Belki de hiç bir fikriniz yok ve dijital ajans ne iş yapar bilmiyorsunuz. Önce bu konu hakkında aydınlatıcı bir giriş yapalım. Dijital ajans sizin markanız için internet dünyasında size destek verir. Örnek olarak bir e-ticaret şirketiniz var ve sattığınız ürünler var. Online ortamda bu ürünleri pazarlamak istiyorsanız, mutlaka bir dijital ajansla çalışmanız gerekiyor. Ya da bir hizmet sunuyorsunuz. Örnek olarak bir ödeme altyapısı hizmeti sunuyorsunuz ve bu hizmete biz dijital dünyada Service / Servis diyoruz. Bu iş daha çok yazılım servisi oluyor ve siz bu konuda firmalara ödeme altyapısı sunuyorsunuz. Dijital ajans, yukarıdaki tüm konularda size destek verir ve dijital pazarlama, itibar yönetimi, marka yönetimi ve danışmanlık konularında size destek vererek itibarınızı sizin adınıza yönetir.
Dijital Ajansla Çalışmak Gerekli Midir?
Dijital ajansla çalışmak aslına çok gereklidir. Bilmediğiniz bir dünyada atacağınız yanlış adımlar sizi çok zorlayacak; hatta başlamadan bitmenize neden olacaktır. Bunun gibi çok örnekler var, müşteri ilişkilerini iyi yönetemeyen şirketlerin şikayetlerini bolca görebilirsiniz ve her müşteriyi yüzde yüz mutlu da edemeyeceğinize göre, bir dijital ajansla çalışıp mutlaka bu ilişkileri yönetmeniz gerekecektir. Dijital ajansla çalışmazsanız ne olur? Aslında kör topal ilerlersiniz ve başınıza ne geleceğini bilemezsiniz. Bu kaptanı olmayan bir geminin yol almasına benzer. Özellikle de büyük bir şirketseniz, bu durum sizin bir buz dağına çarpıp batmanıza bile neden olur. Ya da itibarınızı çok zedeler ve geri dönüşü olmayan zararlar alabilirsiniz. Bu zararlardan sonra markanızı toparlayamazsınız ve müşterileriniz artık size güvenmez.
Dijital Dünyada Yaşanan Birkaç Sıkıntılı Örnek
Bu aralar internette bir oyuncak firmasıyla; bir ödeme altyapısı sağlayan firma arasında dijital dünyada ciddi bir atışma söz konusu. Ödeme altyapısı sağlayan firma; bu hizmeti sağladığı oyuncak firması tarafından ciddi anlamda eleştiriliyor ve hatta bu oyuncak firması kamuoyuna google adwords yaparak; ödeme altyapısı aldığı firmayı şikayet ediyor. Evet yanlış duymadınız, firma 1 haftadır google adwords çıkarak, ödeme hizmeti aldığı firmayı şikayet ediyor ve bunu dijital pazarlama yaparak gerçekleştiriyor. Yani Google Adwords yapıyor. Bu olay da ödeme altyapısı yapan firmayı ve oyuncak satan firmayı dijital dünyada zor durumda bırakıyor. Siz bu iki firmanın müşterisi olsaydınız, bu firmalarla çalışır mıydınız, bence hayır.
Dijital Dünyada Hızlı Aksiyon Almak ve Sürekli Verileri Takip Etmenin Önemi
Yukarıda örnek verdiğimiz firmalar aradan birkaç gün geçmesine; hatta bir hafta geçmesine rağmen ne bir dijital ajanstan destek alıyorlar, ne de bu reklamların çıkmasına engel oluyorlar. Aslında Google Adwords’te yapılan bu reklamlar, ödeme altyapısı sağlayan firmanın itibarına zarar veriyor. Peki aynı şeyi size yapsalardı ve zarar etmenize; hatta müşteri kaybetmenize neden olsalardı ne yapardınız. Tabi ki avukat tutup durumu yargıya taşırdınız; fakat o süreçler uzun süreçler olduğu için dijital dünyada da mutlaka bir şeyler yapmanız, müşterilerinizi bilgilendirmeniz ve kendinizi iyi ifade ederek müşterilerinize güven vermeniz gerekirdi. Bunu tek başınıza yapabilir miydiniz? Tabi ki hayır! Mutlaka iyi bir dijital ajansla çalışmanız gerekirdi.