Dijital Dönüşüm Nedir İçin Soru, Baraj Kapakları Açıldığında Sizin Şirketiniz Nasıl Kurtulacak?

Dijital Dönüşüm Nedir İçin Soru, Baraj Kapakları Açıldığında Sizin Şirketiniz Nasıl Kurtulacak? Günümüzde bu soruyu dünyada soran birçok şirket var ve bu şirketler soruyu çok iyi cevaplamış değiller. Peki neden şirketler dijital dönüşümü tam sahiplenmiyorlar ve bu alana yatırım yapmaya yanaşmıyorlar. Bu konu aslında çok önemli ve şirketlerin es geçmemesi gereken konu.

Dijital Dönüşüm Nedir İçin Soru, Baraj Kapakları Açıldığında Sizin Şirketiniz Nasıl Kurtulacak?

Dijital Dönüşüm çağımızın en önemli konusu ve çözüm bulunması gereken bir konu. Özellikle şirketler için atlanmaması gereken ve bütçe ayrılıp altyapıları oluşturmak ve bu dönüşüme ayak uydurmak gerekiyor. Şirketler henüz dijital dönüşüm nedir tam anlamıyla hakim değiller ve dijital dönüşümün geleceği konusunda da tam fikirleri yok. Şirketlerin geleneksel pazarlama ve satış yöntemleriyle devam ettiklerini göz önüne alırsak, önümüzdeki süreçte birçok şirket sıkıntı yaşayacak.

Dijital Dönüşüm Nedir, Şirketler Nasıl Bir Bakış Açısına Sahipler?

Dijital dönüşüm birçok şirket için tam anlaşılmış değil. Birçok şirket websitesi yapmak veya yazılım yaptırmak ya da CRM sistemi kurmakla dijital dönüşüm süreçlerini gerçekleştirdiklerini düşünüyorlar. Bazı şirketler ise Google Adwords reklam yapmak ya da sosyal medya yönetimi yapmakla dijital dönüşüm sürecini tamamlamış olarak büyük bir hatalı yaklaşıma sahipler. Bu süreci gerçek hayatta şu örnekle açıklayabiliriz. Uzun süre bir yağmur yağıyor ve su büyük bir barajda birikiyor. Baraj tamamen dolduğu zaman görevliler kapakları açmak zorundalar ve barajın altındaki kasabada sizin şirketiniz var, nasıl bir çözüm bulurdunuz?

Soru, Baraj Kapakları Açıldığında Sizin Şirketiniz Nasıl Kurtulacak?

Evet soruyu okuduğunuzda nasıl bir çözüm bulurdunuz? Baraj şu anda tamamen dolmak üzere. Baraj kapakları açılacak ve sizin de şirketinizin olduğu kasaba sular altında kalacak. Bu durumda şirketiniz için hangi yatırımları yapardınız? Bütün paranızı şirketinizi onarmaya, inşaat yatırımları, stok yatırımları mı yapardınız; yoksa teknolojik yatırımlar yapıp bir innovasyonla alt yapınızı güçlendirip bu selden kurtulmaya mı çalışırdınız?

Dijital Dönüşüm Devrimi Çok Yakın, Baraj Ne Zaman Dolacak?

Barajın çok yakın bir zamanda dolacağını rahatlıkla söyleyebiliriz. Önümüzdeki 5-10 yıl içinde baraj tamamen dolacak ve barajın kapağı açılacak. Barajdan bırakılacak suyu dijital bilgi birikimi olarak düşünebilirsiniz. Bu dijital bilgi bırakıldığında siz bu bilgiyi yönetebilecek misiniz? Bu soruyu kendinize sormanız gerekiyor ve eğer sorunun cevabı hayır ise şirketiniz için çok acil bir şekilde dijital dönüşüm stratejinizi kurmalısınız ve bir yerden başlamalısınız.

Dijital Dönüşümün Şirketler İçin Ne Gibi Tehlikesi Var?

Dijital dönüşümü sanayi devrimi ile karşılaştırabilirsiniz. Sanayi devrimine hazırlıklı olmayan şirketler nasıl battıysa; günümüzde dijital devrim, hatta bilgi devrimi de diyebiliriz ve siz bu devrime uyum sağlayamazsanız kesinlikle batacağınızı öngörebilir ve ona göre bir exit planı yapabilirsiniz. Şirketler bu geleceğe hazırlık yapıp gerçek tehlikeleri dikkate alarak hazırlık yapmaları gerekiyor. Şirketler için dijital dönüşümün en önemli tehlikesi bilgiyi yönetememek ve teknoloji altyapısını kuramamak.

Dijital Dönüşüm Nedir, Hangi Unsurları İçerir?

Dijital dönüşüm büyük veri, veri analizi, nesnelerin interneti, bulut teknolojiler, açık kaynak yazılım, database yönetimi, uygulama altyapısı gibi teknolojileri yönetmek ve bu teknolojilerin ürettiği bilgiyi yönetmek dijital dönüşümün en önemli unsurlarındandır. Bu alanlarda bilgiye yatırım yaparak dijital dönüşüm alanında dönüşüm yapmaya başlayabilirsiniz. Websitesi altyapısı, sosyal medya yönetimi gibi konular aslında dijital dönüşümün en alt seviyesi oluyor.

Dijital Dönüşüm İçin Şirketler Nereden Başlamalı?

Dijital dönüşüm için en önemli konu bilgiyi nasıl yöneteceğinizdir. Bilgiyi yönetmek ve analiz etmek için gereken teknoloji yatırımları yapmanız ve insan kaynağına yatırım yapmanız gerekiyor. Dijital dönüşüm sürecinizde bulut sistemlerine yatırım yapmak da iyi bir strateji olacaktır. Gelecekte bütün sistemlerin bulut sistemler üzerinde çalışacağını ve bulut sistemlere yatırım yapmanın artık önemini şirketler çok iyi anlamalı.

Dijital dönüşüm konularında bizden danışmanlık desteği alabilirsiniz.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here