COVID-19 salgını dünya çapında sayısız işletme üzerinde yıkıcı bir etkiye sahipken, sadece Amerika’da 118 milyar dolarlık oyun endüstrisi hayatta kalıp başarılı oldu ve Amerikalı tüketicilerin % 55’i eğlence, stres atma, rahatlama ve bağlantı için oyun oynamaya yöneldi. Bu haliyle oyun sektörü tüm dünya için oldukça önemli bir sektör haline geldi. Bu, dünya çapında oyun satışlarında % 20’lik bir artış sağladı ve yalnızca 2021’de yaklaşık 25.000 iş yarattı. PlayStation 5 ve diğer oyun konsollarına büyük talep ortaya çıktı ve tüm dünyada hala PlayStation 5 bulunamıyor. Ve yakın zamanda durması beklenmiyor: Araştırma şirketlerine göre, sektörün 2022’de yeniden büyümesi bekleniyor ve sektörün önceki yarım on yılda gördüğü yıldan yıla büyümeye katkıda bulunuyor. Oyun geliştirme ve tasarım becerilerine sahip olanlar için işsizlik oranı zaten sıfıra yakın, bu da alana katılmak için eşi görülmemiş bir fırsat olduğu anlamına geliyor.
Bu, büyüyen oyun endüstrisi ve özellikle bir sonraki gişe rekorunu kıran bir şirkette iş bulmak isteyenler için harika bir haber. Oyun geliştirme ve tasarım becerilerine sahip olanlar için işsizlik oranı zaten sıfıra yakın, bu da alana katılmak için eşi görülmemiş bir fırsat olduğu anlamına geliyor. Oyun endüstrisine adanmış dijital bir topluluk olan Gamesmith’in şu anda sitesinde yayınlanan 6,000’den fazla açık iş ilanı var ve tasarım, mühendislik ve animasyon rolleri başı çekiyor. Başka bir deyişle, oyun endüstrisinde hiç kariyer düşünmediyseniz veya becerilerinizin tercüme edilmeyeceğini düşündüyseniz – bu genişleyen iş piyasası her türden geçmişe sahip çalışana ihtiyaç duyar. Şanslar ilgi alanlarınızdan biridir – tabii ki oyun oynamanın yanı sıra – bir kariyer bulmak için bir kanal görevi görebilir.
Sanat becerilerine sahip olanlar için bir kariyer yolu – özellikle Autodesk Maya ve diğer 3D tasarım gibi dijital sanat araçları için yetenekli olanlar bu alanda oldukça şanslı. Bir animatör ya da tasarımcı, bir oyun şirketi veya stüdyosunda sürükleyici manzaralar ve şehirler inşa etmekten, belirli bir karakterin nasıl görüneceğini modellemeye, kullanıcı arayüzleri ve gezinme bileşenlerini tasarlamaya kadar birçok işi yapabilir. Burada da önemli bir büyüme var: Yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre, animasyon endüstrisinin çoğu sektörü yıldan yıla % 3 ila % 4 büyüyor. Gamesmith’e göre 30 yaşındaki ortalama bir kadın sanatçı veya animatör, yılda 90.000 dolar civarında bir maaş alıyor.
İyi bir metin yazarıysanız ve sözlerin, esprili diyalogları olan bir ustaysanız, bir stüdyoda yazar olarak bir işe başvurmayı düşünebilirsiniz. Yazarlar, Grand Theft Auto serisinin arka planında duyulan küfürlü bağırışlardan, Lego Game ve diğer tüm oyunlar gibi epik maceralardaki uzun konuşmalara kadar her şeyi yazmaktan sorumludur. İşverenler, hikayeler hazırlama ve karakterleri anlama konusunda yetenekli yazarlar arıyor, bu nedenle bir kariyer yazarı olmasanız bile, oyun yayıncılarının aradığı kalıba uyan yaptığınız işi vurgulayın.
Endüstrinin en önemli ve en hızlı büyüyen segmentlerinden biri, oyun deneyimlerini kendileri geliştirmek ve tasarlamaktır. New England Teknoloji Enstitüsü’ne göre, bu roller için iş piyasasının 2021 ile 2030 arasında % 10,3 büyüyeceği tahmin ediliyor ve sektörün bu kanadındaki işlerin genişliği, seviye tasarımcılarından baş tasarımcı ve geliştiricilere kadar uzanıyor. Gamesmith, bu işlerin mevcut açıklıkların % 16’sını oluşturduğunu, ancak tüm başvuruların yalnızca % 5’ini oluşturduğunu hesapladı. Bu işlerden birini elde etmek için en azından bir bilgisayar bilimi derecesine ve programlamanın temellerini anlamanız gerekecek olsa da, kitaplara vurmak için harcanan zamanın karşılığı buna değer. Gamesmith, 30 yaşındaki ortalama bir erkek mühendisin 100.000 $ kuzeyinde maaş kazandığını tahmin ediyor.
Sıfırdan bir oyun tasarlamanıza yardımcı olacak bu becerilerden hiçbirine sahip olmasanız bile, sektöre girmenin birçok yolu vardır. Bir oyun ne kadar iyi olursa olsun, sadece insanlar onu bilirse başarılı olacaktır, bu nedenle stüdyolardaki pazarlama ve promosyon ekipleri, tüketicilerin en son sürümü satın almasını ve hakkında yazılmasını sağlamada çok önemli bir rol oynar. Harika iletişim becerileriniz varsa ve insanların sorunlarını çözebiliyorsanız, şirketlerin her zaman müşteri hizmetleri temsilcilerine ihtiyacı vardır. Oyun dünyasının tüm sektörlerinde şirketler, iş güçlerini çeşitlendirmek ve 30’lu yaşların başından ortalarına kadar yalnızca beyaz adamların yaşadığı bir iş sektörü imajından uzaklaşmak istiyorlar. Gamesmith araştırması, şu anda sektörün işgücünün % 74’ünün erkek ve % 64’ünün beyaz olduğunu ortaya koydu.
Ama bu değişiyor. 2020’de stüdyoların yalnızca % 24’ü çeşitlilik girişimlerine orta düzeyde kaynaklar yatırırken, bu kaynaklara yatırım yapan stüdyoların % 96’sı en azından orta derecede başarılı sonuçlar ve şirket kültüründe iyileştirmeler bildirdi. Yavaş görünebilir, ancak oyun endüstrisinin sadece ofislerine daha fazla eşitlik getirmenin bir yolu olarak değil, gelecekte daha iyi oyunlar yapmak ve sektörün daha benzer görünmesini sağlamak için daha çeşitli bir iş gücüne ihtiyaç duyduğu kabul ediliyor gibi görünüyor.
Oyun sektörün büyümesi, gelişmesi ve bu ülkede her gün oyun oynayan on milyonlarca insanı gerçekten yansıtması bir zorunluluktur ve ancak yetenekleri gençleri bu şekilde istihdam yapabiliriz. Sektörü çeşitlendirme çabası ile bu alandaki bir dizi yeni fırsat arasında, ana çıkarım, sektörde çok çeşitli olası kariyerlerin olması ve bunların olduğunu düşünmeseniz bile, becerilerinizin muhtemelen bir oyun şirketinin doldurması gereken birçok rolden biri. Hırslı oyuncular, konsolunuzu ilk açtığınızda bir oyunu yenemeyeceğinizi bilirler. Bu yüzden becerilerinizi geliştirin, deneyiminizi geliştirin ve hayallerinizdeki sektörde bir iş bulma arayışınıza devam edin.
Picture Credit Pixabay