$1 milyar dolar yatırım alan Gopuff teslimat girişimi Getir’i örnek alıyor ve gıda teslimat süreçlerini A.B.D’de başta olmak üzere tüm dünyada büyütecek. Gopuff girişimi, Amerika’da gıda ürünlerini dağıtmaya başlayan ilk girişimlerden bir tanesi ve yeni duyurdukları bir haberle çok ciddi bir yatırım aldıklarını açıkladılar. Gopuff, ABD’de yeni bir gıda dağıtım kategorisinin başlamasına yardımcı oldu – temel gıda maddelerinin ve diğer ev eşyalarının günde 24 saat 1,95 dolarlık sabit bir ücretle “anında” teslimatı hizmeti sunuyor. Şirket bu hizmeti sürdürmek ve daha da büyütmek için büyük bir finansman yatırım turunu kapattı. Şirket, bu yatırımla birlikte hem Amerika içinde; hem de tüm dünya genelinde daha da büyüyecek. Philadelphia merkezli şirkete 15 milyar dolar değerinde bir H Serisi turunda 1 milyar dolar topladı. Yeni destekçiler arasında Blackstone’un Horizons platformu, Guggenheim Investments, Hedosophia ve Adage Capital yer alıyor. Önceki destekçiler Fidelity Management and Research Company, Softbank Vision Fund 1, Atreides Management ve Eldridge Capital da yatırım turuna katıldı.
Gopuff, aldığı yatırım fonunu Kuzey Amerika, Birleşik Krallık ve Avrupa’da genişlemeye devam etmek için kullanmayı planladığını söyledi. Şirket, insan gücüne daha fazla yatırım yapacak ve yeni işe alımlar yapacak. Müşterileri, sürücüleri, tedarikçileri ve dağıtım merkezlerini içeren bir ekosistem arasında köprü kuran teknoloji platformunu oluşturmaya devam etmek için bu finansmanı kullanacak. Şu anda Kuzey Amerika ve Birleşik Krallık’ta 285’ten fazla karanlık mağazası olan şirket; bu yılın başlarında BevMo’yu satın alarak 185’den fazla perakendeci içeren 450 site karanlık mağaza işletiyor. Gopuff’un bu kadar büyük bir meblağ yatırımı toplamasının nedenlerinden biri, tüm bu parametrelerle birlikte gıda bazlı, lojistik yakıtlı bir nakliye işi kurmanın sermaye yoğun olmasıdır. Ama aynı zamanda, bu büyüme çabası, güçlü bir rekabet dalgasının ortasında geliyor. Türkiye dışında Sequoia ve diğerleri tarafından desteklenen ve en son 7,5 milyar dolar değerinde olan ve yatırım alan Getir de agresif bir şekilde Avrupa pazarında genişliyor. Ve sadece Avrupa’ya baktığımızda, Flink, Gorillas, Glovo, Zapp, Cajoo ve Weezy gibi diğerlerinin de banka hesaplarını kabartarak teslimat çantalarını ringe attığını görüyoruz.
Gopuff, tüm bunları ve diğerlerini paraları için bir şans verebileceğine inanıyor. 2013 yılında Rafael Ilishayev ve Yakir Gola tarafından henüz üniversitedeyken, piyasada kendileri gibi öğrenciler için gördükleri bir boşluğu doldurmak için kurulan Gopuff, hızlı bir eğitim arayan herkese hitap ederek bunun çok ötesine geçti. Girişim, temel ihtiyaçları fiziksel olarak dışarı çıkmadan almanın nispeten düşük maliyetli teslim atmanın yolu. Birçoğumuzun ya belediye hükümetlerimiz tarafından emredildiği ya da COVID-19’un yayılmasını azaltmak için yerinde kalma kararlarımıza göre hareket ettiğimiz bir zaman diliminde, Gopuff’un yıldızı, tüketici ilkelerimizden ödün vermeden uyum sağlamanın kolay bir yolu olarak hızla yükseldi. Ancak yıllardır var olan ve aynı zamanda temel malların “anında” teslim edilmesi için bir model geliştiren Türkiye’den Getir gibi şirketler, konseptin kalıcı bir güç olduğunu gösterdi ve Gopuff da buna güveniyor. Guggenheim Investments’ın küresel baş yatırım sorumlusu Scott Minerd yaptığı açıklamada, “Gopuff sessizce çok güçlü bir iş kurdu ve lider oyuncu olarak kendisini sağlamlaştırarak bu gelişen kategoriyi tanımlamaya devam etti” dedi. “Rafael ve Yakir, stratejik büyüme fırsatlarını başarıyla uygulama becerisine sahipken mali sorumluluğu sürdürmeye odaklanmış durumda. Gopuff’un etkileyici teklifiyle birlikte bu ölçülü yaklaşım sadece yüzeyi çizdi. Bu inanılmaz güçlü şirketi desteklemekten heyecan duyuyoruz ve Gopuff’un yolculuğunun ve sürekli genişlemenin bir parçası olmayı dört gözle bekliyoruz.”
Gopuff’un stratejisinin bir parçası, temel öğelerin temel anında teslimini daha verimli dağıtımla ve neyin “gerekli” oluşturduğuna dair daha geniş bir vizyonla artırmak olmuştur. Bu nedenle, malları satın alan müşterilere daha kolay dağıtmak için daha yerelleştirilmiş “karanlık” mağazalar inşa etmenin yanı sıra, hazır yiyecekler yapmak ve dağıtmak için “Gopuff mutfakları” başlatmak; Kasım 2020’de alkol perakendecisi BevMo’yu 350 milyon dolara satın aldıktan sonra; şirket 115 milyon dolara rideOS satın alarak daha fazla lojistik teknolojisi elde etmek için çok stratejik adımlar attı. Gopuff, tüm bunları finanse etmek için yatırım toplamaya başladı. Sadece Mart ayında, 8,9 milyar dolarlık bir değerleme ile 1,15 milyar dolar topladı ve bu, 380 milyon dolarlık bir turdan 3,8 milyar dolarlık bir değerlemeden sadece aylar sonra geldi. Birlikte, en son üç tur, 10 aylık bir süre içinde yaklaşık 2.5 milyar dolarlık fon sağladı ve buradaki temel fikir, bunun nereden geldiğinin daha fazla olabileceği gibi görünüyor. Ilishayev yaptığı açıklamada, “Gopuff Anında İhtiyaçlar ekonomisini tanımlamaya devam ederken, uzun süredir yatırımcılarımızın desteğiyle birlikte yeni lider küresel ortaklara sahip olmaktan heyecan duyuyoruz.” dedi. “Bu finansman turu, modelimizin başarısının daha fazla doğrulanmasıdır ve en iyi yaptığımız şeyi yapmaya devam etmemizi sağlayacaktır: eşsiz bir müşteri deneyimi sunmak.”
Ilishayev sözlerine şu şekilde devam etti: “Gerçekten iki katına çıkardık ABD’de ve yurtdışında yeni pazarlara girerek coğrafi genişlememizi hızlandırmak, müşterilerimiz için yenilik yapmak ve teknolojimize, çalışanlarımıza ve ortaklarımıza yoğun yatırım yapmaya devam etmek, temel iş önceliklerimiz üzerine kurulmuştur. “Müşteri deneyimini geliştirmeye ve Gopuff’un büyüsünü dünya çapındaki yeni müşterilere getirmeye devam etmeyi dört gözle bekliyoruz.” Tüm bu açıklamaları ve haberleri dikkate aldığımızda, Gopuff’un Türkiye’den çıkan ve oldukça başarılı olan Getir’i örnek aldığını da görüyoruz.