullanarak 24 saat içerisinden gerçekleşecek sigorta taleplerini öngörüyor. Sprout.ai yapay zeka NLP – doğal dil işleme ve optik karakter tanımlama teknolojisini kullanarak; işlenmemiş sigorta verileri üzerinde çalışarak sigorta taleplerini tahmin etmeye çalışıyor.
Şirketlerin, veri bankasında, yani database’inde yer alan verileri önce doğal dil işleme ve optik karakter tanımlama yöntemleriyle analiz ettikten sonra; bu verileri gerçek zamanlı dış dünya verileriyle karşılaştırıyor. Girişim, dışarıda sigorta süreçlerinin oluşmasına neden olabilecek; hava durumu, gps konumları, iş ve sağlık verileri gibi tüm veriler üzerinde çalışarak, bu verileri şirket database’indeki verilerle karşılaştırıp bir öngörüye ulaşıyor.
Şirketin CEO’su ve kurucu ortağı olan Niels Thone sigorta taleplerinin çok zorlu ve zahmetli bir yapıda olduğu ve bu yapının yapay zeka teknolojileriyle kolaylaştırmak istediklerini belirtti. İngilitere’de ortalama tazminat ödeme süresi 25 gün ve bu sürenin nedeni ise çok fazla aracı olması ve sürecin çok uzaması. Sigorta ödeme sürelerin de uzamasından dolayı, kötü müşteri deneyimi ve yüksek operasyon maliyetlerinin oluşmasına neden oluyor.
Sprout.ai bu probleme çözüm bulmak için yola çıktı ve Contextual AI olarak isimlendirdikleri çözümü, tüm şirketlerin kullanımına açtılar. Şirketlerin veri bankasına bağlanan yapay zeka uygulaması, şirketlerin sigorta taleplerini analiz ederek tüm ödemeleri hızlı bir şekilde sonuçlandırıyor. Şirketin geliştirdiği yazılımın gizli özelliği, tüm raw materyal; yani pdf, jpeg gibi imajlar ve word dosyaları gibi tüm ham verileri toplayarak analiz ediyor ve şirketin diğer datalarıyla birleştirerek bir sonuca gidiyor.
Şirketin gelir modeli de oldukça şeffaf. Şirket, ücretlendirmeyi sigorta talepleri adedine göre yapıyor. Müşteri sayısı ve sigorta talep sayısına göre bir ücretlendirme politikasına sahip şirket, fiyatlandırmayı mümkün oldukça uygun tutmaya çalışıyor. Şirket, gelecek stratejisi olarak daha çok data scientist ve yapay zeka mühendisi istihdam etmek için yatırım turuna çıktı ve son aldığı yatırımla $2.5 milyon dolar yatırım alarak yoluna devam edecek.