BMW, daha önce elektrikli araç denemeleri yapmıştı ve i serisiyle birkaç elektrikli araç çıkarmıştı. Şirket i serisini geliştirmeyi ve 2025 yılına kadar 25 elektrikli otomobile sahip olmayı planlıyor. Yeni yapılan bir duyuruyla şirket, bu yıl tamamen elektrikli iX SUV ve i4 sedan’ı satışa sunacak. Alman otomobil üreticisi, yeni modelin ilk dış tasarım görüntülerini paylaşmanın yanı sıra, ilk tamamen elektrikli sedanı olan i4’ten bekleyebileceklerimiz hakkında ilk kez birkaç ayrıntı daha paylaştı.
En hızlı ve en en üstte, i4 390 kW / 530 HP güç çıkışına sahip ve sıfırdan 100 km / saate gitmek dört saniye sürecek. BMW, EPA’nın test prosedürlerine dayanan kendi ön testlerine göre 300 mil yani yaklaşık 480 km menzil vaat ediyor. Bu mesafe de İstanbul’dan Ankara’ya tek bir şarjla gitmek için oldukça yeterli. Bu, iX’in tek bir şarjla karşılayabileceği ve BMW’nin yeni SUV’una kıyasla beygir gücünde hafif bir artış sağlayacağı ile aynı menzil. Ve bu menzil Tesla ve diğer bazı rakiplerin sunabileceğinden daha az olsa da, 200’lerin altındaki eTaycan ve e-tron GT gibi benzer tamamen elektrikli Porsche ve Audi modelleriyle mümkün olandan daha fazlası.
Sportif görünümü, sınıfının en iyisi sürüş dinamikleri ve sıfır yerel emisyon ile BMW i4 gerçek bir BMW. BMW AG’nin Müşteri, Markalar ve Satışlardan sorumlu Yönetim Kurulu üyesi Pieter Nota, BMW markasının kalbini artık tamamen elektrikli hale getiriyor ”dedi. Şimdilik, i4 için herhangi bir fiyatlandırma bilgisi verilmiyor. Araçların ek özellikleri veya ek konfigürasyon bilgileri de yok. Yeni elektrikli araçlar bu yılın ilerleyen günlerinde satışa sunulacak, bu nedenle yaz aylarında büyük olasılıkla daha fazla ayrıntı göreceğiz.
BMW’nin geliştirme müdürü Frank Weber, bu haftanın başlarında düzenlediği basın toplantısında “iX amaca yönelik üretildi, muhteşem ve tamamen yeni bir BMW X ürünü,” dedi. “Ancak insanların özlem duyduğu şey, tamamen elektrikli bir spor sedanımız olduğunu görmek ve i4, tamamen elektrikli olan BMW’den gerçek bir sportif sedana sahip olmak için gereken her şeye sahip. ” diyerek basın toplantısına devam etti.
BMW’nin daha önce de bahsettiği ve ürettiği i3’ün aksine, BMW’nin tamamen elektrikli ilk otomobili i4, standart, dört kapılı bir sedan. Yani Tesla’ya çok benziyor ve Tesla’nın model 3’ünün neredeyse rakibi olacak. i3’ün aksine gerçek yolcu kapılarına sahip ve bu, piyasadaki alıcıların sportif ama geniş bir elektrikli otomobilden aldığı bir şey. Mevcut 4 serisinin ruhuna sahip BMW, büyük olasılıkla müşterilerden de tam not alacak. Bu haftanın başlarında, BMW ayrıca iki kavisli ekrana sahip yeni bir gösterge paneli düzeni ve görsel tasarıma sahip olacak iDrive işletim sisteminin 8. sürümünü de duyurdu. İ4 ve iX’te görücüye çıkacak.
BMW üreteceği yeni araçlarla birlikte 2025 yılı sonuna kadar 25 farklı elektrikli araca sahip olmak istiyor ve modellerini tamamen elektrikli yapmak gibi bir hedef peşinde koşuyor.
Picture Credit: BMW