Flipkart, Walmart destekli bir e-ticaret girişimi ve şirket online eczane satın alarak sağlık sektörüne girmeyi düşünüyor. Flipkart, dünyanın en büyük ikinci internet pazarı Hindistan’da e-ticaret sektörüne yeni bir yaklaşım getiriyor. Hindistan’da sağlık sektörüne girmek için şirket, online eczane startup girişimi SastaSundar’ı satın alıyor.
Hindistan pazarında ciddi bir e-ticaret rekabeti var ve bu rekabet neredeyse bir savaş gibi diyebiliriz; çünkü pazarda çok ciddi oyuncular var. Hindistan pazarında, Facebook ve Google gibi yatırımcılar da e-ticaret sektörüne yatırım yaptılar ve bu pazarda sıkı bir rekabet var. Wallmart destekli Flipkart’da bu pazarda yer almaya ve rekabet etmeye devam ediyor.
Flipkart, SastaSundar’ın çoğunluk hissesini almak için anlaşma imzaladığını açıkladı; fakat bu anlaşmanın içeriğiyle ilgili herhangi bir detaylı açıklama yok. SastaSundar 8 yıl önce kurulmuş bir girişim ve güncel piyasa değeri 130 milyon dolar civarında. Sağlık sektörüne odaklanan startup, 500’den fazla eczaneyle birlikte çalışıyor ve bu eczanelerin tüm süreçlerini otomatize ederek e-ticaret satışlarına hazır hale getirdi.
Flipkart’ın piyasa değeri yaklaşık 37 milyar dolar ve şirket, Hindistan’ın en büyük e-ticaret platformu ve sağlık alanına yatırım yaparak daha da büyümeyi hedefliyor. Şirket, sağlık sektörü dikeyinin Flipkart Health+ olarak adlandırılacağını söyledi ve sağlık dikeyinde e-ticaret sektörünü geliştirmek için çalışacağını belirtti. Bu yatırım ve satın alma haberi, şirketin aldığı yatırımlardan kaynaklanıyor.
Pazar lideri sağlık hizmeti girişimi PharmEasy, bu ayın başlarında 850 milyon dolarlık ilk halka arz için başvuruda bulundu. Amazon’da bu pazarda büyümeye çalışıyor ve Flipkart’ın Hindistan’daki en önemli rakibi ve Amazon geçen yıl bu pazarda ilaç satmaya başladı. Hindistan’ın en büyük perakende zinciri olan Reliance Retail, geçen yıl çevrimiçi eczane Netmeds’in ana firmasını satın aldı. Tata Digital’da, başka bir satın alma yaparak, Haziran ayında 1mg çevrimiçi eczane girişimini satın aldı
Hindistan’da e-eczanelerin ilaç pazarının %5’ine sahip ve bu pazar gelecekte çok fazla büyüyecek. Düşük penetrasyon seviyelerinde olan girişimler; büyük girişimler veya şirketlerle pazarda birleşecek ve buradaki oyuncu sayısı zamanla azalacak. Hindistan’daki tüketici internet ekosistemi, tüketicilerin kolaylığı fark etmesi ve bu kolaylığa alışmalarından dolayı hızla büyüyor.
Flipkart yöneticisi Ravi Iyer yaptığı açıklamada, artan farkındalık ve pandemi tarafından artan sağlığa odaklanma ile, uygun fiyatlı sağlık hizmetleri ve yardımcı teklifler için büyük bir fırsat ve talebi olduğunu söyledi. Şirketin ana hedefi bu pazarda büyümek ve Wallmart’ın da desteğini alarak sağlık sektörünü dijitalleştirmek istiyorlar.
Image Credit: Flipkart