Facebook şimdiye kadar dataların reklamlar için kullanılması ve bu dataları, kullanıcılarından izinsiz hedefleme yapması gibi konularda çok eleştirildi. Şirket, tüm bu veri sorunlarına karşı şirketin imajını güçlendirmek için bir açıklamada bulundu ve bu açıklamaya göre şirket, siyasi inançlar, din, cinsel yönelimle ilgili hedeflemelerde kısıtlama yapacak.
Şirket tüm dünyaya yaptığı açıklamayla bugün, reklam verenlerin kullanıcıları sağlık, cinsel yönelim veya dini ve siyasi inançlar gibi potansiyel olarak hassas olarak görülen konulara göre hedeflemesine artık izin vermeyeceğini duyurdu. Örneğin bir reklamveren, dini bayramlar konusunda hassas olan bir kullanıcıyı hedeflemek istediği zaman, Facebook buna izin vermeyecek.
Şirket yayınladığı bir blog yazısında bu konuyla ilgili detaylı bir paylaşım yaptı, “Bu Ayrıntılı Hedefleme seçeneklerini kaldırma kararı kolay değildi ve bu değişikliğin bazı işletmeleri ve kuruluşları olumsuz etkileyebileceğini biliyoruz,” diye yazdı ve karara medeni haklar uzmanlarından, politika yapıcılardan ve diğer paydaşlardan gelen girdilerin katkıda bulunduğunu söyledi. Reklam geliri, Facebook’un önde gelen gelir kaynağıdır, bu nedenle reklam politikasında yapılacak herhangi bir büyük değişikliğin önemli sonuçları olabilir.
Facebook, profillerinde sağlanan yaş, konum veya cinsiyet gibi bilgilere göre kullanıcıları hedefleyebilir. Facebook, etkinliğinize göre bu ilgi alanı kategorilerini profilinize atar. 19 Ocak’tan itibaren, reklamverenler reklamlarını bu gibi ilgi alanlarına göre hedefleyemeyecek. “Dağ tırmanışı” ve “spor giyim” gibi diğer ilgi grupları hassas olmamakla birlikte hedeflenebilir olmaya devam edecek.
Kullanıcılar, masaüstünde Ayarlar ve Gizlilik > Ayarlar > Reklamlar > Reklam Ayarları > Size ulaşmak için kullanılan kategoriler > İlgi Alanı Kategorileri’ne giderek profillerinin ilgi gruplarını görebilir. Belirli bir ilgi alanına dayalı reklamlar almak istemiyorsanız, devre dışı bırakabilirsiniz. Reklam politikasındaki bu değişiklik, Facebook platformuna yeni adı verilen ana şirket Meta’nın, duyurulması ve şirketin adını temize çıkarmak için başlattığı PR kampanyası olarak da nitelendiriliyor.
Yine de Facebook, işletmelere belirli bir kitleye erişmek için bir dizi araç sunuyor. Örneğin, kullanıcılar bir iPhone’da reklam izlemeyi seçtiyse, Facebook reklamverenleri bu bilgileri reklam hedefleme için kullanabilir. İşletmeler ayrıca, özel etkileşim hedef kitlelerinden, benzer hedef kitlelerden ve kullanıcılara ulaşmak için diğer tekniklerden yararlanabilir. Bu teknikler açıkçası adından da anlaşılacağı üzere çok teknik ve uzmanlar, Facebook’un hangi hedeflemeleri yaptığını tam olarak bilmiyor ve bu son alınan önlemler ne şekilde kullanılacak, bekleyip göreceğiz.
Image Credit: Facebook