YouTube, günümüzde influencerların yayın yaptığı ve bu yayınlardan izleme başına para kazandığı etkili bir platform. Popüler sosyal medya kanalı, şimdi de yeni bir özelliği test ediyor. izleyicilerin doğrudan canlı yayın videolarından ürün satın almalarını sağlayacak yeni bir özelliğin pilot testine başlayacak. Şirket, bu özelliğin başlangıçta yalnızca bir avuç içerik oluşturucu ve marka ile piyasaya sürüleceğini ve YouTube’un bu yılın başlarında beta testine başladığı entegre alışveriş deneyiminin bir uzantısı olduğunu söylüyor.
https://blog.youtube/inside-youtube/neal-innovation-series/
Şirket, bu özelliğin yalnızca isteğe bağlı videolar için tasarlandığını ve izleyicilerin bilinçli satın almalar yapmak için güvenilir içerik oluşturucuların “güvenilirliğinden ve bilgisinden” yararlanmalarına izin verdiğini açıkladı. 2021 boyunca daha fazla içerik oluşturucuya sunulacağını söyleyen şirket, bu alana oldukça ciddi yatırım yapmaya kararlı. Daha yakın zamanlarda YouTube, küçük işletmelere odaklanan bir günlük alışveriş etkinliğiyle canlı yayınlanan alışverişi test etti.
YouTube’un video platformu, ayda 2 milyardan fazla oturum açan kullanıcısı, ürün incelemelerini, demoları, kutu açılışlarını, alışveriş gezilerini ve geleceğe ilham verebilecek diğer içerikleri izlemek için hizmete başvurduğundan, yıllardır ürün keşfi için güçlü bir araç oldu ve youtube izleyerek satın alımlar yapan kullanıcıların sayısı çok fazla. Ancak YouTube videolarından satış yapmak isteyen içerik oluşturucular, genellikle videonun açıklaması veya kartlar veya bitiş ekranları gibi video içi öğeler aracılığıyla çevrimiçi mağazalara bağlı kuruluş bağlantılarını tanıtmak zorunda kalıyordu ve linke tıkladığınızda o adrese yönleniyordunuz.
Daha yakın yıllarda YouTube, görüntüleyenlerin içerik oluşturucunun seçtiği bir dizi belirli ürünü satın almasına olanak tanıyan bir ürün rafı da tanıttı. Bu arada entegre alışveriş deneyimi, izleyicilerin, öne çıkan öğelerin bir listesini getiren bir “ürünleri görüntüle” düğmesine dokunarak videoda gösterilen ürünleri satın almalarına olanak tanıyor. Bu özellik, YouTube’un Facebook, Instagram, TikTok Pinterest, Amazon ve Snapchat dahil olmak üzere hem yeni başlayanlar hem de rakipler tarafından sunulan artan sayıda video alışveriş deneyimiyle daha iyi rekabet etmesine olanak tanıyacak. Bu sosyal medya uygulamaların tamamı, canlı yayın akış videoları için de eticaret ürün satışına destek içerecek.
Örneğin geçtiğimiz yıl içinde Bambuser, Popshop Live, Talkshoplive, Whatnot ve diğerleri gibi girişimler, kendi canlı video alışveriş işletmelerine yatırım yapmak için milyonlarca dolarlık yatırım topladı. Bu arada, Facebook kısa süre önce güzellik, moda ve cilt bakımı alanında canlı alışverişi test etmek için Live Shopping Fridays’i başlattı. Walmart, birçok kez canlı alışveriş etkinliklerinde TikTok ile ortaklık kurdu.
Daha bu hafta şirket, Hint video alışveriş uygulaması Simsim’i satın aldığını duyurduğundan, YouTube’un bu alana olan ilgisi de artıyor. Bu, Google’ın video alışveriş deneyimlerini kendi platformuna daha fazla entegre etme konusundaki ilgisinin bir göstergesi. Google ayrıca video alışverişini Alışveriş arama işine entegre etti. Bu, Google’ın kendi inkübatörü Area 120’den mezun olan bir video alışveriş ürünü olan Shoploop’un bir çabasını içeriyordu.
YouTube’un entegre video alışveriş deneyiminin genişletilmesi, listelemek isteyen satıcılar için ücretsiz olacak Google’ın Alışveriş sekmesinde fırsatları ve satışları organize eden yeni bir bölümün eklenmesi de dahil olmak üzere diğer yeni Google Alışveriş özelliklerinin yanı sıra bugün duyuruldu. Şirketler, canlı yayında ürünlerini tanıtmak ve bu ürünleri eticaret kanallarında satmak için yatırım yapmaları gerekecek. Önümüzdeki yıllarda, canlı yayında ürün satmak oldukça kolaylaşacak ve bu alanda platform sağlayacak bir çok girişim ve büyük sosyal medya oyuncuları pazara ürünlerini sunacak.
Resim Kredisi: YouTube