Günümüzde veri uygulamaları oldukça ses getiriyor ve verilerin kullanılması konusunda çeşitli yaptırımlar gündeme geliyor. Facebook, Google gibi şirketlerin başı verilerin izinsiz kullanımı ve reklam hedeflemeleriyle gündeme geldi ve daha önce Google Avrupa Birliğinden para cezasına maruz kalmıştı.
Apple ve Google yeni bir cezayla karşı karşıya kaldı ve agresif veri uygulamaları nedeniyle, İtalya’nın rekabet ve piyasa otoritesinden, kullanıcılarının verilerini yasalara uygun şekilde kullanmadıkları için yaptırım uyguladı. Şirketler, kullanıcılarının verilerini ihlal ederek yeterince net bilgi sağlamadıklarını konusunda suçlandı 10 milyon Euro para cezasına çarptırıldı
Düzenleyici kurum ayrıca, Apple ve Google’ı kullanıcıları ticari verilerin işlemenmesini kabul etmeye zorlamak için agresif uygulamalar uygulamakla suçluyor. ACGM tarafından bu iki firmaya konuyla ilgili bilgilendirme yapıldı ve şirketlerin, verilen kararı temyiz’e götüreceklerini belirttiler.
Google, hesap oluşturma aşamasında ve tüketiciler hizmetlerini kullanırken ilgili bilgileri ihmal etmekle suçlanıyor ve kullanıcıların Apple’ı kullanarak bir Apple Kimliği oluşturduklarında veya App Store’a girdiklerinde veya kullandıklarında, kullanıcılara net bilgi vermedikleri iddia ediliyor.
Google ve Apple kullanan kullanıcılara, başlangıçta bir sözleşme imzalatılıyor ve bu sözleşmeler çok detaylı olduğu için kullanıcıların tamamını okuyarak onaylaması mümkün olmuyor ve şirketler de bu duruma göre bir strateji uygulayıp, kullanıcıları bu sözleşmeyi onaylamaya zorluyor. Bu durum Avrupa Birliği kanunlarını ihlal ediyor ve iki şirkete yaptırım uygulanacak.
Google ve Apple, bu durumla ilgili açıklama yaptı ve genel anlamda kullanıcı verilerine dikkat ettiklerini ve hiçbir şekilde kullanıcıları zorlamadıklarını belirttiler. Kullanıcılarımıza yardımcı araçlar ve kullanımları hakkında net bilgiler sağlıyoruz ve bu konuda çok şeffafız diye kendilerini savundular. İki şirket de insanların bilgilerini yönetmelerine imkan verdiklerini ve kurallara tam şekilde uymak için çalışmalar yaptıklarını belirttiler.
Avrupa’da son zamanlarda Facebook’a insanların verilerini ticari kullanımıyla ilgili benzer sorunlar nedeniyle ceza verildi ve geçtiğimiz yaz Google’a Android Auto ile ilgili 123 milyon dolarlık bir para cezası verildi. Ayrıca, Google’ın görüntülü reklamcılık işine ilişkin açık bir soruşturması var. Şirketlere ayrıca, akıllı telefonları yavaşlatmakla ilgili cezalar da açıldı ve bu davalar hala sürüyor.