Kilo Vietnam merkezli bir B2B e-ticaret platformu, toptancıların, mikro, küçük ve orta ölçekli işletmeleri dijitalleştiren bir girişim ve son yatırım turunda 5 milyon dolar yatırım aldı. Şirket, perakende tedarik süreçlerini birleştiriyor. Şirketin en büyük hedefi yerel perakende değer zincirini teknoloji aracılığıyla dijitalleştirmek ve bu alanda geliştirmek.
Vietnam’da mikro, küçük ve orta ölçekli işletmeler perakende ekonomisinin bel kemiği ve tüm satın almaların %80’ine hizmet ediyor ve bu da ciddi bir sektör. Türkiye’de Getir ve Banabi gibi girişimler, küçük işletmeleri dijitalleştirip e-ticarete taşıyor. Ayrıca, kobilerin e-ticarete girmesiyle ilgili de çok önemli projeler mevcut. Şirket bir ürün yelpazesi ve stoktaki ayrıntıları şeffaf fiyatlandırma ile göz atabilecekleri, bir alışveriş sepeti oluşturabilecekleri ve kontrol edebilecekleri tek bir mağazaya sahip oluyor.
Kilo’nun platformu ve araçları, yerel küçük ve orta ölçekli işletmelerin Kilo’nun uygulaması, Facebook ve Zalo gibi birden fazla satış kanalı üzerinden işletmeleri yönetmesine ve uzun vadede maliyetlerden tasarruf etmesine yardımcı oluyor ve riskleri azaltmak için envanter cirosunu optimize ediyor.
Kilo, 2020 yılında Groupon’un eski CMO’su Narayan tarafından kuruldu. Kilo’nun ürün ve mühendislik başkanı Ryan Wilber, girişimin Vietnam genelinde 24 ilde binlerce küçük işletmeyi elinde tutuyor. Kilo, Vietnam’da yaklaşık 180 milyar dolarlık bir perakende pazarını hedefliyor.
Şirket, bugün gerçekleşen A serisi bir yatırımla 5 milyon dolarlık fon sağladı ve bu fonu büyüme alanında kullanmayı planlıyor. Kilo, bu aldığı yatırımı özellikle, ekibini 4 kat büyütmek ve müşteriler için platformunu geliştirmek için kullanacak. Şirket ayrıca küçük işletmeler için finansman, lojistik ve self servis e-ticaret mağazası oluşturma gibi özellikler eklemeyi planlıyor.
Şirketin ana amacı, küçük ölçekli şirketleri dijitalleştirmek ve yeni nesil perakende sistemine entegre etmek. Küçük işletmelerin teknoloji yatırımı yapması ve alt yapılarını iyileştirmesi çok zor; çünkü işletmelerin bu dönüşümü gerçekleştirecek finansman ve insan gücü mevcut değil. Kilo gibi şirketler, işletmeleri dönüştürmek için çok önemli bir iş yapıyor.
Image Credit: Kilo