Dijital dönüşüm kavramını son günlerde sıkça duyar olduk. Uzmanlar ya da firmalar dijital dönüşümün tam anlamını ve kapsamını çok net ortaya koyamasalar da; herkes dijital dönüşümün çok önemli bir kavram olduğunda hem fikir hale geldi. Peki nedir bu dijital dönüşüm ve firmanız için dijital dönüşüme neden önem vermelisiniz?
Dijital Dönüşüm veya Dijital Devrim?
Aslında bu başlığı tamamlamak için, içinde bulunduğumuz süreci dijital devrim olarak isimlendirirsek çok daha iyi olur. Şu an içinde bulunduğumuz süreç bir dijital devrim. Aynı sanayi devrimi veya matbaa devriminde olduğu gibi 2000’li yıllarda başlayıp devam eden bir süreç. Bu süreç, 2000’li yıllarda .com balonunun patlamasıyla büyük darbeler alsa da; 2006 – 2006 yıllarından sonra ivmelenerek devam ediyor ve hızla ilerliyor. Ve bu hız x 1 değil; x 10’un katları şeklinde devam ediyor.
Dijital Dönüşüm ve Dijital Devrimin Farkları
Dijital dönüşüm daha çok şirketler tarafını ilgilendiren bir kavram. Bireysel kullanıcıların dijital dönüşüm gibi bir kaygıları yok. Aslında bireysel kullanıcılar dijital dönüşüme çok daha hızlı ayak uydururken; şirketler bu konuda çok geride kalıyor. Yeni bir iPhone çıktığında bireysel kullanıcı ya da tüketici hemen satın alıyor ve o telefondaki tüm özelliklere sahip oluyor, kullanıyor ve deneyimliyor. Şirketler ise aynı hızda uyum sağlayıp; o telefona ya da teknolojik cihaza uygun, yazılım ya da içerik üretemiyor. Bu noktada dijital dönüşüm, şirketlerin uyum süreci diyebiliriz. Dijital devrim ise daha çok tüketiciyi ilgilendiriyor. Ortaya çıkan her teknolojik ürün doğrudan tüketiciye hitap ediyor. Şirketleri de ilgilendiriyor, bu yönüyle şirketler de dijital devrimden uzakta kalamazlar.
Şirketler Dijital Dönüşüme Nasıl Ayak Uydurmalı?
Şirketler öncelikle dijital dönüşümden korkmamalı ve tüketici hangi teknolojileri, uygulamaları ya da platformları kullanıyorsa; şirketler de mutlaka o platformlarda olmalı ve bu platformlara uygun içerik üretmeliler. Dijital dönüşüm sürecinde şirketler için içerik üretmek çok önemli. Şirketlerin kaliteli ve sürekli içerik üretmeleri gerekiyor. Eskisi gibi bir websitesi yapalım ve öyle bırakalım devri bitti. Tek kanallı iletişim yöntemleri de artık işe yaramıyor. Omnichannel dediğimiz çok kanallı iletişimi benimsemelisiniz ve sürdürülebilir bir dijital iletişim stratejisi belirlemeniz gerekiyor.
Dijital Dönüşümün Geleceği Özetle
Dijital dönüşüm kavramı çok geniş bir kavram ve üzerine binlerce yazı yazabiliriz ve örnekler verebiliriz. Dijital dönüşüm firmaların çok önem vermesi gereken ve es geçmemesi gereken bir süreç. Şunu açık bir şekilde söyleyebiliriz; bu bir dönüşüm ve bu dönüşüme ayak uyduramayan şirketler kesinlikle tarih sahnesinden silinecek. Size de, bu sürece göre yatırımlarınızı yapmanızı öneririz.