E-Ticaret Siteniz İçin Satışları Artırmanın Yolları konusunda size önemli bilgilendirmeler yapacağız ve yol göstereceğiz. Bu yazıyı okuduktan sonra satışlarınızı artırmak için hangi stratejiler uygulamanız ve doğru adımları nasıl atacaksınız konularında sizde olumlu fikirler oluşturacağız. E-Ticarette satışları artırmak ve müşteriye ulaşarak marka algısı yaratmak çok önemli konularından başında gelir ve bunu nasıl yapacaksınız inceleyelim.
E-Ticaret Siteniz İçin Satışları Artırmanın Yolları Nedir?
E-Ticaret Siteniz İçin Satışları Artırmanın Yolları Nedir, diye sorduğumuzda ilk aklınıza ne gelirdi? Belki de sadece bir soru işareti ve nereden başlayacağınızı tahmin edemiyorsunuz. Öncelikle e-ticaret sektöründe çok fazla oyuncu olduğunu ve bu alanda rekabetin çok fazla olduğunu belirtelim. E-Ticarete başlamadıysanız eğer bu konuyu bilerek başlamanız ve iyi bir şekilde mücadele etmeniz gerektiğini bilmelisiniz.
E-Ticarete Başlarken Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarete Başlarken Bilmeniz Gerekenler nelerdir? Öncelikle bu sektörde rekabetin ve fırsatların olduğunu bilmeniz gerekiyor. Yani fırsat da var; rekabet de var. Bu ne demek anlamına geliyor derseniz; eğer fırsatları iyi kollar ve bu alanda akıllı adımlar atarsanız çok başarılı olursunuz. Akıllı adımlar atmaz ve işi iyi yönetemezseniz rekabet içinde boğulur ve başarısız olursunuz. Bu süreç tamamen sizin elinizde ve bu süreçte bütün işi kendi başınıza yapmaya çalışmayın.
E-Ticaret Sürecinde Kimlerle Çalışmalısınız ve Birlikte Hareket Etmelisiniz
E-Ticarete başlarken mümkünse bu işi iyi bilen ve hatta e-ticaret yapmış bir dijital ajansla çalışmalısınız. Bu ajans daha önce yaşadığı sıkıntılar ve olumsuz süreçleri atlattığı için sizin de aynı sıkıntıları yaşamanızın önüne geçer ve deneyimlerini sizinle paylaşır. Bu şekilde başlangıçta yapılan teknik ve strateji hataları yapmazsınız. İkinci olarak da deneyimli bir ajansla sürece başlamanız maddi anlamda size olumlu yansır ve maliyetleriniz de düşer.
E-Ticaret Sitenizde Satışları Artırmak İçin İzlemeniz Gereken Yollar
E-Ticaret sitenizi kurdunuz ve satışa hazır hale geldiniz. Öncelikle şunu bilmelisiniz ki şirketiniz çok yeni ve kimse sizin hakkınızda bir şey bilmiyor. Size güvenmiyor ve sizin hakkınızda olumlu veri yok. Müşteriler size neden güvensin ve neden sizden satın alma yapsın. Bu sorunun cevabını vermeniz ve buna göre hazırlık yapmanız gerekiyor. Yani özetle önce müşterilerin sizi tanıması ve bilmesi ve sonrasında ise size güvenmesi gerekiyor. Ürünlerinizi tanıması ve sizin bu ürünleri onlara sorunsuz gönderdiğinizi bilmeleri gerekiyor.
E-Ticarette Başarı İçin Müşteri Deneyimi ve Yorumları
Satışlarınızı artırmak için müşteriler için olumlu deneyimler sunmanız ve müşteri yorumlarını almanız gerekiyor. Bu yorumlar sizin sonraki satışlarınız için çok önemli olacak; çünkü müşteriler size güvenecek ve satışlarınız bu şekilde katlanarak artacak. Satışlarınızın artması için bir diğer etken de marka bilinirliliği, yanı marka algınızın insanların gözünde olumlu olması ve insanların sizi bilmesi gerekiyor. Örnek Apple dediğimizde aklınızda canlanan marka algısını düşünün ve marka algısının ne kadar önemli olduğunu düşünün.
E-Ticarette Dijital Reklam Uygulamaları
Dijital reklam uygulamaları ve çalışmaları e-ticarette hızlı bir şekilde tanınmanız ve satışlarınızı artırmanız için çok önemlidir ve bu konuda yine deneyimli bir ajanstan destek alabilirsiniz. Her şeyi kendi başınıza yapmaya kalkmayın ve az maliyetlerden kurtulmak isterken zaman kaybetmeyin. Herkesin uzmanlık alanı vardır ve herkes uzmanlık alanı olduğu işlerin ayrıntılarını çok iyi bilir. O yüzden her işi kendiniz yapmaya çalışmayın ve alanında uzman olan bir ajansla çalışın.
E-Ticarette Müşteri İlişkileri ve Müşteri Memnuniyeti
Müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri memnuniyeti yönetimi e-ticarette çok önemlidir. Mümkünse eğer karşılayabiliyorsanız tüm ürün iadelerini alın ve müşteriye asla bu konuda olumsuz deneyim yaratmayın. Müşteriye farklı ürün göndermeyin ve müşteriye hiçbir zaman hakaret etme, tersleme ve olumsuz konuşma gibi yaklaşımlara girmeyin. Müşteriyle – firma arasında olması gereken ilişki biçiminde konuşun ve müşteriyi her zaman mutlu etmeye ve müşteriye olumlu deneyim yaşatmaya çalışın.
İndirimler, Promosyon Kampanyaları ve Satış Fiyat Politikası
İndirimler müşteriler için çok önemlidir. Özellikle Türk tüketicisi pazarlık ve indirimler konusunda oldukça hassastır. Fakat zararına satacaksınız diye indirim yaparsanız hayatta kalamaz ve diğer firmalarla rekabet edemezsiniz. Diğer markalarla rekabet edeceğim diye de zararına ürün satmamanız gerekir. Örnek olarak 99 TL’ye satılan bir çanta için başka firmalarla ne kadar da rekabete girseniz yine de başarılı olamazsınız. Bu çantayı 79 TL’ye satıp zarar edecekseniz hiç satmayın daha iyi. Unutmayın Vakko gibi firmalar binlerce liranın üzerinde çantalar satabiliyor. Demek ki fiyat tek başına önemli bir etken değil. Marka olmaya ve markaya uygun anlamlı promosyonlar ve indirimler yapmaya çalışın ve müşterilerinize küçük ama onların hoşuna gidecek promosyon kampanyaları gerçekleştirin.
Dijital Dönüşüm ve E-ticaret Yazılım, E-Ticaret Entegrasyon Yazılım Süreçleriniz İçin Bizi Arayabilirsiniz.