Facebook, geçtiğimiz günlerde marka ismini Meta olarak değiştirdi ve gelecekte de metaverse alanında daha fazla ilerlemek istiyor. Şirketin, metaverse markasına ve teknolojisine ilk etapta 10 Milyar $ yatırması bekleniyor ve bu yatırımla birlikte metaverse dünyasında ve NFT marketinde fiyatlar oldukça yukarıya çıktı.
Şirket, geçtiğimiz gün yaptığı açıklamayla, Facebook markası altında müşterilerinden topladığı yüz tanıma verilerini silmeyi planladığını duyurdu. Şirket, günümüzün en büyük sosyal ağı ve database’lerinde bir milyardan fazla kişi hakkında topladığı en endişe verici verilerden oluşan bir hazine bulunuyor.
Facebook’un yeni adını taşıyan ana şirketi Meta, yayınladığı bir blog yazısında, yüz tanıma sistemlerindeki mağazayı kapatacağını ve yüzleri fotoğraf ve videolarla eşleştirmek için kullanılan bir milyardan fazla yüz tanıma şablonundan oluşan dataları sileceğini açıkladı. Yeni siteye giren kullanıcılar için de bu eşleşme yapılmayacak; fakat şirketin bu açıklamanın arkasında duracağını zaman gösterecek.
Facebook, fotoğrafları otomatik olarak isimlerle etiketlemek için 2010 yılında yüz tanıma özelliğini tanıttı. Bu özelliğin amacı, insanları tanımak ve ödeme sahteciliğini engellemekti; fakat kişisel verilerin güvenliği konusunda gelen şikayetlerin ardından şirket bu uygulamayı sonlandırmayı düşünüyor. Amerika’da yüz tanıma yasalarıyla ilgili farklı uygulamalar mevcut ve kullanıcıların rızası olmadan bu sistemi kullanmak firma açısından çok sakıncalı.
ABD’de çevrimiçi gizliliği düzenlemeye yönelik pek çok öneri atıldı ve bununla ilgili yasalar hayata geçmeye başladı. Mevcut yasalar yüz tanıma teknolojisinin kullanımını karmaşıklaştırabilir. Bu yılın başlarında Facebook, Illinois sakinlerinin fotoğraflarını rızaları olmadan tanımlamak için yüz tanıma özelliğini kullandığı için bir BIPA anlaşmasında 650 milyon dolar ödemeye mahkum edildi. Meta ismini alan ve kendine yeni bir sayfa açmak isteyen Facebook, gizlilikle ilgili adımlar atmaya başladı; fakat bu durum geçici bir ikna etme yöntemi olabilir.