Uber ülkemizde sadece ticari taksilerde hizmet veriyor ve daha öncesinde XL gibi kendi araçlarıyla da hizmet veriyordu. Uber’in Türkiye pazarından çıkması taksi bulma sorununu da ortaya çıkardı. Günümüzde, özellikle İstanbul’da taksi bulmak çok zor ve bu sorun giderek büyüyor. Dünya’da ise farklı gelişmeler oluyor ve Tesla elektrikli araçlar araç kiralama şirketlerinin ilgisini çekiyor ve yakında Uber araçları da Tesla olmaya başlayacak.
Amerikalı araç kiralama şirketi de son zamanlarda Tesla alan şirketlerden. Hertz’in neden bu kadar çok Tesla arabası satın aldığı artık açık bir şekilde ortaya çıktı. Uber, 1 Kasım’dan itibaren yalnızca ABD’deki Uber araç paylaşım sürücülerine kiralanabilecek 50.000 Tesla Elektrikli Araçları hazırlıyor. Los Angeles, San Diego, San Francisco ve Washington, DC’deki Uber çalışanları, Model 3, sigorta ve bakım içeren bir paket için haftada 334 dolar ödeme planıyla bu araçlara sahip olacak.
Sürücülerin, Tesla araçlara hak kazanabilmeleri için başlangıçta en az 4,7 yıldız puanına ve 150 seyahate ihtiyacı olacak. Uber’in başlattığı bu program, önümüzdeki haftalarda tüm ülke geneline yayılacak. Uber bu anlaşmayı tabi ki Hertz araç kiralama şirketiyle birlikte gerçekleştiriyor ve iki şirket için oldukça vizyoner bir girişim olacak diyebiliriz. Uber’in green yolculuk teşviklerini de dikkate aldığımızda, Amerika’da artan yakıt maliyetlerini dikkate alırsak, bu program sürücülerin maliyetlerine de katkı sağlayacak.
Şirket, Hertz anlaşmasını hem çevre hem de potansiyel olarak sürücülerin banka hesapları için yararlı olarak gördü. Uber, araç emisyonlarını azaltması ve birçok insanı ilk kez EV’lere maruz bırakması gerektiğini söyledi. Bununla birlikte, bazı işletme maliyetlerini de düşürebilir. Sonuçta, sürücülerin yakıt için ödeme yapması gerekmeyecek ve Uber’in EV operatörlerine yolculuk başına daha fazla para Uber Green yolculuğu ise 1,50 dolara kadar sunan teşvik programları var.
Uber bu çalışmayla şunu gösteriyor ki, önümüzdeki yıllarda tamamen elektrikli araçları benimseyecek ve bu konuda şirketin güçlü motivasyonları var. Şirketin 2040 yılına kadar sıfır emisyon hedefine ulaşmasına yardımcı olabilirler ve araç paylaşımının CO2 emisyonlarını daha da kötüleştirdiği şikayetlerini çözebilirler. Firma imajını sokaklarda dolaşan çevre dostu arabalarla parlatmak istiyor. Bu iki şirket için de büyük bir anlaşma ve 50.000 araba, Tesla’nın üretiminin büyük bir bölümünü oluşturuyor ve muhtemelen bugüne kadarki en büyük tek müşterili EV satın alımlarından biri.
Image Credit: Uber
Bu makale ilk olarak Engadget’ta yayınlandı.