Influencerların hızla artması ve instagram gibi platformlarda kısa videoların yayılması ve çok fazla kişi tarafından izlenmesi gözleri bu tarafa çevirdi. Instagram, TikTok ve Facebook gibi sektör devleri canlı yayında alışveriş gibi özellikleri denemeye başladı ve bu özellikleri hızlı bir şekilde devreye aldı. Facebook bugün yeni alışveriş özelliklerini kullanıma sunduğunu duyurdu. Bu özellikle birlikte Gruplara özel mağazalar, ürün önerilerini test etti. Aynı şekilde İçerik Üreticileri için de Canlı yayında alışveriş özelliği testi başladı.
Facebook grupları bir zamanlar oldukça önemliydi ve son dönemlerde bu gruplarda bir soğuma oluştu gibi bir durum var ve Facebook bu söylentileri azaltmak ve grupları hareketlendirmek için yeni çalışmalar yapıyor. Şirket, bir taraftan Meta adımıyla imajını düzeltmeye çalışırken; diğer taraftan da yeni özellikler ekleyerek kullanıcıların platformu daha çok kullanmasını istiyor.
Gruplardaki Mağazalar, Facebook gruplarının yöneticilerinin ilişkili Facebook Sayfalarında bir çevrimiçi mağaza oluşturmasına olanak tanıyor. Burada kazanılan paranın nereye gittiği yöneticilerin vereceği bir karar ve istediği şekilde kullanabiliyorlar. Şirketler, kazandıkları bu parayı bağış yapabilir. Meta’nın Ürün Yönetimi başkan yardımcısı Yulie Kwon Kim, birçok grup yöneticisinin gönüllü olduğuna ve bu mağazaların onlara çalışmaları için bir gelir akışı sağlayabileceğine dikkat çekti.
Kim, Para grup yöneticisine gidiyor ve onu nasıl kullanmak istediklerine grup yöneticileri karar verebilirler, dedi. Bu, şekilde Facebook, insanların grubu sürdürmesini istiyor ve bu da gerçekten harika bir yöntem. Facebook daha önce bu ayın başlarında düzenlenen Facebook Toplulukları Zirvesi’nde mağazalar, bağış toplayıcılar ve abonelikler dahil olmak üzere grup para kazanma özelliklerine yönelik planlarını açıklamıştı.
Güzellikle ilgili ve makyaj ürünleri gibi ürünleri tanıtan influencerlar var ve Facebook mağazasında listelenen bir üründen influencerlar bahsedebelir ve ürünleri etiketleyebilir ve yorumlarına yerleştirebilir. Gruplardaki bu ürünler yorumlara göre kullanıcıların post akışlarında görünecek ve bu şekilde etkileşim daha da artacak. Facebook’un burada en önemli amacı etkileşimi artırmak.
Facebook’ta Canlı Yayın ve Alışveriş özellikleri uzun süredir var, şirketin yapmak istediği, influencerları kullanmak yerine, insanların kendileri de doğrudan satış yapıp influencerlara ihtiyaç duymaması. Markalar veya kullanıcılar, takipçilerine bir ürün satmalarını izlemek için başka bir sayfaya yönlendiren bir influencer yerine, içerik oluşturucular ve markalar her iki sayfada da çapraz akış yapabilir.
Facebook bu yıl Meta adımını attı ve canlı yayında alışveriş gibi özelliklerini devreye aldı. Şirket, önümüzdeki yıllarda da yeni özellikleri devreye alarak platformu geliştirmeye çalışıyor. Şu anda Meta’nın birincil gelir akışı reklamlardan geliyor, ancak şirketin alışverişe yaptığı yatırım başka bir gelir kaynağı sunabilir. Şirket, bu adımlarıyla içerik oluşturucularından ve canlı yayında yapılan satışlardan da komisyon modeline gidebilir. Facebook, bu adımları atarak şimdi e-ticaret için sağlam bir altyapı oluşturarak, kendisini gelecekteki kâr için konumlandırıyor.
Resim Kredisi: Facebook, Unsplash