Teslimat hizmetleri devi FedEx’in bir yan kuruluşu olan FedEx Express, küresel firma Güney Asya ülkesindeki varlığını genişletmeye çalışırken Hintli startup Delhivery’ye 100 milyon dolar yatırım yapıyor. Cuma günkü yatırım, 3 milyar dolar değerindeki Gurgaon merkezli girişimin önümüzdeki çeyreklerde ilk halka arz öncesinde 277 milyon dolar güvence altına almasından iki aydan kısa bir süre sonra geldi.
Anlaşmanın bir parçası olarak, şirketler uzun vadeli bir ticari anlaşmaya girecekler. FedEx Express, Hindistan’a ve Hindistan’dan uluslararası ihracat ve ithalat hizmetlerine odaklanacak ve Delhivery, FedEx’e ek olarak, Hindistan pazarında FedEx Express uluslararası ürün ve hizmetlerini satacak ve Hindistan genelinde teslim alma ve teslimat hizmetleri sağlayacaktır. FedEx, Hindistan’daki yerel işine ilişkin belirli varlıkları Delhivery’e devredecek.
Delhivery kurucu ortağı Sahil Barua, Cuma günkü yatırımla ilgili olarak, “Amacımız, ağlarımıza ve teknoloji ve mühendislik yeteneklerimize benzersiz erişim yoluyla Hintli ve küresel işletmelere ve tüketicilere yeni ürünler ve fırsatlar getirmek” dedi. Delhivery, hayatına bir gıda dağıtım firması olarak başladı, ancak o zamandan beri 2.300’den fazla Hint şehrinde ve 17.500’den fazla posta kodunda eksiksiz bir lojistik hizmetleri paketine geçti. Lojistik pazarının talep ve arz sistemini bir yük değişim platformu aracılığıyla dijitalleştirmeye çalışan bir avuç girişimden biri.
Platformu, karayolu taşımacılığı çözümleri sunan göndericileri, acenteleri ve kamyoncuları birbirine bağlar. Başlangıç, platformun komisyoncuların rolünü azalttığını, Delhivery için en popüler ulaşım modu olan kamyon taşımacılığı gibi bazı varlıklarını daha verimli hale getirdiğini ve 24 saat operasyonlar sağladığını söylüyor. Bu sayısallaştırma, ulusal ekonomiyi uzun süredir engelleyen Hindistan lojistik endüstrisindeki verimsizlikleri ele almak için çok önemlidir. Analistler geçen ay Hindistan’ın lojistik pazarı hakkında bir raporda, talep ve arzın kötü planlanması ve tahmin edilmesinin taşıma maliyetlerini, hırsızlığı, hasarları ve gecikmeleri artırdığını yazdı.
1 milyardan fazla sipariş teslim ettiğini söyleyen Delhivery, web sitesine göre “Hindistan’ın en büyük e-ticaret şirketleri ve önde gelen kuruluşları” ile çalışıyor ve girişimin 10.000’den fazla müşteriyle çalıştığını da söylüyor. Teslimatın son ayağı için, kuryelerine asla 2 kilometrekareyi geçmeyen bir alan tahsis edilerek, zamandan tasarruf etmek için günde birkaç teslimat çalışması yapmaları sağlanır.
Sektör analistleri, Hindistan lojistik pazarının 200 milyar doların üzerinde olduğunu söyledi. Başlangıç, geçen yılın sonlarında, pandemi sırasında daha fazla insan çevrimiçi alışveriş yaparken artan sipariş talebini karşılamak için filo boyutunu genişletmek ve artırmak için iki yıl içinde 40 milyon doların üzerinde yatırım yapmayı planladığını söyledi. Teslimat ve taşımacılık alanı oldukça önemli ve FedEx dahil tüm şirketler bu alana yatırım yapmaya başladı.
Picture Credit: FedEx