Zapier, tanınmış bir kodsuz otomasyon aracı ve son yaptığı satın almayla girişim, kodsuz bir eğitim hizmeti ve topluluğu olan Makerpad’i satın aldı. Anlaşmanın şartları basına açıklanmadı; fakat Zapier için iyi bir anlaşma olduğu kesin gibi. Zapier 2012’de Bessemer ve DFJ gibi diğer yatırımcılardan 1,2 milyon dolarlık ilk ve tek yatırım toplama etkinliği gerçekleştirdi ve bu aldığı yatırımla birlikte; o zamandan beri şirket hizmetine daha önemli özellikler ekledi.
Şirket, bu aldığı yatırımı ekip odaklı özellikler üzerine geliştirdi ve son zamanlarda uzaktaki ekibini nasıl ölçeklendirdiği hakkında çalışmalar da yaptı. Zapier CEO’su Wade Foster Pazartesi günü bir röportajda şirketinin şu anda 400 çalışanı olduğunu ve geçen yaz 100 milyon dolarlık ARR sınırını aştığını söyledi. Zapier’in ilk satın alma süreci; Makerpad anlaşması ile gerçekleşmiştir.
Makerpad’in vizyonu, mümkün olduğunca çok insanı kod yazmadan bina yapmanın olanakları konusunda eğitmektir. Makerpad kurucusuna neden işini satmak için doğru zamanın geldiğini soruldu ve kurucu ekibinin kod içermeyen dünyayı tek başına yapabileceğinden daha uzağa götürmesine yardımcı olduklarını söyledi. Şirketin kurucusu, VC’lerden yatırım almaktansa; şirketi satmanın çok daha mantıklı bir yol olduğundan bahsetti.
Kodsuz dünya diyebileceğimiz geniş teknoloji ürünleri yelpazesindeki belki de en büyük başarı öykülerinden biri olan Zapier, artık hizmetine doğrudan kullanıcı eklemeye yardımcı olabilecek ve belki de dolaylı olarak toplu havuz oluşturarak ek bir topluluğa sahip ve bu süreçte Zapier’den daha büyük kodlayıcı yok. Kodsuz uzay dediğimiz pazar gittikçe gelişiyor ve Low-Code dediğimiz daha az kodla program yapılabilen ortamlar da oldukça ilerleme kaydetti.
İkincisi, bazı şirketler dahili yazılımları daha hızlı oluşturmalarına yardımcı olmak için düşük kodlu araçlara yöneldiğinden, son zamanlarda dokuz rakamda turlar gördü. Kodsuz dünyanın, Zapier’in dokuz haneli gelirleri gibi kendi başarıları var ve kodsuz platformlar hızlı bir şekilde gelişmeye devam edecek.
Son aylarda kodsuz ve düşük kodlu kurucularla ve yatırımcılarla konuştuktan sonra, daha geniş iş pazarının düşük kodlu hizmetlere doğru geldiği ve daha küçük şirketlerin kodsuz araçları hızlıca benimsedikleri açık görünüyor. . Düşük kodlu araçlar giderek daha fazla kodlamadan soyutlandıkça ve kod içermeyen araçlar işlevsellik ekledikçe, belki de iki ilgili kategorinin birleştiğini göreceğiz.