Performans pazarlaması günümüzde sıkça duyduğumuz bir kavram ve internetin ve internette yapılan reklamların geri dönüşünün çok iyi olması firmaları performans pazarlamasına yönlendirdi. Peki performans pazarlamasının günümüzde normal pazarlama modelinden ne farkı var ve neden performans pazarlaması bu derece önemli?
Geleneksel pazarlama dediğimizde aklımıza ilk gelen pazarlama araçları gazete ilanları, billboard reklamları, dergi ilanları ve web sitelerine verdiğiniz banner reklamlarıdır. Aslında son verdiğimiz örnekteki website banner reklamlarını dijital pazarlama alanında düşünebiliriz; fakat performans pazarlama konusunda biraz daha çekimser bakmamız gerekiyor.
Aslında performans pazarlama dediğimizde aklımıza gelmesi gereken en önemli reklam aracı google adwords’tür. Google adwords’ün performans pazarlamasında öne çıkmasının veya performans pazarlamasının temeli olması ölçülebilir olmasından kaynaklanmaktadır. Satmak istediğiniz ürün ve hizmet için google adwords’te bir kelime belirleyerek reklam çıkıyorsunuz ve bu çıktığınız reklamların geri dönüşlerini izleyebiliyorsunuz. İşte bu noktada performans pazarlama kavramı ortaya çıkıyor.
Dijital mecralarda verdiğimiz reklamların ölçümlenebilir olması, pazarlamaya yeni bir bakış açısı getirmiştir ve bundan dolayı performans pazarlaması kavramı ortaya çıkmıştır. Performans pazarlamayı özetlememiz gerekirse dijital mecralarda verdiğimiz reklamlar ve bu reklamların ölçümlenebilir olması ve bundan dolayı uyguladığımız bu pazarlama modeli performans pazarlamasıdır.
Günümüzde firmalar harcadığı her kuruşun nereye harcandığını bilmek istiyor. Hatta harcanan bu paranın ne kadarının satışa dönüştüğünü ve bu rakamları ölçümleyerek raporlama çok önemli. Performans pazarlaması yaptığınızda hem harcadığınız paranın karşılığını izleyebiliyorsunuz; hem de kampanyanızı ölçümleyebiliyorsunuz. Performans pazarlaması yapmak için bize ulaşıp detaylı bilgi alabilirsiniz.