Yeni yıl geliyor ve siz de yeni bir Apple cihazı aldınız ve hepinize tebrikler! Ancak, Apple kullanıcıları bir sıkıntı yaşıyor ve bu iCloud’u kurarken ve oturum açarken bazı zorluklar yaşamış olabilirsiniz. İlk olarak Apple Insider tarafından bildirilen durum, Cumartesi sabahı itibarıyla, Apple’ın sistem durumu sayfasında 25 Aralık sabah saatlerinde yapılan duyuruyla bazı kullanıcıların oturum açma sorunlarından etkilendiğini belirtiyordu.
Yaklaşık 32 saat sonra sorun bitmiş görünüyor ve Apple sorun çözüldü olarak bir açıklama yaptı. Cumartesi günü 16:35 itibariyle bir durum güncellemesi, sorunu “çözüldü” olarak gösterdi. Sorun birden çok cihazı etkiliyor gibi görünüyordu. Sistem durumu sayfası, iCloud’un diğer parçalarıyla veya diğer Apple hizmetleriyle ilgili sorunları göstermedi ve sadece durumla ilgili bilgi verildi
Yeni hediye ettiğiniz iPad’inizi veya Apple Watch’unuzu çalışır duruma getirme konusunda sorun yaşıyorsanız yalnız değilsiniz. Twitter üzerinden yapılan bildiride Apple, Noel Günü’nde başlamış gibi görünen iCloud hesabı ve oturum açma sorunları konusunda uyarıda bulunuyor – tıpkı birçok kişinin aygıtlarını ilk kez kurması gibi. Apple uyarıda fazla bir şey söylemese de bir Twitter kullanıcısına “yüksek kapasitenin” sorun yarattığını söyledi. Bu sorun yeni yılda da devam edebilir ve sorun yaşayabilirsiniz, o yüzden önleminizi almalısınız.
Apple Destek Cuma günü öğleden sonra sorunun farkında olduğunu tweetledi ve “şu anda yüksek kapasite yaşadığını ve bu da iCloud’u kurma becerinizi etkiliyor, lütfen birkaç saat sonra tekrar deneyin” dedi. Mesaj, annesinin yeni iPad’ini ve HomePod mini’yi kurmaya çalışan bir kullanıcıya yönlendirildi. Sorunun ne kadar yaygın olduğu hâlâ belli değil ve Apple konuyla ilgili sorulara net bir cevap vermedi ve gelen yorumlara da cevap vermedi, bu da sorunun içeride önemli olduğunu gösteriyor.