E-Ticaret Satışlarınızı Hangi Platformdan Yapmalısınız? E-ticarete başlarken sormanız gereken soruların en başında aslında bu soru geliyor. E-ticaret satışlarınıza nereden başlamalısınız, bu konu hakkında size detaylı bilgilendirme yapacağız.
E-Ticaret Satışlarınızı Hangi Platformdan Yapmalısınız?E-ticaret satışlarınıza başlamadan önce bu konu üzerinde iyi araştırma yapmanız gerekiyor. E-Ticaret satışlarınızı kendi sitenizden mi yapacaksınız; yoksa pazaryerleri üzerinden mi yapacaksınız. Pazaryerlerinde satmanın avantajları ve dezavantajları var ve içinde bulunduğunuz duruma göre bir karar vermeniz gerekecektir. Aşağıdaki başlıklarda bu farkları inceleyelim.
Pazaryerlerinde Satış Yapmanın Avantajları
Pazaryerlerinde satış yapmanın bazı avantajları vardır. Bu avantajların en başında gelen konu insanların yani ziyaretçilerin bu pazaryerlerine gelmeleridir ve pazaryerleri aynı gerçek hayatta olduğu gibi mahallelere kurulan pazardan farklı değildir. Alıcılar ve satıcılar bu pazaryerlerinde buluşur. E-ticarette de pazaryerleri bu şekildedir ve ziyaretçilerin bu pazaryerlerine gelmesi satıcılar için önemli bir avantajdır.
Pazaryerlerinde Satış Yapmanın Dezavantajları
Pazaryerlerinde satış yapmanın dezavantajları da vardır. Bunların başında komisyon oranları gelmektedir. Yani sattığınız bir ürün için pazaryerlerine yüzde 25’lere çıkan komisyon oranları ödemek zorunda kalabilirsiniz. Örnek olarak bir telefon sattınız, satış fiyatından yüzde 6-15 gibi komisyonlar ödersiniz. Bu komisyonlar pazaryerlerine göre farklılıklar da gösterebilir. Bir diğer dezavantaj ise rekabet etmeniz gereken çok fazla firma bu pazaryerinde zararına satış yapmaktadır ve fiyat avantajı sağlamanız gerekir, yoksa ürün satışı yapmanız çok zorlaşır.
Kendi E-Ticaret Sitenizde Satış Yapmanızın Avantajları
Satışlarınızı kendi e-ticaret sitenizde yapmanın birçok avantajı vardır. En başındaki avantaj komisyon oranı ödemek zorunda kalmazsınız ve bunu müşterinize indirim olarak yansıtabilir ve çok daha uygun fiyatlara ürünü satabilirsiniz. Diğer bir avantajı ise marka değerinizi yükseltebilirsiniz. Müşteri sizin markanızdan haberdar olur ve sonraki süreçlerde sizden alışveriş yapmak isteyebilir. Diğer bir avantaj ise kendi e-ticaret siteniz üzerinden ilerlemeniz gelecekte kar marjlarınızın daha iyi noktalara gelmenizi sağlayabilirsiniz.
Kendi E-Ticaret Sitenizde Satış Yapmanızın Dezavantajları
Kendi E-Ticaret Sitenizde Satış Yapmanızın Dezavantajları da vardır. Örnek vermek gerekirse sitenize nasıl trafik sağlayacaksınız, bu konu çok önemlidir. Reklam vermeniz ve bu reklam sürecini çok iyi yönetmeniz gerekiyor ve bu noktada devreye iyi bir ajans girmesi gerekiyor ve size bu konuda destek vermesi gerekiyor. E-Ticaret satışlarınızı artırmak ve müşterilere ulaşmak hiç kolay değil ve bu süreç çok iyi yönetilmesi gerekiyor. Bu sürecin iyi yönetilmesi için mutlaka iyi bir ajansla ilerleyebilirsiniz.