Sosyal oyun platformu Rec Room, 20 milyon dolarlık Seri C’ye ulaştı. Sosyal oyun platformu Rec Room, bir zamanlar VR merkezli dünyasını oradaki her büyük oyun platformuna getirmeyi hedeflediği için bazı yeni fonlar kazandı. Başlangıç, Madrona Venture Group liderliğindeki 20 milyon dolarlık C Serisi’ni kapattı. First Round Capital, Index, Sequoia ve DAG dahil olmak üzere mevcut yatırımcılar da tura katıldı. Bugüne kadar şirket sadece 50 milyon dolar topladılar.
Platform, sanal gerçeklik kullanıcıları için bir sosyal merkez ve oyun platformu olarak yıllardır hizmet vermekte. Son yıllarda şirket, “Sanal Gerçekliğin Roblox’u” olarak bilinen hedeflerini ölçeklendirmeye ve yeteneklerini genç kullanıcı tabanını karşılayacak şekilde ölçeklendirmeye çalıştı. Bu yıl, platform için tam da bunu yapan büyük bir yıldı. CEO Nick Fajt, şirketin yeni platformlarda uyumlu bir sürüş gerçekleştirdiği için geçen yıl bu zamandan bu yana toplam kitlesini üç katına çıkardığını tahmin ediyor.
Rec Room’un izleyicilerinin önemli bir kısmı hala VR izleyicilerinden gelse de, platformun konsol kullanıcıları tabanı 2020’de önemli ölçüde büyüdü ve önümüzdeki yılın sonunda Fajt, mobilin Rec olacak şekilde büyümesini bekliyor. Odanın en yaygın giriş noktası. Bu arada, mobil Android, Rec Room’un hâlâ bir evi olmayan son büyük oyun platformlarından biri olmaya devam ediyor. Şirket, diğer platformlardan da oyuncu kazanıyor ve hatta Sony PlayStation 5 gibi oyun konsollarında VR gözlük olduğu için oynanıyor.
Şirketin yeni yıla girerken en büyük amaçlarından biri, oyuncuların oyun içinde kendi deneyimlerini oluşturmalarına olanak tanıyan oluşturma araçlarını ölçeklendirmek gibi hedefleri var. Platformun 10 milyon kayıtlı kullanıcısının 1 milyondan fazlası, içerik oluşturucu araçlarıyla etkileşime girerek platformda 4 milyon farklı oda oluşturdu. Fajt, 2021’in sonunda ağlarına 1 milyon dolar ödeyeceklerini tahmin ederek önümüzdeki yıl içerik oluşturucu ödemelerini artırmayı planlıyor. Bu da gayet güzel içeriklerin oluşacağı ve platformun öne çıkacağını gösteriyor.
Fajt, Rec Room’daki oluşturma araçlarının, Roblox da dahil olmak üzere diğer platformlara göre genel oyuncu tabanına daha erişilebilir olmasını istediğini, araçları şimdilik basit tutmayı ve günlük kullanıcıları oluşturma platformuna zaman harcamaya itmeyi amaçladığını söylüyor. Fajt, “Roblox’un inanılmaz bir işi var, bu kesinlikle bir sır değil,” dedi. “İfade derinliği yerine geniş bir ifade istiyoruz; Rec Room’a gelen herkesin inşaat yapabilmesini istiyoruz.” diye ekledi ve bu gerçekten çok önemli bir gelişme.
VR pazarının yavaş olgunlaşmasına rağmen Fajt, şirketin yakın zamanda VR köklerinden uzaklaşmayı planlamadığını söylüyor. Şirket, yeni Quest 2’nin yanı sıra iOS için de popüler battle royale modu Rec Royale’i güncelledi. Şirket, aldığı yatırımı oyun geliştiricilerine ve oyunlarının özelliklerini artırmaya harcayacak.
Resim: Rec Room