TikTok, markaların platformda müzik ve sese erişmesini kolaylaştırmayı amaçlayan yeni ortaklıklar yaptığını duyuruyor. Şirket, TikTok Pazarlama Ortakları programını genişletti ve markaların platform için sağlam stratejiler oluşturmasına yardımcı olacak altı sertifikalı ortak tanıttı. TikTok, esas olarak markaları, tüketicilerle etkileşim kurmak için ses açık ortamından yararlanmalarına yardımcı olabilecek güvenilir ortaklarla bağlantı kurmak istediğini belirtiyor.
Şirketin yeni ses ortakları, iki kategoride ses sunacak: özel ses ve abonelik sesi. Yeni özel ses ortakları KARM, MassiveMusic ve The Elements Music’tir. TikTok, özel ses ortaklarının zorluklar ve kampanyalar etrafında topluluk katılımını artırmayı amaçlayan parçalar oluşturduğunu belirtiyor. Yeni abonelik ses ortakları Epidemic Sound, Songtradr ve UnitedMasters’tır. Bu yeni ortaklar, aylık, yıllık veya proje bazlı lisans planları aracılığıyla müzik teklifleri sunuyor. TikTok, iki kategorinin platformundaki markalar için çeşitli kampanya hedeflerini destekleyeceğini söylüyor.
Şirket yaptığı açıklamada, Sesin,”TikTok’un evrensel dilidir ve markaların platformda özgün bir şekilde ortaya çıkması için müziği ve sesi kucaklaması gerekir. Yeni Ses Ortaklarımız, pazarlamacıların TikTok için stratejiler geliştirmelerine ve her boyuttaki marka için ölçeklenebilir seçenekler sunmalarına yardımcı olma konusunda kanıtlanmış bir geçmişe sahip” dedi. “Daha fazla markanın TikTok’ta sesten yararlandığını ve yaratıcı, sağlam stratejiler aracılığıyla toplulukla anlamlı bağlantılar kurduğunu görmekten heyecan duyuyoruz.”
TikTok, markaların trend sesleri yeniden karıştırarak veya kendi jingle’larını oluşturarak izleyicilerle etkileşime girmesine olanak tanıyan sesli bir ortama sahip olmaktan gurur duyuyor. Bazı pazarlamacılar daha fazla kişiye ulaşmak için sesli reklam oluşturmaya alışsa da TikTok, platformundaki sesin markalar için yeni bir hikaye anlatımı dinamiği sunduğunu söylüyor. Örneğin TikTok, kullanıcıların %65’inin orijinal seslere sahip markaların içeriklerini tercih ettiğini, %68’inin ise reklamlarında beğendikleri şarkılara yer verirlerse markaları daha iyi hatırladıklarını söylüyor.
TikTok, platformundaki markaların kullanıcılarla bağlantı kurmasını kolaylaştırırken aynı zamanda kadrosuna daha fazla marka eklemenin yollarını arıyor. Geçen hafta şirket, tıklanabilir çıkartmalardan “Kendi Maceranı Seç” tipi reklamlara kadar değişen yeni etkileşimli reklam biçimleri başlatma planlarını tanıttı. Ayrıca, bu son sağlam iş ortağı genişletmesi, şirketin TikTok Shopping için Square, Ecwid ve PrestaShop dahil olmak üzere yeni marka ortakları listesini duyurmasından bir hafta sonra geliyor. TikTok yakında e-ticaret platformlarını da sisteme eklemeyi düşünüyor ve bu platformlar Wix, SHOPLINE, OpenCart ve BASE’i eklemeyi planlıyor.
Platform, markaların daha fazla kitleye ulaşmasına ve farklılaştırılmış bir özellik seti ile kullanıcılarla daha iyi bağlantı kurmasına yardımcı olmanın yollarını arayan birkaç dijital dev arasında yer alıyor. Örneğin, Pinterest bu haftanın başlarında, kullanıcıların bir kerede daha fazla ürün satın almalarını sağlamak amacıyla markalar için yeni alışveriş özelliklerini kullanıma sundu. Ayrıca YouTube, reklamverenlerin daha fazla çevrimiçi satış yapmasına ve işlerini büyütmesine yardımcı olmak için bu haftanın başlarında bağlı TV’lerdeki reklamları daha fazla alışveriş yapılabilir hale getirdi. Dijital şirketler e-ticarete yönelmeye devam ederken, hem markaları hem de kullanıcıları platformlarında etkileşimde tutmanın yollarını buluyorlar.
Tüm bu detayları dikkate aldığımızda YouTube ve TikTok gibi platformların e-ticaret ve shopping kanallarına kaydığını görebiliriz ve e-ticaret şirketlerinin işlerini ellerinden alacaklarını da söyleyebiliriz. Canlı yayında satış gibi uygulamaların da popüler olacağını dikkate alırsak, bu kanallar marketplaceler ve e-ticaret sitelerinin ciddi rakipleri olacak.