Canalys’ın hazırladığı rapora göre bugün sabah bir haber düştü ve bu sabah bildirilen bu rapora göre küresel akıllı telefon satışlarının bu çeyrekte % 6 ve bunun talep yetersizliğinden kaynaklanmadığı bildirildi. Bunun nedeni dünya çapındaki çip kıtlığı ve bu çip krizi gittikçe büyüyor.
Salgının tedarik zincirleri üzerinde olumsuz bir etkisi oldu ve çipler özellikle sert darbe aldı. Canalys baş analisti Ben Stanton, üreticilerin ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştıklarını, ancak çip sıkıntısının şu anda meşru bir barikat olduğunu söylüyor. “Arz tarafında, yonga seti üreticileri, talep ve arz arasındaki boşluğu kapatmak amacıyla aşırı sipariş vermeyi caydırmak için fiyatları artırıyor. Ancak buna rağmen, kıtlıklar 2022 yılına kadar azalmayacak” dedi.
Bu tedarik zinciri sorunlarının bir sonucu olarak pazar bu son çeyrekte neye benziyordu? Olağan şüpheliler, Samsung’un yıldan yıla %23’te sabit kalmasıyla pazar payı konumlarını korudu. Bu arada Apple, bu çeyrekte yıllık satışların %3 ila %15 arttığını gördü. Xiaomi, yıllık değişim olmaksızın %10 ile üçüncü sırada sabit kaldı.
Image Credits: Canalys
Üreticileri, özellikle kritik tatil alışveriş sezonuna girerken, bu olaylarla ilgilenmek zorunda. Apple piyasaya yeni iPhone 13’ü sürdü, Eylül ayının sonunda bu üç aylık rapor için çok geç kalındı, ancak şüphesiz alışveriş sezonu için zamanlanmış bir hazırlıktı. Çip kıtlığı sorunları, şirketlerin tüm planlarını aksatabilir. Hem Samsung hem de Apple, mobil cihazları için kendi yonga setlerini üretseler de, her şirket hala etkisini hissediyor yonga bileşeni sıkıntısının.
Sonuç olarak Stanton, üretim maliyetleri artmaya devam ettikçe tüketicilerin bu yıl herhangi bir maliyet düşüşü görmelerinin pek olası olmayacağını söylüyor. Bunun yerine, satın alma teşviki olarak telefonların diğer cihazlarla daha fazla paketlenmesini görebileceğimizi tahmin ediyor. “Müşteriler, bu yıl akıllı telefon indirimlerinin daha az agresif olmasını beklemeli. Ancak müşteri hayal kırıklığını önlemek için, marj konusunda kısıtlı olan akıllı telefon markaları, müşteriler için iyi teşvikler yaratmak için giyilebilir cihazlar ve IoT gibi diğer cihazları bir araya getirmeye çalışmalı.”
CNBC daha dün, yaptığı habere göre şirketi ev aletleri ve tüketim malları gibi cihazlar üreten Hisense başkanı Jia Shaoqian’a göre, tüketici çip kıtlığının Stanton’ın tahmin ettiğinden daha uzun süre, belki de iki ila üç yıl sürebileceğini bildirdi. Yani önümüzdeki birkaç yıl çip sorunu yaşayacağız ve alacağımız ürünlerde ciddi sıkıntı yaşayacağımız gibi gözüyor. Bu yüzden ihtiyaç duyduğunuz cihazları şimdiden satın alın ve köşeye koyun.