Cloudflare ilk olarak DNS yönlendirme, ağ güvenlik, sll ve hızlandırma hizmeti vermek için kuruldu; fakat şirket şu anda cloud depolama pazarına da girmeye karar verdi. Dünya çapında 250 lokasyonda bir veri merkezi ağına sahip olan Cloudflare, altyapı hizmetleriyle ilk işbirliğini bugün, R2 adlı yeni bir bulut depolama hizmeti teklifini duyurdu. Şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Matthew Prince, depolamaya hizmet olarak geçme fikrinin, şirketin ürüne dönüştürdüğü diğer fikirlerle aynı yerden geldiğini söylüyor. Bu, şirket içinde ihtiyaç duydukları bir şeydi ve bu, müşterilere de sunmadan önce kendileri için inşa etmelerine yol açtı.
Prince, “Ürünleri ürettiğimizde, onları üretmemizin nedeni genellikle onlara kendimiz ihtiyaç duymamızdır” dedi. Depolama bileşeninin, şirketin ağındaki görüntüler gibi nesne bileşenlerini depolama ihtiyacından doğduğunu söyledi. Bir kez kurduklarında ve bulut depolama ortamına baktıklarında, bunu müşterilere bir ürün olarak sunmanın da mantıklı olacağına karar verdiler. Şirketin CEO’su Prince, “Diğer depolama çözümlerinin sağladığı tüm işlevleri sağlayan, küresel ağımızın avantajlarından yararlanan ve son derece performanslı bir depolama çözümü oluşturabilirsek, bunu müşteriler için çok çekici bir şekilde fiyatlandırabileceğimizi düşündük.” dedi. R2 adı, Amazon’un S3 depolama ürününde küçük bir kaydırma ve açıkçası isimde bir oyun gibi düşünebilirsiniz.
Prince’e göre fark, çıkış ücretlerini ortadan kaldırarak depolama maliyetlerini %10’a kadar azaltmanın bir yolunu bulmuş olmaları. Cloudflare, depolamayı ayda depolanan her GB veri için 0,015 ABD doları olarak fiyatlandırmayı planlıyor. Bu, aylık ilk 50 TB için GB başına 0,023 ABD dolarından başlayan S3 fiyatlandırmasıyla karşılaştırılır. Prince, “Veri aktarım maliyetleri açısından maliyetlerin nasıl göründüğüne bakacak olursak, bulut sağlayıcılarından herhangi birine bakarsanız, verilerinizi yerleştirmek ücretsizdir, ancak bu verileri geri çekmenin size bir maliyeti var” dedi. Bu hizmetin hedeflerinden birinin, verilerin taşınmasıyla ilgili maliyetleri ortadan kaldırmak olduğunu ve planın, şirketin “seyrek erişim” dediği şey için ücret almamak olduğunu söyledi.
Prince bunu, bant genişliği fiyatının yıllar içinde düştüğü, ancak Amazon ve diğer bulut hizmetlerindeki depolama fiyatının yüksek kaldığı bir zeminde görüyor. Tahminine göre, bu maliyet tasarruflarının bir kısmını müşterilere aktarabilirler. Her ikisinin de ortak olduğunu söylediği Backblaze ve Wasabi gibi girişimlerle doğrudan rekabet etmeye çalışmadığını, ancak her ikisinin de benzer şekilde Amazon ve bulut depolama pazarındaki diğer büyük bulut sağlayıcılarıyla rekabet etmeye çalıştığını söylüyor. Ürün hala geliştirilmekte ve şirket, önümüzdeki aylarda teste hazır olduğunda betaya katılmak isteyen müşteriler için bir bekleme listesi oluşturdu.
Prince, Cloudflare’in depolamanın ötesinde başka hizmetler oluşturmaya çalıştığını ve şirketinin eninde sonunda üç büyük bulut sağlayıcısı olan AWS, Google ve Microsoft ile rekabet ettiğini gördüğünü söylüyor. “Dördüncü büyük genel bulut olma yolunda olduğumuzu gerçekten düşündüğümüzü düşünüyorum. Ve bence buna yaklaşımımız diğer üçünden çok daha farklı ve bu yüzden evet, bir şeyler inşa etmeye devam edeceğiz” dedi. Cloud hizmetleri, şirketler için oldukça maliyetli ve bu maliyetlerin önüne geçmek için hızlı ve kaliteli hizmet sağlayan diğer şirketlere de ihtiyaç var ve Cloudflare’in bu hizmeti gerçekten çok başarılı. Örnek olarak Filtrekahve.com.tr Cloudflare hizmeti kullanıyor ve SSL hizmetlerini bu şirketten alıyor ve bu hizmetten oldukça memnunuz. Size de Cloudflare ürünlerini öneririz.
Resim Hakkı: Yulia-Images / Getty Images