Scooter’lar şehirlerde hızlı ulaşımı sağlayan en pratik çözümlerden bir tanesi ve bu elektrikli araçlar hayatımıza çok hızlı bir şekilde girdi. Scooter’lar hayatımıza hızlı girdi; fakat bu araçlarla ilgili kanun ve düzenlemeler daha geriden geliyor.
Son zamanlarda yaşanan Scooter kazaları ve kaldırımların işgal edilmesi sonucunda, kaldırımda yürüyen yayaların şikayetleri ardından, Scooter’lar için çeşitli düzenlemeler devreye girdi ve bu düzenlemelerden bazıları, 2 kişinin Scooter’a binmemesi ve kaldırımdan gitmemeleri.
Geçtiğimiz günlerde çok can yakıcı Scooter kazalarını da yaşadık ve birkaç kişi, farklı yerlerde Scooter kazaları yaparak hayatlarını kaybettiler. Paris’te, Scooter’larla ilgili önemli bir düzenleme yapılıyor ve şirketler artık Scooter hızlarını 10km/s ile sınırlamak zorunda kalacaklar.
Bu karar, daha önce İstanbul’da da yaşanan Scooter kazalarına örnek verilebilir ve Paris’te de yaşanan yaralanmalar ardından bu karar hayata geçirildi. Paris, scooter paylaşım şirketleri için önemli bir pazar olmaya devam ediyor ve birçok girişim Paris’te girişimleri hayata geçiriyor.
Paris’te önemli bir bisiklet yolu ağı var ve şehir oldukça kalabalık. Bildiğiniz gibi, Paris bir turist şehri ve turistler şehri keşfetmek için farklı yollar arıyor. Paris yönetimi, bu probleme çözüm bulmak için üç şirket seçti ve bir dizi kural uyguladı. Dott, Lime ve Tier, iki yıl boyunca ortak elektrikli scooter kullanma izni aldı.
Pariste scooterlar yalnızca 2021’de 300’e yakın kazaya karıştı. 329 kişi yaralandı ve iki kişi de öldü. Aynı şekilde Türkiye’de de birçok kaza yaşandı ve en az 3 kişi 2021’de hayatını kaybetmiş olabilir. Bundan dolayı, scooter’lar biniciler için bir kamu güvenliği sorunu haline geldi, aynı zamanda sokakta yürüyen insanlar için de aynı şekilde bir güvenlik problemi haline geldi.
Eylül ayında, Paris Belediyesi her bir bölge idaresinden scooterların en yüksek hızının 10 km/s ile sınırlandırılması gereken alanları listelemelerini istedi. Sonuç, 700 yavaş bölgeden oluşan bir patchwork oluşturuldu ve scooter girişimleri, bu bölgeleri kendi hizmetlerinde uygulamayı kabul etti.
Bu düzenlemeyle Paris’te geniş sokaklar dışında, tüm bisiklet, scooter ve micro elektrikli araçlar için tüm bu uygulama kısıtlamaları geçerli olacak. Scooter paylaşım hizmetlerindeki yeni kısıtlamalar Aralık ayının ilk yarısında uygulanacak. Tüm şirketler, önlemlerini ve düzenlemelerini buna göre yapacak.
Image Credit: Pixabay