Dijital Kobi ya da Kobilerin Dijitalleşmesi Nedir?

Dijital KOBİ ya da KOBİ’lerin Dijitalleşmesi Nedir? Son zamanlarda KOBİ’lerin dijitalleşmesi ya da dijital KOBİ kavramlarını sıkça duyuyor ya da bir yerlerde karşılaşıyorsunuzdur. Peki ne anlama geliyor bu kavram size açıklayalım. Dijitalleşme tüm şirketler için çok önemli ve şirketler dijitalleşme için önemli büyüklükte yatırımlar yapıyorlar ve bütçeler ayırıyorlar; peki KOBİ’lerin bu süreçte nerede olacaklar?

Dijital KOBİ ya da KOBİ’lerin Dijitalleşmesi Nedir?

Dijital KOBİ ya da KOBİ’lerin Dijitalleşmesi Nedir? Yukarıdaki giriş özetinde sorduğumuz soru çok önemli aslında. Çünkü Kobilerin büyük ölçekli firmalara gibi dijitalleşmeye çok fazla bütçe ayıracak bir durumları yok. Bu durumda KOBİ’lerin dijitalleşmesi nasıl olacak ya da dijital KOBİ gerçekten olabilecek mi ve tüm KOBİ’ler dijitalleşme süreçlerini tamamlayıp bu süreci batmadan ya da zorlanmadan gerçekleştirebilecekler mi?

Geleneksel KOBİ’den Dijital KOBİ’ye Giden Süreç

KOBİ’lerin geleneksel ve teknolojiyi çok verimli şekilde kullanamayan bir yapısı var ve bu yapının değiştirilmesi gerekiyor, bu bir gerçek; çünkü dijitalleşme KOBİ’lerin avantajına olacak. Burada KOBİ’leri nasıl dijitalleştireceğiz ve nasıl ikna edeceğiz çok önemli. KOBİ’ler e-ticaret süreçlerine girmeye çekiyor ve bu çekinmelerindeki en önemli etken de maliyetler. KOBİ’ler e-ticaret sürecinin maliyetli bir süreç olduğunu düşündüğü için e-ticarete çekimser bakıyor ve aynı şekilde dijitalleşme sürecine de çekimser yaklaşıyor.

Dijitalleşme Sürecine Kobiler Neden Çekimser Bakıyor

KOBİ’ler dijitalleşme sürecine çekimser bakmalarının en önemli nedeni, KOBİ’lerin kendilerini yeterli görmemeleri veya dijitalleşmenin onlara normal işleyişten pek bir faydası dokunmayacağına inanması. Çünkü KOBİ’nin bir önceki deneyimi “Abi Sana 300 TL’ye Websitesi Kuralım” diyen ajans. Sonrası malum, yapılmayan websiteleri veya kötü deneyimler. Aslında bir websitesi kurma sürecinde bile bir sürü sıkıntı yaşayan bir KOBİ var. İkinci aşamada ise sana reklam çıkalım diyen merdiven altı Google veya Facebook reklam ajansları ve kötü deneyimler.

KOBİ’ler Bu Süreçte Nasıl İkna Edilecek

Bu kadar olumsuz örnek yaşayan ve bütçe anlamında da kısıtlı imkanları olan KOBİ’ler nasıl ikna edilecek. KOBİ’ler dijitalleşme sürecine ikna edilmesi için olumlu deneyimler yaşaması gerekiyor. Örnek vermek gerekirse e-ticarete girmek isteyen KOBİ’nin süreci iyi bir şekilde geçirmesi ve buradan iyi bir deneyim alması KOBİ’nin bu önyargısının kırılmasına neden olabilir. Bundan sonraki süreçlerde KOBİ’nin dijitalleşmeye çok daha olumlu bakması çok daha kolay hale gelecektir.

Dijitalleşme Sürecinde KOBİ’lerin Doğru Bilgilendirilmesi

Bu süreçte kobiler doğru bilgilendirilmeli ve ihtiyacı olmayan hizmetler ve süreçler kobiye sağlanmamalı ve onların güvenleri kırılmamalıdır. Kobinin ihtiyacı olan yazılım ve teknoloji süreçleri doğru uygulanmalı ve sonrasında hizmetler de doğru fiyatlandırılmalıdır. Fiyatlandırmanın doğru olması kadar; iyi ve kaliteli hizmet vermekte bir o kadar önemlidir. Dijitalleşme sürecinde projeler uzun süreli planlanmalı ve sürdürülebilir olmalıdır.

Sonuç ve Özet Olarak KOBİ’lerin Dijitalleşmesi

Dijitalleşme süreçleri diğer firmalar kadar KOBİ’ler için de çok önemlidir ve gelecekte çok daha önemli hale gelecektir. KOBİ’lere dijitalleşme ve ilgili dönüşümler anlatılırken çok iyi bir şekilde açıklanmalı ve doğru bilgiler verilmelidir. Bu noktada KOBİ’lerin alacağı hizmetler, onların bütçesine uygun olmalı ve karşılarına abartılı maliyetler çıkarmamanız gerekmektedir. Dijitalleşme geniş kapsamlı içeriği olan bir süreçtir ve KOBİ’lerin dijitalleşmesi konusunda bu süreç iyi analiz edilerek anlatılmalı ve KOBİ’lere çözümler sunulmalıdır.

Dijital Dönüşüm ve E-ticaret Yazılım, E-Ticaret Entegrasyon Yazılım Süreçleriniz İçin Bizi Arayabilirsiniz.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here