Performans Pazarlama ve Google Adwords Reklamların Satışa Etkisi konusu birçok firmanın merak ettiği bir konudur ve firmalar performans pazarlama konusunda ve bazı dijital pazarlama süreçleri konularında çok fazla bilgi sahibi olamayabilirler. Bu yazımızda size performans pazarlama ne demek ve performans pazarlama kavramını google adwords’le nasıl kullanabilirsiniz bu konuda bilgi vereceğiz.
Performans Pazarlama ve Google Adwords Reklamların Satışa Etkisi
Performans Pazarlama ve Google Adwords Reklamların Satışa Etkisi çok önemlidir. Aslında performans pazarlama temel anlamda şirketin performansına odaklanmaktadır ve harcanan her bir kuruşun geri dönüşü izlenmektedir ve raporlanmaktadır. Kısaca performans pazarlamayı size açıklayalım. Aşağıdaki linkten de detaylı performans pazarlama blog yazımıza göz atabilirsiniz. Performans pazarlama dijital pazarlamanın önemli bir koludur. Dijital pazarlama içinde birçok süreci barındıran geniş bir kavramdır ve performans pazarlama da dijital pazarlamanın bir koludur.
Performans Pazarlama Örnekleri
Yukarıda sizinle paylaştığımız blog yazısını okuyarak performans pazarlama konusunda detaylı bilgi alabilirsiniz. Performans pazarlama kavramı ölçülebilir her türlü dijital reklamlara denir ve google adwords de performans pazarlamaya verebileceğimiz en iyi örnektir. Performans pazarlama ölçülebilir olmalıdır ve bir dijital pazarlama performans pazarlaması yapmamız için ölçülebilir olmasını sorgulamamız gerekmektedir. Ölçülemeyen hiçbir reklam veya pazarlama faaliyeti performans pazarlamaya girmez. Performans pazarlama dijital olmalıdır ve ölçülebilir olmalıdır.
Performans Pazarlama ve Google Adwords Reklam Çalışmaları
Performans pazarlama için Google Adwords örneğini vermek aslında akılda kalıcı ve çok önemli örnek olacaktır. Örnek olarak bir e-ticaret şirketiniz ve satışları yaptığınız bir siteniz var. Bu e-ticaret sitesinde spor ayakkabı satıyorsunuz ve satışlarınızı artırmak için performans pazarlama çalışması yapmak istiyorsunuz. Bunun için ilk başta iyi bir google adwords kampanyası planlayabilirsiniz. Örnek olarak Nike Pembe Kadın Spor Ayakkabı içerikli bir ürün için Google Adwords çıktınız ve kampanya için kadın spor ayakkabı, Nike spor ayakkabı, pembe spor ayakkabı gibi kelimeler belirliyorsunuz.
Google Adwords Reklamlarınızı Başlatıyorsunuz
Yukarıda belirlediğiniz kelimelerle reklam kampanyalarını başlatıyorsunuz ve bu reklam çalışmalarının sonuçlarını birkaç gün analiz ediyorsunuz ve en performanslı kelimeleri seçip kampanyaya devam ediyorsunuz. Google analyticsle de kampanyanın geri dönüşlerini izliyorsunuz. Bu geri dönüşler şu şekilde olmalıdır. Siteye google reklamlardan kaç kişi geldi, hangi kelimelerin geri dönüşü daha çok oldu ve hangi kelimelerden gelenler satışa dönüştü.
Yapılan Reklam Kampanyası Performans Raporu Sonucu
Bahsettiğimiz örnekte kampanyanın gidişatını sürekli izliyorsunuz ve geri dönüşleri analiz edip buna göre kampanyanızı sürekli güncelliyorsunuz ve sonuç olarak bu durum tamamen performans pazarlama kapsamına girdiği için performansı ölçüyorsunuz ve harcadığınız her kuruşun geri dönüşünü takip edip raporlayabiliyorsunuz. İşte bu pazarlama ve reklam çalışmalarına performans pazarlama diyoruz.
Performans Pazarlama ve Google Adwords Reklamların Satışa Etkisi Özeti
E-ticaret siteniz için verdiğiniz google reklamlardan sitenize ziyaretçi gelecektir ve bu ziyaretçiler satışa dönüşecektir. Bu da satışlarınızın artmasına ve başarılı olmanıza fayda sağlayacaktır. Performans pazarlaması ve google adwords reklamları e-ticaret yapan veya internet üzerinden hizmet sağlayan firmalar için çok önemlidir ve bu konuya önem vermeleri gerekir. Şirketinizin performans pazarlaması için bizden destek alabilirsiniz.
Detaylı bilgi için bizi arayabilirsiniz.