Dijital Dönüşüme Neden Önem Vermelisiniz?

Dijital dönüşüm kavramını son günlerde sıkça duyar olduk. Uzmanlar ya da firmalar dijital dönüşümün tam anlamını ve kapsamını çok net ortaya koyamasalar da; herkes dijital dönüşümün çok önemli bir kavram olduğunda hem fikir hale geldi. Peki nedir bu dijital dönüşüm ve firmanız için dijital dönüşüme neden önem vermelisiniz?

Dijital Dönüşüm veya Dijital Devrim?

Aslında bu başlığı tamamlamak için, içinde bulunduğumuz süreci dijital devrim olarak isimlendirirsek çok daha iyi olur. Şu an içinde bulunduğumuz süreç bir dijital devrim. Aynı sanayi devrimi veya matbaa devriminde olduğu gibi 2000’li yıllarda başlayıp devam eden bir süreç. Bu süreç, 2000’li yıllarda .com balonunun patlamasıyla büyük darbeler alsa da; 2006 – 2006 yıllarından sonra ivmelenerek devam ediyor ve hızla ilerliyor. Ve bu hız x 1 değil; x 10’un katları şeklinde devam ediyor.

Dijital Dönüşüm ve Dijital Devrimin Farkları

Dijital dönüşüm daha çok şirketler tarafını ilgilendiren bir kavram. Bireysel kullanıcıların dijital dönüşüm gibi bir kaygıları yok. Aslında bireysel kullanıcılar dijital dönüşüme çok daha hızlı ayak uydururken; şirketler bu konuda çok geride kalıyor. Yeni bir iPhone çıktığında bireysel kullanıcı ya da tüketici hemen satın alıyor ve o telefondaki tüm özelliklere sahip oluyor, kullanıyor ve deneyimliyor. Şirketler ise aynı hızda uyum sağlayıp; o telefona ya da teknolojik cihaza uygun, yazılım ya da içerik üretemiyor. Bu noktada dijital dönüşüm, şirketlerin uyum süreci diyebiliriz. Dijital devrim ise daha çok tüketiciyi ilgilendiriyor. Ortaya çıkan her teknolojik ürün doğrudan tüketiciye hitap ediyor. Şirketleri de ilgilendiriyor, bu yönüyle şirketler de dijital devrimden uzakta kalamazlar.

Şirketler Dijital Dönüşüme Nasıl Ayak Uydurmalı?

Şirketler öncelikle dijital dönüşümden korkmamalı ve tüketici hangi teknolojileri, uygulamaları ya da platformları kullanıyorsa; şirketler de mutlaka o platformlarda olmalı ve bu platformlara uygun içerik üretmeliler. Dijital dönüşüm sürecinde şirketler için içerik üretmek çok önemli. Şirketlerin kaliteli ve sürekli içerik üretmeleri gerekiyor. Eskisi gibi bir websitesi yapalım ve öyle bırakalım devri bitti. Tek kanallı iletişim yöntemleri de artık işe yaramıyor. Omnichannel dediğimiz çok kanallı iletişimi benimsemelisiniz ve sürdürülebilir bir dijital iletişim stratejisi belirlemeniz gerekiyor.

Dijital Dönüşümün Geleceği Özetle

Dijital dönüşüm kavramı çok geniş bir kavram ve üzerine binlerce yazı yazabiliriz ve örnekler verebiliriz. Dijital dönüşüm firmaların çok önem vermesi gereken ve es geçmemesi gereken bir süreç. Şunu açık bir şekilde söyleyebiliriz; bu bir dönüşüm ve bu dönüşüme ayak uyduramayan şirketler kesinlikle tarih sahnesinden silinecek. Size de, bu sürece göre yatırımlarınızı yapmanızı öneririz.

Dijital dönüşüm projeleriniz için bize ulaşın: [email protected]

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here