Müzik akış hizmeti Spotify bugün, kendi hisselerini geri satın almak için 2026’ya kadar 1 milyar dolara kadar harcayacağını söyledi. Dolar miktarı, Spotify’ın piyasa değerinin %2,5’inin biraz altında, şirket bu sabah 42 milyar dolar değerinde, geri alım haberlerinin ardından hisseleri %5 oranında arttı. Şirket daha önce 2018 yılında da benzer bir geri alım programı yürütmüştü. Hisselerini geri satın almak için nakit parasının bir kısmını kullanan halka açık bir şirket yeni bir şey değil. Apple, Alphabet ve Microsoft dahil olmak üzere birçok halka açık şirketin aktif hisse geri satın alma programları var ve olgun veya neredeyse olgunlaşmış şirketlerin bilançolarının bir kısmını veya serbest nakit akışlarının düzenli bir yüzdesini kendi özkaynaklarını geri almaya adadıklarını görmek yaygın bir yaklaşımdır.
Aslında bu tür çabaların amacı, hissedarlara nakit iade etmektir. Temettülerle birlikte geri alımlar, şirketlerin varlıklarını hissedarlarını ödüllendirmek için kullanmalarının temel yolları arasındadır. Ayrıca, şirketler kendi hisse senetlerini satın alarak bireysel hisselerinin değerini artırabilir. Dolaşımdaki payları sınırlayarak, şirketin hisse sayısı azalır ve sonuç olarak, şirkette daha büyük bir sahiplik payını temsil ettiğinden, teorik olarak her bir hissenin değeri artar. Spotify hisseleri son 12 ayda her biri 390$’a kadar yükseldi, ancak bugünün kazançları dahil sadece 215$ değerinde. Bu açıdan bakıldığında, Spotify’ın kendi öz sermayesini geri satın almak için biraz nakit dağıtmaya karar verdiğini görmek mantıklı – şirket düşük satın alıyor.
Ancak yakın zamanda halka açık bir şirkete fazla parasıyla ne yapmayı planladığını sorarsanız, geri alımlar genellikle cevap değildir. Örneğin, şirketinin 2021’in ikinci çeyreğine ait kazanç raporundan sonra kendi öz sermayesini satın almak için nakit rezervleri kullanmayı isteyip istemediğini sordu. Şirketin hisse fiyatı son aylarda düştü, belki de hissedarları geri alımlarla ödüllendirmek için cazip bir zaman oldu. Yöneticiler bu fikre itiraz etti ve bunun yerine şirketinin uzun vadede inşa ettiğini söyledi. Bu şu anlama gelir: Bu nakit, hissedar getirisi için değil, büyüme için ayrılmıştır.
Ama Spotify hala büyüyen bir şirket değil mi? Kesinlikle kârının ağırlığına göre değerlendirilmez. Örneğin, 2021’in ilk yarısında Spotify, 4,5 milyar Euro’luk gelir üzerinden yalnızca 3 milyon Euro’luk net kar açıkladı. Spotify hala büyüme odaklı bir şirketse, sermayesini özel podcast’lere ve benzerlerine yatırım yapmak için muhafaza etmesi gerekmez mi? Buna cevap vermek için şirketin bilançosunu kontrol etmemiz gerekecek. Q2 2021 kazançlarından, işte önemli rakamlar: Spotify ikinci çeyreği “3,1 milyar Euro nakit ve nakit benzerleri, kısıtlı nakit ve kısa vadeli yatırımlar” ile kapattı. Ve ikinci çeyrekte Spotify, 34 milyon Euro’luk ücretsiz nakit akışı sağladı. Bu rakam, “seçilmiş lisans veren ödemelerinden, podcast ile ilgili ödemelerden ve yüksek reklam alacaklarından kaynaklanan daha yüksek işletme sermayesi ihtiyaçlarına” rağmen bir önceki yıla göre 7 milyon € arttı.
Daha basit olarak, Spotify’ın uzun vadeli brüt kar marjlarını ve dolayısıyla net kârlılığını iyileştirme yeteneğinin anahtarı olduğu genel olarak anlaşılan çabalar için ödeme yapmasına rağmen, şirket hala nakit atıyor. Ve nakit ve eşdeğer varlıklar için küresel olarak düşük fiyatlar sayesinde çok az kazanan devasa bir banka hesabıyla Spotify, fonlarının bir kısmını hisse senedini geri almak için kullanıyor. Spotify, önümüzdeki birkaç yıl içinde 1 milyar dolar harcayarak nakit pozisyonuna maddi olarak zarar vermeyecek. Gerçekten de, inanılmaz derecede nakit zengini olmaya devam edecek. Bununla birlikte, bu hareket, değerlemesini savunmaya ve kaşınan yatırımcıları mutlu etmeye yardımcı olabilir. Ayrıca şirket, hisselerini piyasanın son zamanlarda değer verdiği yere göre sağlam bir indirimle satın aldığından, Spotify’ın kendi işinin değerine olan uzun vadeli inancı göz önüne alındığında, anlaşmaya benzer bir şey elde edebilir. Belki de bu noktada daha iyi soru, Spotify’ın servetinin bir kısmını hissedarlarına ayırmaya karar verdiği için garip bir şirket olup olmadığı değil, bunun yerine neden tarafsız nakit akışları ve büyük hesapları olan diğer başabaş teknoloji şirketlerini görmediğimizdir. aynısı.
Spotify oldukça beğenilen bir müzik uygulaması ve gün geçtikçe de gençler arasında popülerliği artıyor ve kullanıcı sayısı da artıyor. Geçen sonbaharda Spotify, sözlü yorumları müzikle birleştiren ve içerik oluşturucuların daha sonra çalacakları parçalarla ilgili bakış açılarını paylaşan bir DJ veya müzik gazetecisini radyo benzeri dinleme deneyimini yeniden üretmelerine olanak tanıyan yeni bir format sundu. Bugün şirket, “Music + Talk” adını verdiği formatı, podcasting yazılımı Anchor aracılığıyla küresel içerik oluşturucuların kullanımına sunuyor.
Bu tür bir harmanlanmış ses deneyimi sunmak isteyen içerik oluşturucular, artık Spotify’ın sözlü ses programlarına ekleyebilecekleri 70 milyon parçalık tam kataloğuna erişim sağlayan Anchor’daki yeni “Müzik” aracını kullanarak bunu yapabilirler. Spotify, bu yeni gösteri türünün, Spotify platformunda başka yerlerde olduğu gibi, parça yayınlandığında sanatçıyı telafi etmeye devam edeceğini söyledi. Buna ek olarak, kullanıcılar, örneğin, şarkıyı beğenerek, parça hakkında daha fazla bilgi görüntüleyerek, şarkıyı kaydederek veya paylaşarak, şovlardaki müzik içeriğiyle başka türlü yapacakları şekilde etkileşimde bulunabilirler.
Bu arada şovların kendisi hem ücretsiz hem de Premium Spotify dinleyicilerine açık olacak. Ücretli aboneler bu programları dinlerken tüm parçaları duyacaklar, ancak ücretsiz kullanıcılar lisans hakları nedeniyle şarkıların yalnızca 30 saniyelik bir önizlemesini duyacak. Format, 2019’da piyasaya sürülen müzik ve podcasting’in bir kombinasyonu olan Pandora’nın Hikayelerini biraz andırıyor. Ancak Pandora’nın durumunda, odak noktası, sanatçıların müziğe kendi yorumlarını eklemelerine izin vermekti – ilham kaynağı hakkında konuşmak gibi. Spotify, herkesin favori çalma listelerine sesli yorumlarla açıklama eklemesini mümkün kılıyor.
Image Credit: Spotify