Elektrikli araçlarda en önemli oyuncular artık yeni tasarladığı markalarını tanıtmaya başladılar. Bunlardan bir tanesi de Toyota ve yeni elektrikli SUV aracını tanıttı. Geçtiğimiz aylarda Toyota, üreteceği elektrikli araç hakkında basına bilgiler geçmişti ve şimdi aracın tüm detayları belli oldu. Yukarıda paylaştığımız linkten Toyota’nın sitesine giderek tüm teknik bilgileri görebilirsiniz.
Şirketin hedefi 2025 yılına kadar piyasaya yedi farklı elektrikli otomobil sunacak. Bu araçlardan ilki bZ4X modeli ve şirket bu araçla ilgili detayları paylaştı. Şirket, SUV aracını geliştirmek için Subaru ile birlikte çalıştığını ve yaklaşmakta olan e modelinin özelliklerini önce paylaşmak istemedi; fakat bir videoyla tüm özellikleri geçtiğimiz gün açıkladı. EV olarak adlandırdığımız bZ4X modeli full elektrikli olacak.
Toyota, bZ4X’i standart versiyon önden çekişli ve özel seçenekle gelecek dört tekerlekten çekişli versiyonlarda piyasaya sunacak. İlki, aracı 8.4 saniyede sıfırdan 100 kilometreye hızlandırabilen tek bir 150 kW’a sahip elektrikli motora sahip olacak. Şirket yaptığı açıklamada WLTC standardına göre, otomobil üreticisi FWD modelinin 71,4 kWh pilinin tek bir şarjla yaklaşık 500 kilometre veya 310 mil seyahat etmesine izin vereceğini iddia ediyor. Fakat, Avrupa ve Amerika’da satılacak modellerin menzillerinde ve pil detaylarında farklılık olabilir ve bu menzil artırılabilir.
Aracın teknik detaylarını da şu şekilde verebiliriz. Araç pili 150 kW olan seçenekte 30 dakikada yüzde 80 şarj olacak. AWD modeline gelince, toplam 160 kW güç çıkışı için her dingile bir tane yerleşik iki adet 80kW motora sahip olacak. Araç, sıfırdan 100 kilometreye 7.7 saniyede çıkabiliyor. Toyota, AWD modelinin menzilini tek bir şarjla 460 kilometre veya 285 mil olarak tahmin ediyor. Her iki modelde de akü şasiye entegre edilmiş olarak satışa sunulacak.
Toyota ayrıca bZ4X’i bazı ekstra özelliklerle donatmayı planlıyor. Bunlardan biri, otomobil üreticisinin yaklaşık 2000 km değerinde ücretsiz elektrik üretimi üreteceğini söylediği bir güneş çatısı. Ayrıca direksiyon simidi ile ön tekerlekler arasındaki mekanik bağlantıyı ortadan kaldıran bir yönlendirme sistemi de sunacak. Bu özellikler, farklı konfigürasyona göre araçlara sunulacak. Bazı özellikler de özel fiyatlarla sunulacak.
Toyata’nın verdiği bilgilere göre: bZ4X Araca Genel Bakış
“Aktivite merkezi” konsepti ile yolculara keyifli zaman ve alan sağlayan, bir ulaşım aracından daha fazlası olan otomobiller Toyota, hem sürücü hem de yolcular için keyifli zaman ve alan sağlayarak “bağlar” inşa etmede rol oynama niyetini içeren yeni bir çağı başlatacak otomobiller için “aktivite merkezi” konseptini geliştirdi. Heyecan verici otomobiller yaratmayı hedefleyerek iç mekan, stil, sürüş hissi ve performans dahil tüm alanlarda inovasyon peşindeyiz.
Toyota bZ4X, düşük ağırlık merkezi ve daha fazla sağlamlık yoluyla etkileyici sürüş performansı elde etmek için e-TNGA felsefesine dayanan BEV’ye özel bir platform (Toyota için ilk) benimser.
Tüm sistemlerin temeli olan BEV’e özel platform (ilk Toyota için), Subaru Corporation (Subaru) ile ortaklaşa geliştirildi. Düşük ağırlık merkezi ve daha fazla sağlamlık ile BEV’lerin benzersiz gereksinimlerini birleştiren bu platform aracılığıyla, sadece bir BEV için değil, herhangi bir araba için çekici, pürüzsüz, sezgisel sürüş performansı ile SUV’lar için gerekli arazi performansının peşinden gittik.
Güvenlik ve Huzur Odaklı Performans
Toyota, tüm Toyota araçlarında olduğu gibi yeni sahiplerine güvenlik ve gönül rahatlığı odaklı performans sunmaya kararlıydı. Pratik anlamda, özellikle kış koşullarında seyir menzilini2 güvence altına alarak ve birinci sınıf bir akü kapasitesi tutma oranını (10 yıl sonra %903) hedefleyerek, uzun yıllar güvenli ve rahat sürülebilen bir BEV hedefledik. ). Güvenlik açısından, yüksek düzeyde pil hücresi güvenliğinin yanı sıra, en yeni Toyota Safety Sense aktif güvenlik paketini benimsedik, her yönden çarpışmaya uyarlanmış bir gövde yapısı ve yolda koruyucu performansın sağlanmasına katkıda bulunan bir pil takımı kullandık. sürüş güvenliği sağlayan bir BEV yaratmayı amaçlayan bir çarpışma sistemi sunuldu.
bZ4X, 2022’nin ortalarında ABD ve diğer pazarlarda piyasaya sürülecek.
Resim ve bilgiler Toyota’dan sağlanmıştır.