Influencer Marketing veya diğer adıyla Etkileyici pazarlama, ürünlerinden veya hizmetlerinden birini pazarlamak için çevrimiçi bir etkileyiciyle işbirliği yapan bir markayı içerir. Bazı etkileyici pazarlama işbirlikleri bundan daha az somuttur – markalar, marka bilinirliğini geliştirmek için yalnızca etkileyicilerle(Influencer) çalışır. Etkileyici pazarlamanın erken bir örneği, Absolut markasının yaptığı bir kampanyadır. Bu ABSOLUT Planet Earth’ün Favori Votka Kampanyası ABSOLUT Şirketi, bir dizi insan ve gezegen merkezli etkileyici aktivasyonu oluşturmak için influencer ajansı ile birlikte çalıştı. Bu influencer kampanyası, 2020 Influencer Pazarlama Ödüllerinde En İyi Yiyecek ve İçecek Kampanyası için Altın Kazanan oldu. Kampanyanın temel amacı, gösterimleri ve sosyal katılımı artırmaktı. Kampanya sekiz aydan fazla sürdü. Marka için gezegeni ve insanlarını korumaya tutkuyla bağlı, cesur zevk yaratıcılarından oluşan bir “aktivist ordu” topluca bir araya geldi.
Şirket, özellikle Instagram ve Twitter olmak üzere sosyal medyada paylaşılan bir dizi deneyimsel etkinlik oluşturdu. İşbirlikçiler, hayranlarını ve takipçilerini, ABSOLUT’un insanlara ve gezegene olan bağlılıklarını sergileyen benzersiz marka deneyimlerine getirdiler. Etkinlikler, ABSOLUT’un İsveç üretim tesisinde sürdürülebilirlik taahhüdüne dört günlük bir daldırma içeriyordu. Ayrıca ünlü sanatçılar tarihi yürüyüşü yeniden canlandıran bir fotoğraf çekimi de hazırladılar. Sonuç olarak, 95 influencer 612 gönderi oluşturdu. Kampanya, toplam 8,6 milyon birleşik etkileşim için toplam 68,4 milyon potansiyel gösterim, 7,714 milyon görüntüleme ve 739,4 bin yorum, beğeni ve paylaşım sağladı.
Bu basit bir örnek. Bir ünlünün bir ürün sunmak için bir şirketle takım oluşturduğunu hayal etmek kolaydır – sunum, 30 saniyelik bir televizyon reklamı yerine 10 dakikalık bir video dizisi olsa bile. Ancak insanlar etkileyici pazarlama hakkında konuşmazdı – çok daha geniş bir uygulama grubuna sahip olması gerekiyor. Etkileyenler, ünlülerin aksine her yerde olabilir. Herhangi biri olabilirler. Onları etkili kılan şey, web ve sosyal medyadaki büyük takipleridir. Etkileyen kişi, Instagram’da popüler bir moda fotoğrafçısı veya tweet atan iyi okunan bir siber güvenlik blogcusu veya LinkedIn’de saygın bir pazarlama yöneticisi olabilir. Herhangi bir endüstride etkili insanlar vardır – onları bulmanız yeterlidir. Bazılarının yüz binlerce takipçisi olacaktır. Ancak birçoğu daha çok sıradan insanlar gibi görünecektir. Bazı durumlarda daha az olmak üzere yalnızca 10.000 takipçisi olabilir. Yine de, kendi alanlarında uzman oldukları için bir itibar geliştirmiş olacaklardır. İnsanların sorularına cevap veren kişilerdir. Uzmanlık alanlarına bağlı olarak, uzmanlık alanlarında en ilgi çekici sosyal paylaşımları yapan kişilerdir. En iyi resimleri paylaşırlar, en eğlenceli videoları yaparlar ve en bilgilendirici çevrimiçi tartışmaları yürütürler.
Influencer pazarlamanın 2021’de 13,8 milyar dolar değerinde olması bekleniyor. İşletmeler, etkileyici pazarlamaya harcanan her 1 ABD doları için 5,78 ABD doları yatırım getirisi elde ediyor. 2016’dan bu yana yalnızca Google’da “influencer marketing” ifadesi için yapılan aramalarda %465 artış oldu. Ankete katılanların %90’ı, etkileyici pazarlamanın etkili bir pazarlama şekli olduğuna inanıyor. Markaların %67’si etkileyici pazarlama için Instagram kullanıyor. 1360 Influencer pazarlama odaklı platformlar ve ajanslar sadece son 5 yılda pazara girdi.
Influencer Marketing’de ne işe yarar? Etkileyici pazarlamaya yaklaşımınızı dikkatlice düşünün Organize olun, bir strateji, plan ve bütçe oluşturun, araştırmaya zaman ayırın
Etkileyici bulma yaklaşımınıza karar verin – onları organik olarak bulun, bir platforma abone olun veya bir ajans aracılığıyla çalışın Sabırlı olun ve insan olun – şirketlerle konuşan şirketler değil, insanlarla konuşan insanlar. Bir program geliştirin, Etkileyici, aylık/üç aylık/iki yıllık aramaları veya haber bültenlerini tercih ediyor mu? Halkla ilişkiler programınız, ürün yayın planınız vb. ile entegre edin. Kilit yöneticiler adına e-posta gönderin. Yöneticiler için seyahat programları planlayın ve yüz yüze toplantılar düzenleyin
Influencer Marketing Ne Değildir? Influencer pazarlama, yalnızca hedef kitlesi olan birini bulmak ve sizin hakkınızda iyi şeyler söyleyebilmeleri için onlara para veya tanıtım teklif etmekle ilgili değildir. Viral ünlüler bunun için var. Influencerlar, kendi markalarını oluşturmak ve izleyicilerini geliştirmek için zaman harcayan kişilerdir; doğal olarak itibarlarını ve onlara güvenen insanları koruyacaklardır. Her seferinde bir organik takipçi olan sosyal medyada başarılı olmak için sabra ve odaklanmaya sahip insanlardır – bunun gibi insanlar yalnızca para için etkileyici pazarlama yapmakla ilgilenmezler.
Influencer Marketing aynı zamanda hızlı sonuçlarla ilgili değildir. Kampanyanızın doğrudan mallarınızı satmakla ilgili olmadığı Sosyal Medya ve İçerik Pazarlama ile aynı yavaş ve istikrarlı yaklaşımdır. Bunun yerine, sektörünüzde otoritenizi, güvenilirliğinizi ve düşünce liderliğinizi göstermekle ilgilidir. Bu, sunduğunuz her şeyle eş anlamlı hale gelmekle ilgilidir. Sosyal Medya Pazarlaması ile, sadık ve meşgul olacak türden takipçiler edinme yavaş bir oyundur. Bu nedenle, bir influencer ile güçlerini birleştirmenin, takipçilerinin kalplerine ve zihinlerine girmenin kolay bir yolu olacağını düşünmek cezbedici – yine de bu o kadar basit değil. Çünkü etkileyicilerle ittifak kurmak için onların güvenini ve saygısını kazanmalısınız. Ama nasıl?
Önemli Noktalar
Influencer Marketing Industry, 2021’de yaklaşık 13,8 Milyar Dolara büyüyecek
2019’da kurulan 240’tan fazla yeni influencer pazarlama odaklı ajans ve influencer platformu
Çoğunluk (%59) içerik pazarlaması için bağımsız bir bütçeye sahip olduğunu kabul ediyor ve bunların %75’i şimdi 2021’de etkileyici pazarlamaya bir bütçe ayırmayı planlıyor.
Ankete katılanların %90’ı, etkileyici pazarlamanın etkili bir pazarlama biçimi olduğuna inanıyor
Markaların çoğu, farklı kampanyalarda aynı etkileyicileri kullanıyor
Markalar, influencerlarına nakit ödeme yapmak yerine hala ücretsiz ürün numuneleri verme (veya daha pahalı ürünlerde indirim yapma) eğilimindedir.
Yanıtlayanlarımızın %67’si, etkileyici kampanyalarından YG’yi ölçüyor
Etkileyici pazarlama başarısının en yaygın ölçüsü dönüşümler/satışlardır.
Firmaların %83’ü influencer pazarlama harcamalarını pazarlama bütçelerinden alıyor
Ankete katılanların %67’si etkileyici pazarlama için Instagram kullanıyor, ancak TikTok etkileyici pazarlamasında muazzam bir artış oldu
Influencer sahtekarlığı, yanıtlayanlar için hâlâ endişe kaynağı, ancak geçmişte olduğundan daha az endişe verici
Çok daha az sayıda yanıtlayan, daha önce maruz kaldığı etkileyici dolandırıcılık yaşadı
Ankete katılanların %67’si, etkileyici pazarlamanın her zaman açık olmak yerine kampanya tabanlı olmasını tercih ediyor
Influencerları bulmak, kampanyaları kurum içinde yürütenler için en önemli zorluk olmaya devam ediyor, ancak giderek daha az sorun oluyor