Performans Pazarlaması Nedir, Nasıl Yapılmalıdır?

Performans pazarlaması günümüzde sıkça duyduğumuz bir kavram ve internetin ve internette yapılan reklamların geri dönüşünün çok iyi olması firmaları performans pazarlamasına yönlendirdi. Peki performans pazarlamasının günümüzde normal pazarlama modelinden ne farkı var ve neden performans pazarlaması bu derece önemli?

Geleneksel pazarlama dediğimizde aklımıza ilk gelen pazarlama araçları gazete ilanları, billboard reklamları, dergi ilanları ve web sitelerine verdiğiniz banner reklamlarıdır. Aslında son verdiğimiz örnekteki website banner reklamlarını dijital pazarlama alanında düşünebiliriz; fakat performans pazarlama konusunda biraz daha çekimser bakmamız gerekiyor.

Aslında performans pazarlama dediğimizde aklımıza gelmesi gereken en önemli reklam aracı google adwords’tür. Google adwords’ün performans pazarlamasında öne çıkmasının veya performans pazarlamasının temeli olması ölçülebilir olmasından kaynaklanmaktadır. Satmak istediğiniz ürün ve hizmet için google adwords’te bir kelime belirleyerek reklam çıkıyorsunuz ve bu çıktığınız reklamların geri dönüşlerini izleyebiliyorsunuz. İşte bu noktada performans pazarlama kavramı ortaya çıkıyor.

Dijital mecralarda verdiğimiz reklamların ölçümlenebilir olması, pazarlamaya yeni bir bakış açısı getirmiştir ve bundan dolayı performans pazarlaması kavramı ortaya çıkmıştır. Performans pazarlamayı özetlememiz gerekirse dijital mecralarda verdiğimiz reklamlar ve bu reklamların ölçümlenebilir olması ve bundan dolayı uyguladığımız bu pazarlama modeli performans pazarlamasıdır.

Günümüzde firmalar harcadığı her kuruşun nereye harcandığını bilmek istiyor. Hatta harcanan bu paranın ne kadarının satışa dönüştüğünü ve bu rakamları ölçümleyerek raporlama çok önemli. Performans pazarlaması yaptığınızda hem harcadığınız paranın karşılığını izleyebiliyorsunuz; hem de kampanyanızı ölçümleyebiliyorsunuz. Performans pazarlaması yapmak için bize ulaşıp detaylı bilgi alabilirsiniz.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here