Instagram Live, yani Instagram’da canlı yayın yapmak için firmalar çok istekli ve birer birer canlı yayında satış için mağazalar açıyor. Bu akım ilk olarak Çin’de başladı ve ardından da tüm Dünyaya yayıldı. Özellikle, TikTok ve Instagram gibi canlı yayın platformlarında bu tür canlı yayında satışlar oldukça popüler. Bir ürünü satmak için canlı yayında o ürünü anlatmak oldukça etkileyici bir yöntem.
Upmesh girişimi, e-ticarette ürün satmak isteyen mağazalar için canlı akış alışveriş uygulamasını başlattı. Girişim, bu adımıyla A serisinden yaklaşık 7.5 milyon dolarlık bir yatırım aldı. Singapur merkezli girişim Upmesh, şimdiye kadar elde edilen toplam tutarı 10.5 milyon dolara çıkardı. Upmesh, Güneydoğu Asya’daki bölgesel varlığını genişletmek için bu yatırımı kullanacak.
Şirket, ilk önce Instagram canlı satış uygulamasını iyileştirecek ve lojistik otomasyon gibi otomasyonlar geliştirerek, satıştan sonra; arkadaki tüm otomasyon özelliklerini geliştirmek ve canlı e-ticaret ürünlerini geliştirmek istiyor. Upmesh, başlangıç döneminden bu yana, aylık %30 büyüdü. Ekim ayında Upmesh, Singapur, Malezya ve Filipinler’de yaklaşık 350 canlı yayında ürün satmak isteyen mağazalar tarafından kullanıldı.
Upmesh girişiminin geliştirdiği araç, analitik verileri okuyarak; satıcıların ürünlerini satmaları için yardımcı oluyor. Şirket, canlı yayın esnasında tüm satışları yönetiyor ve ödeme linki gibi tüm gerekli süreçleri otomatik bir şekilde yönetiyor. Şirket aynı zamanda birçok sosyal medya platformunda canlı yayın yapabiliyor. Satıcılar Facebook Live ve Instagram Live gibi diğer sosyal medya platformlarında canlı yayına giriyor.
Önümüzdeki yıllarda canlı yayında satış yapan uygulama, girişim ve şirketlerin sayısı artıyor. Upmesh’in rakipleri, Shopee, Lazada, Shopline, TikTok, Instagram, YouTube gibi platformlar ve şirket tüm bu platformlarla rekabet etmek zorunda. Ayrıca, Shopify ve Amazon gibi e-ticaret platformları da bu alanda iş modelleri geliştiriyor.
Image Credit: Unsplash