Canlı yayınları günümüzde sosyal medya platformları ve e-ticaret siteleri için oldukça önemli hale geldi ve Instagram da bu alanda çalışmalar yapıyor. Lansman, canlı içerik pazarı ısınırken geliyor. Instagram’ın derinden yatırım yaptığı bir alan olan gerçek zamanlı e-ticareti etkinleştirmenin yanı sıra Instagram’ın en büyük rakibi TikTok, canlı içeriğini genel kullanıcı deneyiminin daha büyük bir parçası haline getirmek için çalışıyor. Kullanıcılar TikTok beslemelerini kaydırırken rastgele canlı videolarla karşılaşmakla kalmıyor, aynı zamanda canlı bölümdeki bir “keşfet” düğmesini kullanarak canlı videolarda kategoriye göre gezinmenin yeni bir yolunu da tanıttı.
Instagram bugün, Canlı içerik oluşturucuların ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayan birkaç yeni araç başlattığını söyledi. Artık içerik oluşturucular, 90 gün öncesine kadar planlayarak yaklaşan Canlı yayınları için ilgi uyandırabilecek ve ardından hayranlarını uyarmak için haberleri Instagram’da paylaşabilecek. Ayrıca, içerik oluşturucuların bağlantılarını, aydınlatmalarını test etmek ve gerekli olabilecek diğer gösteri öncesi hazırlıkları yönetmek için planlanan etkinlikten önce konuklarına katılmalarına olanak tanıyan “Pratik Modu” adlı yeni bir özelliği kullanıma sunmaya hazırlanıyor.
Instagram, yaratıcıların bir süredir sahip olmak istedikleri bir özellik olduğunu söyledi. Bu arada, Instagram Canlı videolarını zamanlama yeteneği, Instagram’ı YouTube ve TikTok gibi diğer canlı platformların yanı sıra Instagram ebeveyni Facebook ile daha eşit bir konuma getiriyor.
YouTube, uzun süredir içerik oluşturucuların tanıtım çalışmalarına başlamak için canlı yayınları önceden planlamalarına olanak tanıyan araçlar sunuyor. Ve 2018’de, içerik oluşturucuların, örneğin Super Chat’e erişim gibi benzer işlevler sunan bir Premier özelliği aracılığıyla önceden kaydedilmiş videolarının yayınlanmasını planlamalarına olanak tanıyacak şekilde genişletti. Geçen yıl, bir gösteri öncesi seçeneği de ekledi.
Facebook Live ayrıca uzun yıllardır içerik oluşturuculara zamanlama, pazarlama ve yayın öncesi lobiler için araçlar da sunuyor. Bu arada, TikTok daha bu yıl, canlı formatı daha tam olarak benimsemeye devam ederken, TikTok CANLI videolarını planlama yeteneğini içeren bir dizi içerik oluşturucu aracı kullanıma sundu.
Instagram, yeni Canlı Planlama özelliğinin dünya çapındaki içerik oluşturucuların kullanımına sunulacağını söyledi. Yaklaşan Canlı videolarını planladıktan sonra, planlanan içeriği hem Hikayeleri hem de Akış gönderileri aracılığıyla doğrudan takipçileriyle paylaşabilecekler. Takipçiler daha sonra, favori içerik oluşturucularının Canlı videolarını kaçırmamak için bir hatırlatıcı ayarlamak için araçları kullanabilir.
Instagram ise son günlerde video stratejisini yeniliyor. Bu ay, IGTV markasından vazgeçtiğini ve bunun yerine bu uzun biçimli videoyu Feed videosuyla birleştireceğini söyledi. Bu çabanın bir parçası olarak, artık Reels hariç Lives dahil tüm Instagram videolarına ev sahipliği yapacak olan IGTV uygulamasını yeniden markalaştırdı. Bununla birlikte, Reels, ana Instagram uygulamasında ortadaki düğmeden, kullanıcı profillerinden, Keşfet’ten ve yakın zamanda onayladığımız hashtag sayfalarından erişilebildiği merkezi bir yere sahip olmaya devam ediyor.
Canlı Planlama, bugünden itibaren küresel kullanıcılara sunulmaktadır. Şirket, Uygulama Modunun çok yakında kullanıma sunulacağını söylüyor. Bu haberlerlerle birlikte canlı yayın tarafından çok ciddi gelişmeler olacağa benziyor ve bu anlamda adımlar atmak gerekiyor. Türkiye’de de benzer uygulamaları hayata geçirmek gerekiyor.