E-Ticaret Sitesi Kurma ve Growth Hacking Teknikleriyle Büyütmek ne demek bu yazıda size detaylı anlatacağız. Bildiğiniz gibi artık e-ticaret sitesi kurmak çok kolay. Mikro Kobi şirketleri bile 5.000 – 15.000 TL arası bir masrafla e-ticaret sitesi kurabiliyor. Teknik altyapı kurmak e-ticarette başarılı olacağınız anlamına gelmez, bir de işin büyütme ve strateji tarafı var, bu tarafta nasıl adım atacaksınız, ya da atmalısınız konusuna değineceğiz.
E-Ticaret Sitesi Kurma ve Growth Hacking Teknikleriyle Büyütmek
E-ticaret sitesini hazır e-ticaret yazılımlarından bir tanesini tercih ederek kurdunuz. Ya da mevcut bir e-ticaret yazılımınız var ve o yazılımı güncelleyerek kendinizi yenilediniz. Birkaç sosyal medya hesabı açtınız ve bu işlerle ilgilenen birini aldınız ve her gün birkaç tweet atacak ve sosyal medya yönetimi yapacak. Ya da bir ajansla çalıştınız ve ajans sizin içeriklerinizi yönetecek. Sonra siz de başarının keyfini süreceksiniz ve satışlar patlayacak. Tabi ki böyle bir dünya artık yok!
E-ticaret Yazılımınızı Kurduktan Sonra Her Şey Bitti Mi?
Cevabı biliyorsunuz. Evet, e-ticaret sitesi kuruldu ve satışlar patladı ve siz her şeyi başardınız:) Tabi ki hayır! Hatta kocaman bir hayır. Aslında bir e-ticaret sitesi teknik olarak bir altyapıyı kurmaktır. Yani bu aslında bir araba aldınız ve artık yola çıkabilirsinizle eşzamanlı bir kavramdır. Örneğin aldığınız araç bir binek otomobil ama sizin çıktığınız yolda karşınıza çöl çıkacak. Engebeli araziler çıkacak ve bazen kar yağacak. Bazen ise aracınızı selin götürebileceği durumlar olacak. Evet e-ticarete başladığınızda durumunuz aynen bu şekilde olacak.
E-Ticaret Sitesi Kurma ve Growth Hacking Teknikleriyle Büyütmek
Growth Hacking aslında tam yukarıdaki durumlarda sizi kurtaracak bir kavram ya da bir teknik diyebiliriz. Bu kavramı kısaca size açıklayalım. Aslında özetle growth hacking kavramı fazla parası olmayan ve başarılı hamleler yaparak büyümeye çalışan firmaların uyguladığı bir teknik. Örnek olarak büyük bir şirket mali imkanlarına güvenip müşterisini veya bayisini hiç önemsemiyor ve onlarla ilgili hiçbir analiz ya da pazar araştırması yapmıyor. Siz ise küçük bir şirketsiniz; fakat müşterilerinizi ve bayilerinizi önemseyerek büyük firmanın pazarından pay almaya başlıyorsunuz ve onları haftada bir kez arayarak memnun olup olmadıklarını sorduğunuz bir teknik uyguluyorsunuz, işte bu growth hacking.
Growth Hacking Yöntemi Nerelerde Kullanılır?
Aslında growth hacking tekniğinin bir formülü yoktur. Tamamen başarılı olmak için etik olan her yöntemi kullanabilirsiniz. Müşterilerinizle bir araya gelerek bir etkinlik düzenleyebilir ve onların fikirlerini sorarak işinizi geliştirebilirsiniz. Örnek olarak bir anaokulu yöneticisisiniz ve sizin okulunuza kayıtlı öğrencilerin ailelerini bir haftasonu anaokulu partisine davet ediyorsunuz. Eğlenceli yarışmalar düzenliyorsunuz ve ardından da kahve sohbeti düzenleyerek onların fikirlerini soruyorsunuz ve geri dönüşlere göre bu bildirimleri işinizi geliştirmek için uyguluyorsunuz, işte growth hacking tam da budur.
Growth Hacking Yöntemlerini Nasıl Kullanmalısınız?
Growth hacking yöntemlerini kullanmadan önce bir strateji kurmalısınız ve bu strateji tamamen sizin işinizle ilgili. İşinizle ilgili olmayan ve sizi komik durumlara düşürecek yöntemlerden kaçınmalısınız. İnsanların tepkisini çekecek ve onların kendilerini kötü hissetmelerini sağlayacak hiçbir teknik kullanmamalısınız. Önemli olan müşterilerinizin mutlu olması ve sizi onaylayacakları bir uygulama olması. Growth Hacking tamamen ufak teknikler uygulayarak başarılı olma yöntemi.
Growth Hacking Nereden Ortaya Çıktı ve Nerelerde Kullanıldı?
Growth Hacking yöntemini ilk defa 2010’lu yıllarda ortaya atılmıştır ve en etkili şekilde Twitter tarafından kullanılmıştır. Twitter’ı duyan kullanıcılar platforma üye olmuş fakat sonradan sürekli girmemeye başlamıştır. Verileri analiz eden growth hacking ekibi aslında insanların ilgilendiği insanları takip ettiğini ve ilgisini çekmeyen bir durum olduğunda platforma girme istekleri olmadığını görmüştür. Bu sorunu çözmek için twitter bir reklam kampanyası yapmak yerine; kullanıcıların ilgi alanlarını veri analizi yaparak tespit etmiş ve onların ilgili olduğu kişileri önermeye başlamış ve twitter patlaması yaşanmıştır.
Growth Hacking Mi; Reklam Mı? Gerilla Marketing Mi?
Belki pazarlamacıların birçoğu reklamın kullanıcılar ulaşmak ve ürünleri satmak için en etkili yöntem olduğunu düşünüyor! Bir de gerilla marketing tekniği var; fakat bu kavramı da insanlar yanlış anlıyor ve başarılı olacaklarını düşünüyor ama dikkatli ilerlemek gerekiyor. Peki Instagram örneğini ortaya koyduğumuzda, instagram reklam yaparak mı bu kadar başarılı oldu. Ya da youtube reklam yaparak mı milyar dolarlık bir business oldu. Tabi ki hayır. O zaman reklam vermek != başarı diyebiliriz. Reklam verdiğinizde de satışların reklamdan geleceğini de kestiremezsiniz. Bir düşünün, Instagram’a neden giriyorsunuz. İşte başarı bu sorunun altında gizli..
Dijital dönüşüm ve growth hacking yöntemleriyle büyüme konusunda bizi arayabilirsiniz.