LTK girişimi 2011 yılında bir blog sitesi olarak kuruldu ve bu bloğu moda yazarı Amber Venz Box kendi deneyimlerini paylaşmak için hayata geçirdi. Amber’in bu blog sitesini kurduğu yıllarda, influencer pazarlama ya da yaratıcı içerik oluşturma kavramlarıyla henüz tanışmamıştık.
Amber, gündemde olan tüm bu sorunlarla karşı karşıya kaldı ve o günden bu iş modelini nasıl hayata geçirebilirim diye düşündü ve LTK’yı kurdu. Şirketin ilk hedefi, gönderi yazmak, fotoğraf çekmek, video düzenlemek ve takipçi kitlesi oluşturmak için içerik üreticileriyle bir kariyer çalışması yaptı.
Amber Venz Box, LTK iş modelini kurarken bir ürünleri satın alan ve içerikleri okuyan, okuyucular için ve içerik yazan yaratıcılar için bir gelir modeli kurguladı ve bu gelir modelini hayata geçirdi. Girişim, daha önce RewardStyle ve LIKEtoKNOW.it olarak adlandırılan LTK, sosyal medya etkileyicilerinin gönderilerini alışveriş yapılabilir hale getirmelerine yardımcı oldu.
Şirket, bu iş modeliyle birlikte SoftBank’ın Vizyon Fonu’ndan 300 milyon dolar yatırım topladı ve bu yatırmla birlikte 3 milyar dolar gibi bir değere ulaştı. Şirketin web ve mobil arayüzü Instagram Shop’u andırıyor ve şirketin ürünlerini kullanarak içerik oluşturuyorsunuz ve bu içerikleri reklam ürün özellikleriyle satışa hazır hale getirebiliyorsunuz.
LTK, Teksas merkezli bir şirket ve uluslararası alanda büyümek istiyor. Şu anda LTK, 5.000 perakendeci ve 1 milyondan fazla marka ile çalışıyor ve kadrosunda 350 kişilik bir ekip var. LTK’nin yenilikçi pazarlama platformu, influencerlara marka oluşturma ve takipçileriyle uzun vadeli, özgün ilişkiler kurma gücü veriyor.
LTK’nın başarısı ve büyümesi, içerik üreticilerine de kazandırıyor. 150’dan fazla influencerın LTK aracılığıyla milyoner oldu ve bu influencerların çoğunluğu kadınlardan oluşuyor. Bu iş modelinde influencerlar satışlardan %10 ila %25 gibi bir komisyon oranıyla gelir elde ediyor. Markalar, içerik oluşturucunun sağladığı satışı baz alıyor ve bu satışlara göre bir komisyon oranında influencerlarla anlaşıyorlar. LTK’da marka ve influencerların gelirlerinden komisyon alarak sistemi işletiyor.