Facebook artık reklamverenlerin siyasi inançları, dini, cinsel yönelimi hedeflemesine izin vermeyecek

Facebook şimdiye kadar dataların reklamlar için kullanılması ve bu dataları, kullanıcılarından izinsiz hedefleme yapması gibi konularda çok eleştirildi. Şirket, tüm bu veri sorunlarına karşı şirketin imajını güçlendirmek için bir açıklamada bulundu ve bu açıklamaya göre şirket, siyasi inançlar, din, cinsel yönelimle ilgili hedeflemelerde kısıtlama yapacak.

Şirket tüm dünyaya yaptığı açıklamayla bugün, reklam verenlerin kullanıcıları sağlık, cinsel yönelim veya dini ve siyasi inançlar gibi potansiyel olarak hassas olarak görülen konulara göre hedeflemesine artık izin vermeyeceğini duyurdu. Örneğin bir reklamveren, dini bayramlar konusunda hassas olan bir kullanıcıyı hedeflemek istediği zaman, Facebook buna izin vermeyecek.

Şirket yayınladığı bir blog yazısında bu konuyla ilgili detaylı bir paylaşım yaptı, “Bu Ayrıntılı Hedefleme seçeneklerini kaldırma kararı kolay değildi ve bu değişikliğin bazı işletmeleri ve kuruluşları olumsuz etkileyebileceğini biliyoruz,” diye yazdı ve karara medeni haklar uzmanlarından, politika yapıcılardan ve diğer paydaşlardan gelen girdilerin katkıda bulunduğunu söyledi. Reklam geliri, Facebook’un önde gelen gelir kaynağıdır, bu nedenle reklam politikasında yapılacak herhangi bir büyük değişikliğin önemli sonuçları olabilir.

Facebook, profillerinde sağlanan yaş, konum veya cinsiyet gibi bilgilere göre kullanıcıları hedefleyebilir. Facebook, etkinliğinize göre bu ilgi alanı kategorilerini profilinize atar. 19 Ocak’tan itibaren, reklamverenler reklamlarını bu gibi ilgi alanlarına göre hedefleyemeyecek. “Dağ tırmanışı” ve “spor giyim” gibi diğer ilgi grupları hassas olmamakla birlikte hedeflenebilir olmaya devam edecek.

Kullanıcılar, masaüstünde Ayarlar ve Gizlilik > Ayarlar > Reklamlar > Reklam Ayarları > Size ulaşmak için kullanılan kategoriler > İlgi Alanı Kategorileri’ne giderek profillerinin ilgi gruplarını görebilir. Belirli bir ilgi alanına dayalı reklamlar almak istemiyorsanız, devre dışı bırakabilirsiniz. Reklam politikasındaki bu değişiklik, Facebook platformuna yeni adı verilen ana şirket Meta’nın, duyurulması ve şirketin adını temize çıkarmak için başlattığı PR kampanyası olarak da nitelendiriliyor.

Yine de Facebook, işletmelere belirli bir kitleye erişmek için bir dizi araç sunuyor. Örneğin, kullanıcılar bir iPhone’da reklam izlemeyi seçtiyse, Facebook reklamverenleri bu bilgileri reklam hedefleme için kullanabilir. İşletmeler ayrıca, özel etkileşim hedef kitlelerinden, benzer hedef kitlelerden ve kullanıcılara ulaşmak için diğer tekniklerden yararlanabilir. Bu teknikler açıkçası adından da anlaşılacağı üzere çok teknik ve uzmanlar, Facebook’un hangi hedeflemeleri yaptığını tam olarak bilmiyor ve bu son alınan önlemler ne şekilde kullanılacak, bekleyip göreceğiz.

Image Credit: Facebook

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here